Tappara roster 2017-18

Hieman arvasinkin että joku ajattelee että tässä moititaan Kärkeä ja Ojamäkeä. Kyllä minä itsekin odotan Kärjeltä ihan noin 40 pisteen kautta. Mutta tarkoitus oli hakea että Rauhalalla on myös potentiaalia tehä pisteitäkin, ja tuolloin nuorempana saman ikäsinä Rauhala teki niitä jopa enemmän kuin esimerkiksi Ojamäki.

Muutenkin tuntuu että jos junnuista nostetaan joku ensin neloseen pelaamaan niin fanit ajattelee vielä pitkään ettei sillä oo avuja pelata muuta kuin siellä nelosessa.

5 tykkäystä

On kyllä mielenkiintoista taas nähdä pitkästä aikaa Tapparalaista
lätkää perjantaina. Ilmeisesti Zaborsky-Peltola-Kuusela olisi yksi vitja
millä lähdetään liikkeelle, kaikki muu on taitaa olla kokeilemis vaiheessa.
Sen mitä olen kuullut tulijoista, niin Zabo ja Ex-Ässien pojat olisivat erittäin kovassa kunnossa.
Tyler olisi mitä ilmeisemminkin hiukan kesäterässä, mikä ei itselleni tullut minään yllärinä.
Puolustuspäässä taidetaan mennä aivan päivä kerrällaan noiden pakkiparien kanssa. :slight_smile:
Huh, kyllä alkaa pikkuhilljaa odottelemaan kauden alkua, vaikka syksystä taikka talvesta en muuten välitä :wink:

Mikä tää Peltola keskellä juttu nyt on?

7 tykkäystä

Ei ole myöskään yhtään auennut nämä “Peltola keskelle” ja “JMJ laitaan” -jutut. Jukin vahvuudet tulee parhaiten esiin laidassa ja JMJ:n keskellä.

2 tykkäystä

Ei kai aukee jos ei lue palstaa kuin edellisen viestin. Eikö ole käynyt selväksi että JMJ huilaa ilmeisesti alkukauden ja Peltola nähty treeneissä keskellä tuuraavan.

Yhdenlaiset perustelut varmaan on, että Rauhala pelaisi laidalla myös Järvisen poissaollessa, mutta kyllä siinä tuloksellisesti mielestäni ammutaan omaan nilkkaan.

2 tykkäystä

Tämä Jukin pelaaminen keskellä jossain vaiheessa kautta taitaa olla jonkinlainen
perinne…on se siellä ennenkin pelin tai pari vetänyt.

Peltola keskellä on paikkona ok mutta ei missään nimessä niin että hänet iskettäisiin lähtökohtaisesti joukkuetta liidaavien ja pistepörssin kärkisijoilla keikkuvien laiturien väliin. Meillä on jalkeilla niin hyvä rosteri että on täysin turhaa alkaa itse säätämään ilman todellista pakkoa. Todellinen pakko tässä tapauksessa olisi esim. 3 kpl luontaisia senttereitä vempassa. Nyt on yksi ja tämäkin tuntuu aiheuttavan tarpeen hankkia heti pelaaja ja vielä lisäksi sotkea palikoita.

Itse ilmoittaudun myös Pro Rauhala -liikkeeseen ja jos MJ ei tuohon ykkösen keskelle asetu niin se voisi olla Oton näytön paikka. En nyt muista ulkoa millaiset tehot Otto takoi kun pääsi viime kaudella pelaamaan King Henrikin ketjussa mutta ainakaan Haapalan tehoilua tuo ei tainnut liiemmin hidastaa. @Raumalainen kaivanee suht nopeasti omista pöytäkirjoistaan tuonkin datan tarvittaessa? :wink:

3 tykkäystä

Rauhalan tehot viime kaudella:

Røymark - Rauhala - Nurmi, Rauhala 2+3
Rauhala - Ilomäki - Repo, Rauhala 1+3
Luoto - Rauhala - Repo, Rauhala 0+4
Haapala - Rauhala - Repo, Rauhala 2+0
Rauhala - Jasu - Honkanen, Rauhala 1+1
Rauhala - Järvinen - Repo, Rauhala 1+0
Rauhala - Jasu- Repo, Rauhala 0+1
Røymark - Rauhala - Honkanen, Rauhala 0+1
Luoto - Rauhala - Honkanen, Rauhala 0+1
Repo - Rauhala - Karjalainen, Rauhala 0+1
Yhteensä 6+15

13 tykkäystä

Mä oon sitä mieltä että Otto pelaa vielä ison meren takana… ottakaa taltee😜

4 tykkäystä

On luettu palstaa ja enemmänkin, sillä näitä Juki keskellä ja JMJ laidassa -juttuja on puitu jo paljon ennen kertomiasi asioita ja edellistä viestiä.

Juki tuuraa keskustaa hyvin tarvittaessa, mutta laidassa kapteenin paikka on. Järvinen menee laidassa ihan hukkaan, koska kyseessä on niin kiekollinen ja peliä tekevä sentteri kun olla voi.

Mitä sitten jankkaat. Kuten sanoit Peltonen tuuraa tarvittaessa hyvin myös keskellä ja nimen omaan nyt tuuraa kun Järvinen on keskeltä huilaamassa.

Laitahan pelimäärät, yv-pisteet ja yv-kaverit vielä mukaan.

En mää ny sentään Tapparan pelejä niin paljon oo seurannu et tiiän kenen kanssa se YV:tä on pelannu :smile: YV:llä teki 1+0.

No teki silloin, kun pääsi rikkinäiseen ykkösylivoimaan ja ykkösketjuun.

Pariin-kolmeen peliin neljä maalia muistaakseni.

Kukas tää Peltonen nyt on? Kaikki varmaan ymmärtää, että Juki tuuraa vaikka maalilla tarvittaessa ja pärjää sielläkin. Rosteriketjun tarkoituksena lienee pohtia parhaita mahdollisia koostumuksia. JMJ:n poissaollessa lähtisin senttereillä M.Järvinen, Redenbach, Rauhala, Jasu. Se tästä.

3 tykkäystä

Mikäli Peltola tuuraa jo harkkapeleissä sentterinä JMJ:tä niin Jukka ei peluutukseltaan ole ainakaan muuttunut mihinkään :slight_smile: Samoilla ketjuilla mennään alusta loppuun.

Kummallista. On neljä ehjää sentteriä ja silti pitää upea laituri ottaa sentteriksi??

11 tykkäystä

Eihän Tappara edes treenannut ehjillä kentällisillä viime viikolla. Äijät ja parit vaihtuivat koko ajan. Ei pelaa Peltola keskellä!

3 tykkäystä

Vaikka tässä kaikenlaisia kokoonpanoja on tullut hahmoteltua itsekkin, onhan se tavallaan se ja sama kuinka ne nyt sinne asettaa. Olen pari kertaa nähnyt joukkueen jäällä nyt viikon sisään, huomena 3kerta. Sen tiedän että Kuusela on nopea, Peltola myös, Nurmi on saattanut parantaa liikettä pykälän pari, Redenbach ja M.Järvinen voisivat paremmallakin jalalla olla liikkeellä. J-M Järvinen kun palaa, on jännä nähdä mihin kenttään ja pelipaikalle menee. Onko Joukkueen edun mukaista että JMJ menee keskelle, Rauhala laitaan, esimerkiksi, tuleeko silloin kummankin potentiaalia esille parhaiten. Onneksi pelit alkaa pian !!!

3 tykkäystä