Tapparan yleisömäärät 2022-23

Kyllähän se vähän ihme on, että ei ton enempää ole väkee. Toisaalta kyllähän tästä puuttuu kaikki kiima, kun KooKoo ei näytä tarjoavan minkäänlaista haastetta. Mulle ainakin urheilun pitäisi tarjota suuria tunteita ja jännitystä niin ymmärrän, että porukka odottaa vielä sitä jännitystä. Itse tulen tänään paikalle, kun koko syksyn olen näitä pelejä odottanut, mutta täytyy sanoa ettei kyllä yhtään ole jännitys noussut tässä päivän mittaan.

4 tykkäystä

Omalla kohdalla lipunhinta on ainakin selkeä syy. Se oli osittain sitä jo runkosarjassa, joten muutaman euron kalliimmat liput eivät tilannetta juuri muuta.

Tarkoituksena olisi pojan kanssa käydä jossain pelissä vielä keväällä, mutta näillä lippujen hinnoilla käynnit pitää suunnitella tarkkaan. Kun pojan kanssa mennään, niin reissu tulee kaikkineen maksamaan varmaan ~100e kun mukaan lasketaan pakolliset herkut ja syömiset.

5 tykkäystä

Tänään työhommat estää peliin menon, mutta tuo on varmastikin iso syy, että KooKoo ei ole tarjonnut minkäänlaista jännitystä/vastusta. Isolle yleisölle aika hmv vastustaja, jota on pyöritetty 10-1 yhteismaalein kahteen peliin. Ei vaikuta pleijareilta.

Tottahan turiset. Kyllä rahaa saa kulumaan ajomatkaan ja hallilla kuluviin hyödykkeisiin. Mut on se sen arvoista. Kersat tykkää ja minäkin.

Hyvä pointti, olen samoilla linjoilla ja hallissa paikalla, mutta ei jännitä täälläkään.

Heitän kuitenkin keskustelun jatkoksi haaston; tuntuu että monesti taas runkosajan aikana tiukkojen
ja jännittävien, vähämaalisten, pelin kohdalla toivotaan kunnon ilotulista ja paljon maaleja. Olkoonkin että niitä on nyt tarjoillut vain Tappara, niin tosaalta voisi kuvitella että nyt tuo ilotulitus olisi kompensoinut sitä jännityksen puutetta.

3 tykkäystä

Samaa piti kirjoittaa. Silloin, kun pelataan niitä ”tiukkoja ja jännittäviä” maalin pelejä niin rutistaan, kun ei kiinnosta joukkuetta ja löysäillään. Pitäisi tuolla rosterilla hakata jäänrakoon yms. Noh sitten, kun pleijarit ja heikompi vastustaja lyö kaiken pöytään, ja siitä huolimatta Tappara vienyt suvereenisti isoilla maalieroilla niin ei sekään käy. Ei ole jännitystä nyt peleissä😂

2 tykkäystä

En usko että väki varsinaisesti odottaa välieriä tai mahdollista lauantaita. Tappara suorittaa kaukalossa erinomaisesti, toimistolla ei aina. Miten on mahdollista että Ilveksellä huomattavasti halvemmat liput vaikka sarjan vetovoimaisin joukkue, paremmat pelipäivät ja huomattavasti kiinnostavampi vastustaja.

Voiko vaan laittaa mitkä hinnat vaan ja odottaa väen tulevan paikalle, koska Tappara.

Kaikki maksaa isosti tällä hetkellä ja väki miettii tarkkaan mihin rahansa laittaa. Markkinatalous toimii tässä kohtaa hienosti ja ei voi olla niin että on käsittämätöntä jos ei ole valmis maksamaan pyydettyä hintaa. Kaikki varmaan samaa mieltä että on järkevää pohtia mihin rahansa laittaa. Tämä koskee silloin myös Tapparaa.

Hinnoilla kritisoin yläkatsomoa ja vastustajan päädyn ja kaarteen hintoja. Ne reilusti alemmas.

1 tykkäys

Hinnoista voi valittaa, mutta jokatapauksessa esim. tällä foorumilla tarjotaan ilmaiseksi lippua K-18 katsomoon, eikä tuo näytä kiinnostavan ketään :smiley:

5 tykkäystä

Se on eri asia ottaa, kuin ostaa. Ymmärrän pointtisi, mutta onhan tuo hinnoittelu useana vuonna ollut vähintään outoa.

Mitä luulet montako katsojaa lisää olisi tänään, jos nyt olisi se 6€ halvempi lippu? Tai 8€?
Väitän, että tuo ei mitään tuhansia tuo lisää. Aika marginaalista puhutaa jolle se esim. 6€ kalliimpi lippu on kynnyskysymys siinä kohtaa, että jättää peliin menemättä sen takia. Itse luulen, että mikäli mentäisiin halvemmilla lipuilla niin se ei toisi paljoa lisäkatsojia, mutta vastaavasti söisi katteen näistä nykyisistäkin jotka valmiita maksamaan.

