Tappara roster 2022-23

Tapparan diesel käy neljällä sylinterillä. MOT.

Viisikkopuolustaminen on kauden tässä vaiheessa asiallisella tasolla. Heljanko on hyvässä iskussa. Tärkeitä elementtejä kaudella.

Toivottavasti ketjutus ja hyökkäyskuviot saadaan selkeästi paremmalle jamalle. Siinä ovat suurimmat murheet nyt. Tehoja ei saada irti.

Viime keväänä puhuttiin helvetinkoneesta. Nyt sitten tämä:

Retoriikka alkaa mennä absurdiksi.

Mutta hyvä joukkue on kasassa, eihän siinä mitään.

3 tykkäystä

Tässä jutussa käy myös ilmi, että Tapola valmentaa viimeisen kautensa Tapparassa tällä erää.

Missä näin sanotaan? Lopussa kysytään millaisen perinnön jättää, mutta ei milloin.

Näin tuossa lukee:

Tämä kausi on myös osaltaan aikakauden päätös Tapparassa, sillä Tapola valmentaa tällä erää viimeisen kautensa seurassa.

11 tykkäystä

Tilanne on se että liigakausi alkaa huomenna. Kilpailukausihan on alkanut jo ajat sitten ja tuloksellisesti hyvin.

Valmennuksella on mielenkiintoinen ja positiivinen ongelma sillä nähdäkseni kukaan ei ole pelannut itseään ulos kokoonpanosta. Keskikaistan varamiespalvelu on suoriutunut hyvin ja nuoret ottaneet kehitysaskeleita niin että tälläkin kokoonpanolla pysyttiin Rapperwillin kanssa tuloksessa kiinni molemmissa peleissä. Pelien taso vastasi varmasti liigan kärkikamppailuita.

1 tykkäys

Kuvittelisin että Kärpät ovat pelitavallisesti ja kokoonpanon kannalta lähin verrokki Rapperswilleen. Muut ovat jo kaukana. Hyvä nähdä että ei jäädä (taaskaan) kärjestä. Hyvä kausi tulossa ja toivonmukaan lisää kannuja. Miksi ei vaikka tuplaa.

1 tykkäys

Onhan aika jäätävä rosteri, kun vielä Otto palaa kehiin. Sentteriä se jossain vaiheessa huutaa, mutta sen ei välttämättä tarvitse olla ihan kärkeä. Jori ja Virta hoitavat 1 ja 2 kentän ja Otto on Suomen paras nelosessa tai kolmosessa. Rönnille tulee vielä sopivasti vastuuta kunhan tervehtyy.
Ilman pitkiä poissaoloja aika hieno tilanne.

4 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Päävalmentaja Jussi Tapola ja valmennustiimi 2020-23

Mielestäni varamiespalvelu on suoriutunut siinä määrin hyvin, ettei joukkueen vahvistamiseen ole juuri nyt akuuttia tarvetta. Eli voidaan rauhassa seurata tilannetta pelaajamarkkinoilla ja katsoa, miten homma tästä lähtee kehittymään sekä reagoida tarvittaessa.

Tietysti jos riittävän maukas kala yhtäkkiä eteen putkahtaa, niin sitten tilannetta voidaan aina harkita. Aina on myös se riski olemassa, että yhtäkkiä ollaankin varamiesten varamiehillä. CHL:n jatkopaikan aikainen varmistuminen ei tässä yhtälössä ole haitaksi, vaan itse asiassa tuo hitusen enemmän liikkumavaraa.

Tietynlainen avainpelaaja tässä on Tanus, joka kyllä on ollut keskelläkin hyvä ja esittänyt vähän sellaisia tylermorleymaisia otteita fyysisellä pelillään. Moilasen ajaminen sisään sentteriksi 2020-21 kaudella auttaa myös suuresti nyt, kun on sillä saralla vajausta. Pirteä on ollut hänkin.

8 tykkäystä

Tapparan joukkue on monen papereissa keskushyökkääjän verran Kärppien vastaavaa perässä. Lehterä ja Kemppainen on aika tasapari, oletan. Kunyk ja Virta samoin, ehkä hieman Kunykin eduksi? Tiivola ja Rauhala, joka toki poissa hetken vielä, varmaan myös tasapari, joskin itsellä Rauhala edellä. Sitten Rönni tai Tanus ja Kalapudas, onko todella siinä sitten se ero nyt? Jos Tappara hankkii Rönnin tilalle keskushyökkääjän, siirtyy ilmeisesti reippaasti edelle?

