Yritin kattella koska ovet aukeaa kun ajaudun näemmä paikalle kovin aikaisin. En tätä löytänyt mutta olisko 18.00?
18:00 juu
Juu, eihän tuo ole lainkaan huono roolitus. Ei vaan lainkaan sitä mitä ehkä aikoinaan ennakkoon paperilla kuvitteli. Virtaakin Callella yhä riittää.
Tulee mieleen Texier Columbuksessa joka mielletään taitavaksi ja juonikkaaksi hyökkääjäksi. Peli oli aivan karmeaa ylemmissä ketjuissa mutta siirto rouhivaan ja raastavaan nelosketjuun teki Texierin pelille hyvää ja siellä on pelannut erinomaisesti ja tehojakin on tullut. Toivottavasti Bertrandille sopii yhtä hyvin tuo vaihdos suoraviivaisempaa peliä pelaavien ketjuun.
Kovasti olin hallille tulossa, mutta sitten kusi aikataulut sen verran moneen kertaan täällä päässä että täytyy tyytyä kotisohvaan.
Eipä ole vielä koskaan ennen CHL-peliä jännittänyt tällä lailla. Toivottavasti tänään lyödään parasta pöytään.
Miksei kai niinkin. Mutta Alexandre Texier oli aivan juniori aloittaessaan NHL:ssä. 1999-syntynyt pelaaja. Vuosi vuodelta paremmin kiinni NHL:ään.
Viesti siirrettiin ketjuun: Jukka Peltola
Tyhjää on hallissa 20min ennen peliä mää luulin että tää kiinnostaa ihmisiä
Ottelu oli vähintään sen tasoinen kuin ennakkoon sille odotuksia päässäni latasin. Tappara on materiaaliltaan about sitä, mitä Liiga-joukkueen pitäisi olla ja silloin pystyy kamppailemaan about tasaisesti SHL-joukkuetta vastaan ja peli aaltoilee ja virtaa luontevasti. Liigassa on noita edullisempia rikkovia joukkueita, joiden kanssa ottelut ovat hitaita ja painostusjaksot pitkiä ja tehottomia, eikä pelissä ole juurikaan vaaran tunnetta.
Tätä se voisi olla.
Tapolalta hyvä pointti liigojen arvostamisesta, vaikka voisi mainita ykkös- ja kakkoskoripuheet. Neljä peliä SHL vastaan; kaksi voittoa, tasuri ja tappio.
Betoni show.
Rehellisyyden nimissä oltiin potku jäljessä melkein koko ajan. Hyökkäykseen kaipaan lisää suoraviivaisuutta. Heljanko oli kentän ”jumala”, joka piti meidät pystyssä. Paras 7 sarjassa ei tämä esitys välttämättä riittäisi, mutta onneksi ei tarvitsekaan. Ruotsin mestarin voittaminen on iso voitto. Tänään viimeistely toimi todella tehokkaasti.
Växjössä oltiin paremmin pelin päällä kyllä, mutta sieltä tuli vain tasapeli. Voitto ei ollut kaukana eikä olisi ollut samanlainen “vääryys” kuin tänään.
Noni
Se oli mun viimeinen peli Hakametsässä ja ei parempaa draamaa taas olisi voinut olla. Olen viihtynyt erinomaisesti CHL kiekon parissa tällä kaudella, tietenkin koska Tappara on pärjännyt, mutta myös koska Tappara on ollut siinä viimeinkin tosissaan. Nyt on todistettu, että meidän peli riittää kyllä. Kova alkulohko ja Växjö lauluun. Siinä on todistetta kerrakseen. Tänään oli nöyrää puolustamista ja irtonaisuutta, kun sitä tarvittiin. Hieno peli, niinkuin kaikki muutkin CHL pelit ovat olleet.
Olen ollut hallista pois muutaman vuoden, mutta voi perhana kuinka tuo kiekko on hallissa mukavampaa seurata. Sen unohtaa helposti. Hallissa ei vajoa ollenkaan sellaiseen pohjattomaan negatiivisuuteen, mihin kotona vajoaa aivan äärettömän helposti. Hallissa tulee keskityttyä vaikealla hetkellä kannustukseen, harvemmin kotona. Kotona homma menee analysoimiseks.
Hienoa Tappara, hieno peli, hieno matka ja nyt latu on auki.
Se saattaa olla sitten Normandian reissu seuraavaksi. Rouen voitti ensimmäisen osaottelun Salzburgia vastaan 3-0. En pistäisi hanttiin. Hieno voitto Vaxsjöstä.
Pelasiko Austin ja Rantakari vaihtoakaan kolmannessa erässä?
Itse olen ollut super innostunut CHL:stä jo monta kautta. Ja semisti on kyrsinyt se, että Tappara on kausi toisensa jälkeen lopettanut ikään kuin sarjan kesken. Varmaan joku prosessi ollut meneillään johon CHL-pelien voittaminen ja niihin panostaminen ei ole sopinut.
Ensimmäisessä osaottelussa Tappara oli paikoin jopa parempi, olisi ehkä ansainnut johtoaseman toiseen otteluun lähdettäessä, mutta draaman kaaren vuoksi tämä on näin parempi. Ja vastassa tosiaan yksi Euroopan (pl. KHL) kovimmista jengeistä. Växjökään ei huonosti pelannut, hallitsi toista erää melko suvereenisti. Onneksi Tappara löysi kolmanteen erään lisää tasoa ihan omaan tekemiseen - ja kas’ kummaa, tulosta alkoi tulla. Lopun puolustustaistelu toivottavasti antaa myös eväitä Liigaan.
Antoi Austin ainakin lopun alivoimalla poikkaria maalin edessä.