Tappara roster 2018-19

No niin kune… rauhotutaanpas nyt.

Tapparalla on vahva keskikaista. Ei ehkä selkeetä ykköstä, mutta kaikki 5 todella kovia.
Malinen äkkiä voi olla se kovin.

2 tykkäystä

Nimistä ei ole kiinni vaikka viimekauden tähtikimara puuttuu ja toisaalta ei ole myöskään selkeä rakennusvaiheen porukka. Tuttuja pelaajia on palannut, periteinen ja kotoisa porukka. Viimekauden varmin pelaaja oli jostain syystä tuore Tappara (Vittasmäki). Pelaajat ovat rutinoituneita ja mestaruustasoinen kokemus riittää varmasti, sitä voi myös olla eräiltä osin jopa liikaa??? Mv kuvio on kiinnostava. Pelaajien voimakkaat kehitysaskeleet ja urakehitys ratkaisee liigan terävimmän kärjen kohdalla, joten jäädään katselemaan odattavin mielin tätä. Kärkimiesten käyrä ei voi olla tasainen eikä alaspäin.

1 tykkäys

En trollaan, vaan ihan oikeasti olen sitä mieltä. Malinen on ollut heikko pari viimeisintä vuotta. Mutta niinhän mä kirjoitin, että Jukka on varmasti eri mieltä.

Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että JMJ, Rauhala ja Massi ovat parempia pelaajia ja Jasulla taasen on spesiaalitaidot joiden juoksi kokoonpanossa.

Mutta eiköhän sieltä sitten taiteilla JMJ tai Rauhala väärälle pelipaikalle.

Itse näen Rauhalan mahdollisen laiturina pelaamisen isona mahdollisuutena. Eniten hänelle itselleen.

Mutta voihan se olla, että ei siinä onnistuisi. Ei sekään maailmaa kaada. Itse uskon, että homma toimisi sillä paikalla.

Miksan pitäisin keskellä.

Mutta näistä päättää minua viisaammat henkilöt.

1 tykkäys

Luoto - Malinen - Kuusela
Zaborsky - M. Järvinen - Rauhala
Erkinjuntti - JMJ - Ojamäki
Levtchi - Jasu - Karjalainen

Maalintekijät: Luoto, Zabo, Ojamäki, Karjalainen

Mitä veikkaan, että JR tekee:

Zabo - Malinen - Kuusela
EJ - JMJ - Ojamäki
Rauhala - Jasu - Karjalainen
Luoto - M. Järvinen - Levtchi

3 tykkäystä

Tuskin Jukka laittaa Junttia ja JMJ:tä samaan ketjuun. Kaksi selkeää pelintekijää samassa ketjussa ei varmasti toimisi.

3 tykkäystä

Niin. Yleensä JR:n ratkaisut ovat juuri tällaisia.

2 tykkäystä

Erkinjuntti ei kyllä pelaa JMJ:n kanssa. Malinen-Erkinjuntti pelannee samassa ja muistaakseni näin oli viimeksikin.

Viime kaudella Malisella 55 peliä tehoilla 12+20=32. Jos tuo on heikko suoritus, niin kerropa sitten että mikä on a) tyydyttävä b) hyvä c) erinomainen ?

3 tykkäystä

Kyllä toi meidä hyökkäysrosteri näyttää valjulta kun Juki ei ole paikalla. Kuka syö kiekkoja niiku kapteeni teki.

Vähä pelkään että hyökkäysten päättäminen tulee oleen se ongelma. Kuka ottaa vastuun ja pistää sisään. Syöttely tullee onnistumaan kyllä.

2 tykkäystä

Ojamäki-MJ-Kuusela
Erkinjuntti-Malinen-Luoto
Zabo-JMJ-Karjalainen
Rauhala-Jasu-Moilanen

Mäntylä-Rantakari
Kemiläinen-Vittasmäki
Elorinne-Rautanen
Utunen

Heljanko
Bäckström

Uusia onnistujia tarvitaan, mutta onhan tuolla potentiaalisia pelaajia siihen hommaan kuten Ojamäki, Zaborsky, Kuusela, Malinen ja Karjalainen etunenässä ja noi onnistunut yli 10 maalin runkosarjaan urallaan.

Kuka Tapparasta tekee eniten maaleja kaudella 2018-2019?

  • Zaborsky
  • Kuusela
  • Karjalainen
  • M. Järvinen
  • Malinen
  • Ojamäki
  • Luoto
  • Joku muu, kuka?

0 voters

1 tykkäys

Tulipa mieleen, että ketju

EJ - M. Järvinen - Zaborsky

olisi ominaisuuksiltaan hyvinkin samanlainen kuin takavuosien

EJ - Koskiranta - Connolly

Jälkimmäinen on yksi kovimmista ketjuista Tapparassa 2000-luvulla.

4 tykkäystä

Varmaan toistan itseäni, mutta toteutuman perusteella kokoonpano voisi näyttää tältä:

Zaborsky-M. Järvinen-Kuusela
Erkinjuntti-Malinen-Ojamäki
Rauhala-Miksa Järvinen-Karjalainen
Luoto-Jasu-Levtchi

Alkaa näyttää hyökkäyspää sellaiselta, että tuolla voi jo takuuvarmasti lähteä kauteen. Seuraava hankinta tuottaa ja ongelmaa sitten.

6 tykkäystä

@peterra tosiaan kirjoitti tuonne Jatkoajan puolelle erinomaisen tiivistelmän Tapparan viime kaudesta.

Pelitapa ei koko kautta tarkastellen tuottanut riittävästi maalipaikkoja, joka johti yksilöiden joukkoepäonnistumiseen. Ja silloin, kun yksilöillä niitä paikkoja vihdoin oli, ei vire riittänyt maalintekoon. Vain pari pelaajaa pystyi parantamaan pistesaldoaan edelliskaudesta, eikä kyse suinkaan ole pelaajien (lähes koko joukkueen) pysyvästä tason laskusta. Niinpä tulevalle kaudelle on syytä odottaa, että yhden kauden verran harjoiteltu pelitapa saadaan kuntoon ja sitä kautta yksilötkin onnistuvat.

Tapparan joukkueessa on aivan riittävä määrä maalintekijöitä: Zaborsky, Karjalainen, Ojamäki, Luoto (ja Malinen, Kuusela)

Niinpä Erkinjuntin tulo paikkasi nimenomaan sitä joukkueen hyökkäyksen suurinta vajetta eli pelintekotaitoa. Tapparan senttereistä vain JMJ on klassinen peliätekevä sentteri, kun taas muut ovat varsin suoraviivaisia pelaajia ja väkeviä kahdensuunnan pelaajia. Pidän siis Erkinjunttia juuri sopivana palasena rosteriin, kunhan pelitapa saadaan kuntoon.

6 tykkäystä

Joku taisi kirjoitella aikaisemmin, että Malinen on villa kamaa rai jotain sinne päin. Ottamatta sen enempää kantaa tai korkoa, sanon vaan, että kova on väite. Yksi kesän kovimpia ellei kovin.

11 tykkäystä

Juu, HIFK:n kevään paras sentteri. → vilttiin tahi farmiin.

5 tykkäystä

Mun mielestä EJ ja Malinen kuuluu samaan ketjuun, omasta mielestä sopivia pelaajia toisilleen, myös tuttuja parin kauden takaa. Kolmanneksi siihen voisi koittaa Luotoa, Ojamäkeä, Karjalaista ja jopa Kuuselaa.

2 tykkäystä