Yritin tässä miettiä mitä sanoisin eilisestä pelistä ja nyt sen sanon. Ehkä Tapparan huonoin peli tänä vuonna, mitä itse nähnyt. Muistutti ehkä vähän Tapolan syys Tapparaa, millä kiekot hukkui ja oikeastaan kenenkään rytmit ja ajoitukset eivät kohdanneet. Ei ollut kauheasti niitä 2.0 version elementtejä, millä vastustajalle ei anneta hetken rauhaa.
Lisäksi Sport teki sen mitä oon koko kauden pelännyt. Risto laittoi keskialueelle passiivisen ja tiiviin träpin, ja pelasi muutenkin erittäin tiiviisti. Tämän lisäksi, liigan säännöillä mahdollistetaan pelin hidastaminen yleisesti ”roikkumisella”, joka palvelee tämän tapaista peliä. Tappaa vauhdin. Tähän pitää jollain tapaa reagoida, koska on vielä todella vaikeaa nähdä että esim. Ilves/IFK ei hyödynnä tätä elementtiä keväällä.
Toivotaan että oli vain huono peli.
Annan hyväksyntäni myös yleisön raivokkaalle reaktiolle tuomareita kohtaan, sillä se oli täysin ansaittua. Vaikkakin suurin syy tuomarien paskuuteen oli Tapparan oma peli ja hermostuminen. Ei hallittu riittävästi että oltaisiin itse pystytty ratkaisemaan peliä ja lopussa petti kasetti.
Camperin koukku oli kyllä todellinen pohjanoteeraus tuomareilta, Sportin peluri puristaa mailan kainaloon ja hyppää sitten. Tuosta olisi pitänyt antaa sukeltamisesta Sportille jäähy.
Jep. Kyllä Camper työntää mailansa sinne käsien alle tai väliin ja ehtii ronkkaisemaan. Tuomari on hyvin sijoittunut, tilanteen etupuolella ja parin metrin päässä.
Jos Scarlett filmasi kaatumisensa, niin se oli melkoisen rohkea veto pelitilanne huomioiden. Tapparalla koko hyökkäys maaliviivan tasalla ja siinä yksi pakki pois pelistä.
Scarlett saattoi hyvinkin ottaa tuossa mailan pitoon ja niin usein tehdään (vastustaja ei voi pelata kiekkoa, jäähyn mahdollisuus), mutta maila on tällöin jo lähtökohtaisesti väärässä paikassa.
Scarlett pelaa tilanteen just niin kuin tässä liigassa pitääkin — korostaa rikettä niin, että tuomarit näkevät sen varmasti. Muutenhan eivät näe. Lisäksi noita tulee pelissä vaikka kuinka monta, eikä niitä kaikkia oteta pois ellei tilanne ole erityisen näyttävä tai vaikuta ratkaisevasti pelitilanteeseen / kyseessä ole pelitilanne, jossa oltaisiin maalipaikassa.