Tapparan yleisömäärät 2024-25

Kovin tanakkaa tekstiä heität seurakulttuurista. Jokaisella on tietysti omat mielipiteet.

Vielä on aikaa paidannostoon, katsotaan sitten saldo miltä näyttää.

Tämän päivän huono lipunmyynti ihmetyttää. Perjantai ja HIFK vastassa ja yli puoli hallia tyhjänä?

4 tykkäystä

Itseäni vähän enemmänkin harmittaa.
Ihmetellä ei täydy, koska ilmaiskanavalta tuleva peli ja 19:30 alkamisaika ihan oikeasti rajaa niin paljon lapsiperheitä pois.

1 tykkäys

Niin ja on tässä myös se, että tapahtuma ilmoitettiin aika hiton myöhään. Omat menot suunniteltu k.o. viikonlopulle jo aikoja sitten, toki lippu peliin on, mutta en ole paikanpäällä. Joten olen vissiin sitä tuularikansaa sitten.

Nythän on varmasti myös haastavin aika hetkeen saada väkeä halliin. Niin uuden areenan kuin Grönborginkin uutuudenviehätys on mennyt, joukkueessa ei ole uusia isolle yleisölle merkittäviä nimiä ja taas on odotuksissa pitkä kevät.

2 tykkäystä

Lippujen hinnat ovat liian korkeat.
Lisäksi viime kaudella jaettiin ilmaislippuja sinne sun tänne, niin nyt podetaan rebound ilmiötä siitä.

Voi olla näinkin. Kuitenkin joka vuosi pyritään saamaan kasaan mestaruudesta taisteleva porukka ja tämä maksaa. Silloin lippu tulotkin ovat merkittävässä roolissa.

Viime vuonna mestaruus, ennätysyleisömäärä ja muutama satatuhatta turpaan tuloksellisesti. Hankala siinä on lipun hintoja laskea, vaikka onkin vain yksi tekijä tulopuolella.

Seisomaan 19€. Hakametsän viimeisellä kaudella 20€.

1 tykkäys

Tämä kertoo kuinka läpimädästi Liiga on johdettu vuosia.

9 tykkäystä

Parikymppiä on hyvä lipun hinta. Seisomakatsomo onkin osaksi siitä syystä aina ruuhkainen.

2 tykkäystä

Tulikin tuosta mieleen, minkä takia esim. lippu .fi sovelluksessa ei ole mainintaa paidan nostosta? Uudesta alkushowsta oli erikseen maininta kuten on myös monesta muusta pelistä, kasaripeli yms.

4 tykkäystä

Itse ihan aidosti ihmettelen, miten ihmisillä on varaa käydä peleissä sankoin joukoin. Maan taloustilanne on pessimistisen odotuksen kyllästämä ollut jo useamman vuoden, ja silti vedetään halliin ennätysyleisöjä.

Mielestäni on aivan perusteltua, että nyt laitetaan vähän sukan varteen, eikä kuluteta kaikkea tilille kolahtavaa viihdekäyttöön.

Itse olen kuitenkin tänään hallille suuntaamassa. Tappara - HIFK on omasta mielestäni Liigan kovin juttu.

3 tykkäystä

Eiköhän ensi viikon perjantain pelin kampanjointi aktivoidu tämän HIFK pelin jälkeen.

3 tykkäystä

Tämä lienee totta. Jos useaa lähiviikkojen ottelua mainostetaan ainutkertaisuudella tai vastaavalla ikimuistoisuudella niin matsin merkitys kärsii inflaation. Moni aprikoija päättää silloin mennä vain mielestään kiinnostavimpaan fomoilemaan.
Yksi peli kerrallaan markkinoinnin kärkenä on hyvä taktiikka joskin tänään vapaa kanava syö terää.

2 tykkäystä

Itse näen ongelman yhtenä suurimpana tekijänä otteluohjelman: Tappara pelaa noin 2,5 viikon aikana (10.-27.9.) 7 kotipeliä. Se on yksinkertaisesti aivan liikaa, varsinkin näin alkukaudesta kun väki ei ole vielä innostunut lähtemään peleihin.

23 tykkäystä

Ja vuodenvaihteen jälkeen 13 kotipeliä. Melkein 2/3 kotipeleistä jouluun mennessä.

4 tykkäystä

Tai vähän ennen. Toivottavasti paukutellaan koko viikko että halli on täynnä.

6 tykkäystä

Viime vuonna tämä sama saldo:
17 kotipeliä ennen vuodenvaihetta ja 13 vuodenvaihteen jälkeen :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

Vielä puuttuu noin 6000… Ei voi käsittää!

Voi olla ettei tavan tallaajaa lopulta ihan hirveesti nappaile. Onko edeltävissä ollut yhtään normaalia enempää väkeä?

Mutta eiköhän tahti kiihdy alkuviikosta.

1 tykkäys

Vaikea vertailla kun edelliset on hakametsän ajoilta. Tässä organisaatiossa nämä ovat kuitenkin harvinaisempia tapahtumia kuin mestaruudet.