Kyllä nuo Kunyk ja Tiivola aika kovia on odotusarvoisesti, ja voittavat vastinparinsa Tapparan rosterissa. Tiivolan suht matala arvostus (keskustelupalstoilla) itse asiassa on minulle vähän mysteeri, aina kun minä olen kaverin kentällä huomannut on ollut hyvä. Itse uskon että voi pelata Kärpissä 40 pisteen kauden ja olla MM-kisoissa keväällä.

2 tykkäystä

No, jos Tiivola on aliarvostettu, on Virtakin. Tiivolaa en itse aliarvioi, ehkä yliarvioin sitten Rauhalaa. Tiivola lähtökohtaisesti on kolmosen keskellä ja ylivoimavastuusta ei itsellä tietoa. Todella kova temppu, jos sieltä painaa 40 pistettä ja kisoihin.

1 tykkäys

Ei kaikki siellä Kärpillä ole mitään tuollaista nelosessa.

Hyry - Koskenkorva - Anttila

Tuli muuten näistä rostereista ja voimasuhteista vielä vastaan ihan hauska knoppi.

Liigapörssin kalleimmat pelaajat pelipaikoittain:

• Kallein maalivahti: Christian Heljanko, Tappara, 370 000 €
  • Kallein puolustaja: Valtteri Kemiläinen, Tappara, 430 000 €
  • Kallein laitahyökkääjä: Niko Ojamäki, Tappara, 430 000 €
  • Kallein keskushyökkääjä: Jori Lehterä, Tappara, 440 000 €

Kertoimenlaskijat ja vedonlyöntitoimistot ennustaa hyvin urheilua ja presidentinvaaleja ja tietämättä miten kovaa dataa tuolla Liigapörssin takana on niin voitaneen vielä kertaalleen todeta ainakin se että meidän kärkiosaaminen kestää kyllä vertailun kehen tahansa. Kunniamaininta muuten Maksim Matushkinille, joka olisi puolustajista kolmanneksi kallein 415 000 € hintalapulla.

7 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin ketjuun: Tappara - HIFK 15.9.2022 (To)

Jokos tää alkukausi, viimeisimpänä HIFK-peli, on osoittanut, ettei keskushyökkääjää vielä tarvita? Tuohon Rauhala takaisin ja minun puolesta voidaan vetää siirtorajalle niillä.

10 tykkäystä

Tanus ei ainakaan aloituksissa häviä. Kun prosenttia katsoo. Sit vielä Rönnin näytöt ja jos on hyviä niin sentteriä ei tarvita…ainakaan heti.

CHL on muuttanut asioita siten että tulosketjut pitää saada kasaan harjoitusten ja parin höntsäpelin perusteella. Tapolan visio näyttäisi olleen laittaa samantyyppiset pelaajat samaan ketjuun.

• Vahvat vääntäjät
  • Sähäkät kamppailijat
  • Pienet mutta taitavat
  • Loput

Toisin kuin CHL-alkusarja, Liiga kestää 60 peliä ja eilen alkoi ketjulotto ensimmäisillä muutoksilla. Itse vanhan liiton jääränä yhdistelisin erilaisia vahvuuksia, enkä samankaltaisuuksia. Tanukselle voimaa laidoille, Lehterälle jalkoja jne. Ennustin jo paperilta ettei 170-ketju voi toimia ja se hajoitettiin ensimmäisessä liigapelissä.

Tapparan rosterissa on tiettyjä enimmäkseen positiivisia ongelmia että miten palaset sijoitellaan optimaalisesti tuloksen kannalta. Tavallaan olisi kiva nähdä laitureita vuorotellen Lehterän vierellä ja katsoa mitä tapahtuu. Lehterän tapa pelata on viime vuosiin nähden aika poikkeava, sillä hän ei toistaiseksi ole kuljetellut kiekkoa juuri yhtään (vrt. Levtchin kaartelut), vaan heittää lättyä nopeasti seuraavalle. Siinä pitää olla tarjonta kunnossa ja kykyä tehdä seuraava siirto nopeasti.

7 tykkäystä