6 tykkäystä

Pitkälti samaa mieltä, mutta pidätkö yläkatsomon ja vastustajan päädyn hintoja järkevinä? Pitää muistaa että harva ostaa vain lipun, vaan ainakin kahvi tulee kylkeen. Areenan hinnoilla jo pikku napostelu tekee sen että reissu maksaa 50€ ja mahdolliset matkat päälle.

Pitääkö Tapparan optimoida kate juuri tänä tiistaina? Sen sijaan että tulisi enemmän väkeä ja mökää halliin. Enemmän väkeä, isompi mahdollisuus vaikuttaa peliin luomalla tunnelmaa ja painetta tuomareita kohtaan.

3 tykkäystä

Onhan tuolla ylhäällä nytkin paljon myymättä paikkoja joiden hinta 22€ (nuori, opiskelija, eläkeläinen tai varusmies 11€). Varmaan voisi olla vieraspäässä edullisempiakin paikkoja, mutta ongelmaa sekään ei poista. Nyt jos lähtee esim kahden lapsen kanssa niin liput saa hintaan 44€ parvelta,. Rouva mukaan niin sitten pompsahtaa 66€. Itse olen ainakin muksuille ottanut niitä peliherkkuja mukaan peliin niin ei tarvi aina sinne Areenan kioskiin syytää kymppejä.

Varmasti toki voisi halvempiakin paikkoja olla, mutta ei se mun mielestä ole nyt se ongelman ydin. Vaan se, kun mahat on täynnä kuten joka vuosi ja sitten finaaleissa aletaan täyttämään sitä ja tämä on enemmän monella asenteellinen asia, kun rahallinen. Toki monella varmasti eurotkin tiukassa, mutta ei se tota nyt täysin selitä.

Itse en usko, että kyse on kovinkaan paljon hinnoista, vaan enemmän siitä, että suuren yleisön silmissä sarja on yksipuoleinen eikä kovin jännittävä tai kiinnostava asetelmiltaan.

Kaikki ei kuitenkaan ole hardcore-faneja, vaan Tapparaa kannattavia “satunnaiskatsojia” on paljon ja he käyvät muutamassa pelissä paikanpäällä kaudessa, eikä tämä puolivälieräsarja nyt oikein saa heitä liikkeelle.

Varmaan myös joku osa haluaa vain käydä katsomassa playofflätkää eikä kannata kumpaakaan tamperelaisseuraa, ja nämä varmasti helposti valikoituu Ilves-Ässät -sarjan pariin, jossa tilanne on tiukempi ja asetelmat jännittävämmät.

5 tykkäystä

Kuten aiemmin mainitsin, tiistai ja umpiväsynyt KooKoo isoimmat syyt ettei väki isosti liikkeellä. Hinnat ei selitä kuin osan, mutta ei voi olla niin että naapurilla paikoin 7€ halvemmat liput samalle paikalle, vaikka pelaavat paljon mielenkiintoisempaa sarjaa.

1 tykkäys

Viime vuonna Lukkoa vastaan ekat kotipelit 5000 ja 7000. Mikä on yleinen odotusarvo, että vähemmän kiinnostava toisi enemmän yleisöä, koska iso halli?

3 tykkäystä

Olisiko tuo poikkeuksellisen suuri yleisökeskiarvo mikä tälle kaudelle saatiin? Vertaa tähän kauteen, älä edellisiin

5 tykkäystä

Jaettiin myös poikkeuksellisen paljon vapareita. Joukossa toki paljon isoja yleisömääriä ilman vapareita. Areena vetänyt hienosti.

1 tykkäys

Itsekin näkisin että Ilveksen halvemmat liput voivat aktivoida juuri näitä “ei kumpaakaan kannattavia”. Ei näitäkään nyt massoittain ole…
Tapparafanien kohdalla en näe että halliin isosti enemmän porukkaa saataisiin muutaman euron halvemmilla lipuilla.

En tiedä onkohan tässä käynyt nyt juuri niin että ihmiset ketkä halusivat tsekata hallin ja yleisen meiningin tulivat noina kampanja-aikoina sankoin joukoin ja nyt areena jne. itsessään ei enää vedä uteliaita vaan täytyy kehittää itse tuotetta. Jussin aikakausi on lopuillaan ainakin tältä osin joten hartaasti toivoisin että mahdollisimman moni Tappara-sydämen omaava löytäisi tiensä nyt keväällä halliin vastustajasta tai sarjatilanteesta viis, se olisi paras tapa kiittää meidän äijiä heidän upeasta työstään Tapparan eteen.

1 tykkäys

Ei tässä nyt kannata kovin syvällisiä lähteä kaivamaan. Junalakko osuu monen kohdalla pahaan paikkaan. Muutaman kerran junalla kulkenut peliin ja voin todeta, että niin on kulkenut moni muukin. Vaikuttaa varmasti osaltansa.

5 tykkäystä