Tappara roster 2018-19

Näyttäisi jumittajat tässä joulua kohti silleen liukuvasti vaihtuneen. Lentokeli tuntuisi olevan löytymässä seuraavilla:

  • Kuusela, Jasu, Luoto, Levtchi, Rauhala, VMV, Rantakari, Mäntylä

Ja jumissa ovat:

  • Malinen, M.Järvinen, Zaborsky, Ojamäki

Hyökkääjistä Erkinjuntilla on edelleen nihkeää, JMJ vetää tuttua runkosarja-ailahteluaan, ja nousukiidossa ollut Moilanen taisi ottaa iskua tänään. Puolustuksessa Kemiläinen on ollut koko kauden hyvässä lyönnissä ja Elorinteellä on jotenkin tuskaista kiekon kanssa, tiedä sitten mistä johtuu.

Fälth syönee ennemmin kuin myöhemmin jonkun hyökkääjän pois ylivoimalta.

Jukka sanoi Santun haastattelussa, että peli olisi 85-prosenttista. Jos siis oletetaan, että kukaan erikoistapaus ei ole jumissa, niin sen lisäksi yksi noista neljästä ei ole jumia kohti menossa, koska (3/20)·100=15%.

Tulevat viikot kertovat jälleen paljon. Nähtäneen kireitä maalin pelejä.

3 tykkäystä

Kyllä pätkä-Järvinen on Tapparasta yksi parhaista, ellei paras, kiekon ylöstuojista.
Melkein kymmenen kertaa kymmenestä kiekko tulee hyökkäysalueelle jos hänestä riippuu.

4 tykkäystä

Voisiko joku tolle Massille ja Rantakarille keksiä jotain?

Oikeasti? Tappara on sijalla neljä, pelaa hyvää lätkää. Miksi aina pitää, myös voitettujen pelien jälkeen löytää jotain negatiivista?

17 tykkäystä

Hyvin sanottu. Ja hyvin harvoin joukkuelajeissa jokaisessa pelissä jokainen yksilö pystyy parhaaseensa. Pääasia on mielestäni se, että joukkue voittaa ja peli on joukkueena laadukasta.

10 tykkäystä

Ai? Oon koko viikon pumpannut positiivistä tekstiä joukkueesta ulos ja ollut yksi harvoista ketkä täälä pitää joukkueen puolia. Käsittääkseni pelin jälkeen ei ole väärin etsiä niitä kohtia pelistä missä sitä kehittämisen varaa olisi :thinking: faktahan on se että esimerkiksi Rantakarilla oli tänäänkin todella suuria ongelmia päästä omista pois ja ylipäätään saada syöttö suoraan lapaan omalle pelaajalle.

8 tykkäystä

Massi tänään kuitenkin +1, joten mitä pitäisi tehdä?

Hävittyjä kaksinkamppailuita paljon, ja paikkapaikoin liike näyttää siltä että ei pysy kenenkään perässä. Huonoja syöttöjä tänään myös. (samoin jo jukurit pelissä)
Tuli tänään jopa fiilis että pelaako hän edes logolle.

Silti yksi parhaimmista, ellei paras sentteri tällä hetkellä.

Kyllä niitä stetsoni miehiä täälä (mielellään oranssi) on ihan jotkut muut kuin minä, joten ehkä he voisivat ja osaisivat auttaa asiassa enemmän näiden hassu hattujen kanssa? Kiitän kuitenkin kauniisti mahdollisuudesta. En lähde tähän mukaan :innocent::+1:.

Mutta pelillisiin asioihin vielä sen verran kiinni, että missään vaiheessa en sanonut Tapparan olleen eilen huono. Jos joukkue puolustaa kaksi (2) erää ja iskee käytännössä vain vastaan niin ei se sillon hirveen hyvältä näytä kenenkään suuntaan. Muutamasta pelaajasta nuo virheet vaan paistaa pitkälle,todella pitkälle.

Eilen oli minun kisastudiossa ainakin melkoisen pilvinen ilta, paisteesta ei tietokaan. Jospa nyt kertoisit nuo paisteessa olleet virheet, minä kun en niitä isommin havainnut, Massi ja Rantakarikin pelasivat mielestäni ihan kohtuuhyvät pelit.

Laskitko monta syöttöä Rantakari antoi omalta alueelta keskialuetta kohti eilisen ottelun aikana omalle joukkueelle esim ekan erän aikana? Voin kertoa: Ei yhtään.

