Tappara - Sport 17.10.2017 (Ti)

Jep… olisi voinut olla 2-0 jo toisen alkaessa. Sport itse asiassa puolusti hyvin, mutta aukesi siellä paikkoja pariin -kolmeen lisämaaliinkin joista yleensä lyödään sisään. Nyt ei ollut edes lähellä.

1 tykkäys

Eka erä oli typeriä jäähyjä lukuunottamatta loistava, mut sitä toista erinomaista erää mä en itse tuosta matsista kyllä saa irti :).

Miten voi pelata 2 erinomaista erää tekemättä maaliakaan Sportin tasoista joukkuetta vastaan? Ei ole Peterran odotukset kovin korkealla.

5 tykkäystä

Toisessa erässä pelattiin rakenteellisesti järkevää kiekkoa ja pyrittiin pitkiin hyökkäyksiin. Sille ei taas voi mitään, että tällä hetkellä liian moni yksilö pelaa alle oman tasonsa. Nyt on tehty rakenteellisesti oikeat ratkaisut ja pelillä voi voittaa, mutta parempaan peliin tarvitaan myös yksilöjä onnistumaan. Repo oli tänään erinomaisella pelipäällä, nelosketjusta en voi ketään syyttää.

Nurmi tippui kesken matkan ja Kärkeä ei vaan voi peluuttaa just nyt. Kärjestä ei oo mitään apua joukkueelle ja vastukset painaa jatkuvasti ohi. Matti Järvinen tekee riittävästi - hänen panoksensa riittää.

Mikä ihmeen Sportin taso veli Messi? Sellaista kuin Sportin taso ei ole olemassakaan. Tapparan taso tällä hetkellä suhteessa vastukseen ei ole yhtään tätä korkeampi.

2 tykkäystä

Minä en Peterra sinun kanssa vänkäämään ala. Se kestäisi maailman tappiin. Jokainen voi itse kuvitella Sportin tason ja Tapparan kaksi erinomaista erää.

8 tykkäystä

Vetokarttahan ei sinänsä näytä mitenkään huonolta. Valikoin tuohon pelkästään veskarille/maaliin päätyneet vedot.

Lähde: liiga.fi

4 tykkäystä

Katselin pelin jälkikäteen ja eipä olisi jäänyt mistään paitsi, jos ei olisi katsonut. Kertoo varmaan oleellisen. Aika kaukana ollaan erinomaisesta kotipelistä, kun nysvätään 0-0 kolme erää. Toki positiivista, että omiin ei mennyt ja voitto tuli, mutta en kiellä, etteikö vähän jälleen turhauttaisi. Sen verran mitäänsanomaton matsi oli.

Ei tässä tarvitse mitään vängätä. Laukaisukartta kertoo jotain illan pelistä. Tappara oli tehoton maalipaikoissa. Ensimmäinen erä oli Tapparalta ihan hyvä, toinen vähän huonompi ja kolmas aika vaikea ja ympäripyöreä.

Ei mikään erinomainen peli Tapparalta, mutta ei kyllä erityisen huonokaan.

2 tykkäystä

Mä olen lannistunut.
Ei huvita edes kommentoida.
Tuo totaalinen alisuorittaminen ja tylsä peliesitys on valitettavasti puuduttanut tämän fanin aistit.
Nytkin Otson maalissa ensimmäinen ajatus oli että ihan sama.

3 tykkäystä

Noh onneks tuli ees 2p… Voipi olla tärkeitä keväällä. Ja parempaa peliä kuitenkin kun esim. Jukureita vastaan tossa hetki sitten.

1 tykkäys

Tää oli valitettavasti aika tarttuva ilmapiiri myös hallissa. itsekin yleensä edes jaksan nousta ja taputtaa, mutta nyt vaan lähdin kävelemään pois. Tuossa pelissä parasta oli, että se loppui.

3 tykkäystä

Maaleja kansa janoaa. Niiden vuoksi tuonne hallille mennään. Jos ei kyse ole todella tärkeästä pelistä, niin itse ainakin ennemmin katson tapahtumarikasta peliä, jossa tulee kähinää, maaleja, hienoja suorituksia ja peli päättyisi vaikka sitten tappioon 4-5. Hyvästä pelistä jäisi hyvä fiilis, ja runkosarjassa katsojalle sen perus tiistaipelin voittaminen ei nähdäkseni ole niin iso asia kuitenkaan. Noh, eiköhän se tästä.

