Tapparan Tuonosen viittoilut Oulussa 12.4.2016

Eikös sieltä joku oululais katsoja jo pidempään ollut huudellut kaiken maailman törkeyksiä Tapparan aitioon, ei pelkästään tämän sarjan aikana vaan ihan viime keväiden finaalisarjoissakin ja taisivat tällä kertaa jopa kaataa juomansa valmennuksen päälle :rolling_eyes: . Yleensä olen sitä mieltä ettei tämänkaltaisiin perseilyihin pidä lähteä, mutta tässä tapauksessa voin tehdä poikkeuksen…

1 tykkäys

ihan pelleilyää
olin paikan päällä ja istuin vastapäätä pelaaja-aitiota. ihmettelinkin jo hiukan ennen tätä episodia kuinka järjestysmies ei laita/saa katsojia kuriin vaan antaa heisän typeröidä mitä sattuu. hetki tuon jälkeen selostaja kuuluttikin että katsojien tappara-vaihtoaition takana täytyy rauhoittua.
ja vasta kun selostaja oli puuttunut asiaan rupesi järjestysmies hätyyttämään sieltä häiriköitä pois.

jos ja kun kerran Tuononen sai yhden pelin katsomokomennuksen niin näkisin kyllä että Kärppienkin täytyisi saada jonkinnäköinen sanktio koska ei pystynyt pitämään fanejaan kurissa.

mutta eihän se käy tietenkään päinsä, ihan ei edes lähes joka kerta mene nallekarkit tasan.

1 peli “toimintakieltoo” tuli. Mitä merkitsee käytännössä? Vaikuttaako kuinka paljon itse peliin?

Vielä Liigan päätös asiasta: Liiga

Toivottavasti Tappara ymmärtää olla järjestämättä uutta “korvanappi-gatea”, vaikka nykytekniikalla Tuononen pystyisi tekemään katsomosta etätöitä monin eri tavoin. Finaaleissa tuo aiheuttaisi järjettömän media-skuuppauksen.

(Siltä varalta ettei nuorempi polvi muista, Jukka Rautakorpi sai joskus toimitsijakieltoa ja oli katsomosta kännykän ja korvanapin avulla yhteydessä aitioon. Pelikiellossa ei saa aktiivisesti osallistua ottelutapahtumaan millään tavalla.)

1 tykkäys

Toimintakielto eli joutuu aitioon.
Siitähän se tuli yksipuolienen ratkaisu, järjestyksenpidossahan ei ole luonnollisestikaan tässä tapauksessa mitään vikaa.

Itse en muista, että koskaan olisi Liigassa annettu järjestävälle osapuolelle sakkoja yleisön riehumisesta. Veikkausliigan puolella näitä sakkoja esiintyy käsittääkseni aika usein: jos tapahtuu häriöitä niin sakot rettelöitsevälle osapuoelle ja järjestävälle järjestyksen ylläpidon laiminlyönnistä.

Tietämättä mitä on huudeltu, niin koko sarjan kestänyt aktiivinen ja henkilökohtaisuuksiin mennyt huutelu, joka jatkuu Tapparan pyynnöistä huolimatta, kuullostaa minusta järjestyksen ylläpidon laiminlyönniltä. Jos pitää paikkansa, että aitioon on vielä juotavia lentänyt niin ei mitään epäselvyyttä.

1 tykkäys

Vaikka koko tilanne harmittava onkin… niin onpa taas hauskoja meemejä kehitelty… repesin oikeesti useammalle noista. Löytyy ainakin Liigan fb-postauksen alta useampaakin versiota :joy:

Aina ei pysy tunteet kurissa ja se on ihan ymmärrettävää.

Rupesko @Orange nyt harjotteleen trollausta? On se vaan niin hauskaa.

Tuononen on kuulemma sopinut kyseisen “herrasmiehen” kanssa tapauksen.Tono Istuu katsomossa Nordiksella ja siirrytään elämässä eteenpäin kohti uusia haasteita.

Olis tosiaan voinu elehtiä kuinka tahansa muuten, mutta valitsi tunnekuohussa keson. Omasta mielestäni tuomio on väärä, mutta se noudattaa varmasti sääntöjä, joten mun mielipiteet ei tässä enää paljoo paina.

@Orange’n horinoista ja tuosta Aamulehden kuvasta juolahti jo unohtamani episodi mieleen: näinköhän Tuonosen lisäksi minä olin tiistain pelin jälkeen tekemisissä saman kaljupään kanssa? Istuskelin pelin jälkeen oululaisessa linjan 10 bussissa keskiosan ovien edessä olevalla penkillä selaten tätä palstaa, oranssi fanihuivi takin alta hieman pilkottaen. Bussi pysähtyi pysäkille ja yhtäkkiä tunsin, kun joku poistuva kiskaisi hiuksistani (perinteinen lyhyehkö miesten hiusmalli). Kurkkasin olan yli niin joku kikattava kaljupää saman mallin fanipaita päällään oli ulkona bussista ja juoksi pois päin.

2 tykkäystä

Näemmä, joo. Ylellä ainakin mainintaa: Tapparan joukkueenjohtajalle toimitsijakieltoa keskisormen heiluttelusta – sopi asian Kärppä-fanin kanssa

- Hänen kanssaan asia on sovittu. Hän otti minuun yhteyttä, pahoitteli toimintaansa, mitä meidän joukkueelle pelin aikana ja aikaisemmin teki. Minä tein hänelle samoin. Siltä osin tapaus on käsitelty ja kirjan kansi laitettu kiinni. Kärsitään sitten Liigalta ja seuralta tuleva rangaistus ja mennään eteenpäin.

Varovaista peukkua kärppäläiselle, vaikka saattoikin hypistellä @rizka hiuksia.

Nyt kun miettii, jossain määrin arveluttavaa käytöstä myös minulta heitellä syytöksiä ilmoille hatarilla todisteilla. Tehty kuitenkin mikä tehty, otan opikseni.

Tiedustelin sähköpostilla suoraan Arto I. Järvelältä (en löytänyt liigan sivuilta oikeamman tahon yhteystietoja) millaiset sanktiot kotijoukkueelle tästä tapauksesta seuraa kun häiriköintiä on tapahtunut pidempään eikä järjestysmiehet siihen puutu. Vastasikin yllättäen todella nopeasti että heillä on mahdollisia huomautus ja sakot näissä tapauksissa. Asia kuulemma on käsittelyssä muttei voi antaa vastausta siitä mikä on päätös ja lopputulema.

Jos pitää paikkaansa, että häiriköinti on jatkunut pidempään ja jos Tappara vielä on pyytänyt poistamaan häirikön/häiriköt eikä sille ole tehty mitään, niin mielestäni Kärpät ei voi selvitä tästä ilman sakkoja. Ja varsinkin jos sieltä on oikeasta jotain nestettä tullut vaihtopenkin suuntaan niin ei mitään epäselvää.

Mielestäni liigan pitäisi olla tässäkin avoin ja tuoda sanktiot toiseenkin suuntaan julkisesti selväksi. Tehdä selväksi mikä näihin on kanta koskien kumpaakin osapuolta. Muuten on vaarana, että tämän tiimoilta sattuu vielä ylilyöntejä muiden joukkueiden fanien suunnalta. Kovin moni jääkiekkovalmentaja ei ole tunnettu viilipyttymäisyydestään.

6 tykkäystä

Jatkoajan keskustelussa kärpät kirjoittaja kertoi istuvansa vaihto-aiton takana ja kertoi huutelun olleen myös katsojia häiritsevää. Ei tietenkään kertonut, että jotain olisi heitetty vaihto-aitoon.