Avauserässä harha syöttö, ja ilvekselle maalipaikka minkä veti luojan kiitos laseihin.
Jatkokiekon otti talteen, ois voinut jatkaa lyhyellä viereen ilman paniikkia mutta veti pitkänkiekon ja ilveksen paine jatkui.

Tässä nyt vain yksi esimerkki, mitä meidän uusi puolustaja blood ei tehnyt kertaakaan.
Se on se risun ja ruusun ero.

Kyllä sinulla @Rebeto67 pointti on tuossa Rantakarin tapauksessa, mutta toisaalta juuri tuon takia hän Liigassa pelaa. Eli pelin taso ailahtelee tosi paljon. Pelien välillä, mutta myös pelien sisällä.

Mutta sitten Massiin. Mikä hänen pelissään sinua ahdistaa? Minun mielestäni edelleen ihan hyvää tekemistä. Pisteitä voisi tulla enemmän, mutta pelaa monipuolisesti joukkueelle illasta toiseen.

3 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tapparan peliesitykset kaudella 2018-19

Sitte on hyvä muistaa, mitä pelejä vaikkapa Rantakari on keväällä pelannu. Aamulehdessä Mäntylä sano liikkeestä kysyttäessä, että semmonen muutos on tapahtunu, että ku muutama vuosi sitte pysy hyvin mukana puolivaloilla, nyt saa yrittää tosissaan kokoajan. Semmosta puolittaista ja vähä huolimatonta Mäntylän peli oli alkukaudesta huippuvuosina. Syksyllä haukuttiin ja keväällä ihan timanttia. Kyllä se kiekkoilijanki pääkoppa vaan on semmonen, että kaikki hyvät ja oman asemansa vakiinnuttaneet pelaajat ei vaan saa joka marraskuun ilta parastaan irti. Otso on keväällä korvaamaton, se on varma. Tai ei ehkä korvaamaton, mutta tärkeä palanen, joka pelaa huipputasolla. Siihen voi luottaa. Tapparassa on todella monenlaiseen rooliin pystyviä pelaajia tällä hetkellä. Ja jos Massi tai EJ ei tee 35 pistettä, mua ei huoleta yhtään. Jukka tietää mitä tekee ja tuntee pelaajat. Mää luotan tän kauden Tapparaan ja jos Tappara on keväällä kolmantena, Kärppiä ei kohdata ennen finaaleita.

6 tykkäystä

Tuossahan tuosta jo mainitsin.
Viimeinen rivi nyt jo kaukaa haettu, mutta ajatus kävi mielessäni. Selkä suoristuu liikaa puolustus suuntaan päin. Tämäkin vain minun silmiin osunut asia, jukurit pelissä ja eilisessä. Ehkä mää oon vaan liian kriittinen sitten jos muut eivät hänestä “vikaa” löydä.

Voihan se olla näinkin, ja todellakin toivon että Rantakari + muut petraavat ja näinhän se jokavuosi on tähän asti mennytkin. Tapparan mestaruusmahdollisuuksia minä en ole missään vaiheessa tyrmännyt, päinvastoin! Luotan tähän joukkueeseen 110 prosenttisesti.

Pitäisi näköjään ostaa lasit…

Mutta joo, jokainen meistä näkee eri tavalla juttuja.
Massin pelityyli on verkkainen/laiskan oloinen ja se saattaa aiheuttaa myös väärin ymmärryksiä. Mutta esim. eilen muiden mukana dominoi aloituksia. Aloitukset on hyvä indikaattori sille miten keskittynyt pelaaja on.
Mutta kuten sanoin, jokainen näkee eri tavalla pelaajia ja se on palstan suola.

Mielenkiintoista on nähdä, että jatketaanko samoilla ketjuilla tänään Porissa. Jos Moilanen loukkaantui, niin kuka nousee tilalle?

Jos Moilanen loukkaantui haluisin todella nähdä Puistolan kehissä…siitä rightin mies myös ylivoimaan.

Aloituksissa pärjäsivät kyllä todella hyvin.
Kaikki kokonaisuutena! Otan tänään tarkempaan seurantaan tuon massin. Ihan tuon takia että hämääkö tuo verkkaisuus niin paljon. Palaan asiaan illalla uusiksi :+1:. Toivottavasti 3 pinnaa lisää taskussa(ni).

1 tykkäys