2 tykkäystä

Ymmärrän toki pointin mutta se ei tee musta erästä “erinomaista”, ihan siksi että se ei sitä ollut ;). Revosta en voisi olla enempää samaa mieltä, pelasi kyllä tosi hyvin tänään. Sisuuntuiko vähän ulosajon jäljeltä? No, aika sama kunhan homma alkaa toimia. Krissenkin nostaisin esiin tosin toisesta syystä, aika vaisua viimeiset pelit. Tapaus Kärki, joo …parempi etten edes pahemmin kommentoi. Kun ei suju niin ei suju, toivon edelleen että kyllä se siitä lähtee. Ehkä Tapparan treenaustavat saanut miehen totaalijumiin näin syksystä?

Mutta joo, tää on peliä ei niin analyyttisesti seuraavan mielipide enkä yritä edes väittää sitä osaavani hyvin lukea, sulla on aina hyviä pointteja ja niitä on mukava lukea joten kiitokset niistä. Ei siis millään tapaa tarkoitus haastaa :).

Miksi mua ei saisi haastaa? :stuck_out_tongue: Ei kai sitä oo kielletty. Ei mulla oo yhtään sen “tähdellisempiä” tai oikeampia analyyseja kuin muilla, vaikka se jostain syystä aina siltä kuulostaa. Saat haastaa - ja monet muutkin haastaa. Joka tapauksessa olen itse edelleen tyytyväinen siihen, että peli on mennyt kokonaisuutena eteenpäin. Nyt kun siellä on se yhteinen kone, jossa toimii kaikki palaset niin enää puuttuu se, että hiomme kulmat hieman suoremmaksi ja teemme koneesta kauniin näköisen. Siihen tarvitaan yksilöitä: nyt on jonkun noustava esiin.

1 tykkäys

Ns. “normaalisti” noilla paikoilla pitäisi tehtä se 3-4 maalia. Silloin peli olisi tuloksenkin puolesta ollut ihan solidi.

3 tykkäystä

On aivan turha lähteä haastamaan silloin jos ei oikeasti ole mitään millä haastaa ;). Toi on lähinnä mielipide eroja, mitä mä koen hyvänä pelinä, sinä et. Ja mitä ne mielipiteistä sanookaan? :wink:

Rakentava keskustelu on musta paljon mielekkäämpää kun väittely asioista vaan sen vuoksi että “mun täytyis olla oikeassa” :). Niistä rakentavista sellaisista tuppaa aina oppimaan paljon enemmän ja itselläni tavote on aina se että opin ja menen eteenpäin, on se sit lätkän seurausta tai työelämää.

Tuosta olen myös samaa mieltä että ei asiat huonosti ole, päinvastoin. Sen järkyttävän Slovakian reissun jälkeen homma on muuttunut aivan täysin ja hyvä niin, oli jo aikakin.

1 tykkäys

Ja jos peli olis ollu 4-0, täällä olis ihan toinen ääni kellossa. Ei läheskään kauden huonoin peli, ihan ok tiistai-illan Sporttipeli.

5 tykkäystä

Kyllä tämä oli katsojien perseraiskausta. Niin vastenmielistä.
Ekan kerran teki mieli poistua kesken pelin. Silti surkeudesta huolimatta pari pinnaa. En tiedä mitä Sportfani ajattelee tästä urheilukarnevaalista?!

2 tykkäystä

No ei kyllä lähelläkään huonointa. Varmaan viiden parhaan joukossa kaikista Liigan peleistä tällä kaudella. Kertoo alkukauden otteista jotain. Nyt peliä on saatu oikeaan suuntaan. Toivottavasti kehitys jatkuu ja yksilötkin parantaa sitä mukaa tehokkuuttaan.

6 tykkäystä

Tämä on totta. Annetaan myös tunnustusta vastustajan veskarille, Järviseltä erinomainen peli tänään.

7 tykkäystä