Itseäni vähän enemmänkin harmittaa.
Ihmetellä ei täydy, koska ilmaiskanavalta tuleva peli ja 19:30 alkamisaika ihan oikeasti rajaa niin paljon lapsiperheitä pois.
Niin ja on tässä myös se, että tapahtuma ilmoitettiin aika hiton myöhään. Omat menot suunniteltu k.o. viikonlopulle jo aikoja sitten, toki lippu peliin on, mutta en ole paikanpäällä. Joten olen vissiin sitä tuularikansaa sitten.
Nythän on varmasti myös haastavin aika hetkeen saada väkeä halliin. Niin uuden areenan kuin Grönborginkin uutuudenviehätys on mennyt, joukkueessa ei ole uusia isolle yleisölle merkittäviä nimiä ja taas on odotuksissa pitkä kevät.
Voi olla näinkin. Kuitenkin joka vuosi pyritään saamaan kasaan mestaruudesta taisteleva porukka ja tämä maksaa. Silloin lippu tulotkin ovat merkittävässä roolissa.
Viime vuonna mestaruus, ennätysyleisömäärä ja muutama satatuhatta turpaan tuloksellisesti. Hankala siinä on lipun hintoja laskea, vaikka onkin vain yksi tekijä tulopuolella.
Tulikin tuosta mieleen, minkä takia esim. lippu .fi sovelluksessa ei ole mainintaa paidan nostosta? Uudesta alkushowsta oli erikseen maininta kuten on myös monesta muusta pelistä, kasaripeli yms.
Itse ihan aidosti ihmettelen, miten ihmisillä on varaa käydä peleissä sankoin joukoin. Maan taloustilanne on pessimistisen odotuksen kyllästämä ollut jo useamman vuoden, ja silti vedetään halliin ennätysyleisöjä.
Mielestäni on aivan perusteltua, että nyt laitetaan vähän sukan varteen, eikä kuluteta kaikkea tilille kolahtavaa viihdekäyttöön.
Itse olen kuitenkin tänään hallille suuntaamassa. Tappara - HIFK on omasta mielestäni Liigan kovin juttu.
Tämä lienee totta. Jos useaa lähiviikkojen ottelua mainostetaan ainutkertaisuudella tai vastaavalla ikimuistoisuudella niin matsin merkitys kärsii inflaation. Moni aprikoija päättää silloin mennä vain mielestään kiinnostavimpaan fomoilemaan.
Yksi peli kerrallaan markkinoinnin kärkenä on hyvä taktiikka joskin tänään vapaa kanava syö terää.
Itse näen ongelman yhtenä suurimpana tekijänä otteluohjelman: Tappara pelaa noin 2,5 viikon aikana (10.-27.9.) 7 kotipeliä. Se on yksinkertaisesti aivan liikaa, varsinkin näin alkukaudesta kun väki ei ole vielä innostunut lähtemään peleihin.