Tapsu - Tapparan maskotti

Oon varmaan liian vanha, mutta Tapsu voi kuulua sirkukseen, ei jääkiekko-otteluun.

2 tykkäystä

Voi olla, sillä maskotit nimenomaan löytyy lätkähalleista. Myös siellä rapakon takana.

Missä umpiossa oot elänyt. Tätä Tapsu on tehnyt jo vuosia. Tapparan peleissä tästä on kyllä tykätty kovasti, vauvasta vanhukseen.

Useaan otteeseen on Tapsun kanssa läpyt heitetty ja muutenkin touhuttu hyvässä yhteisymmärryksessä koko katsomo.

Joskus popkornia heittelyt meni yli, mutta siitäkin opittiin.

1 tykkäys

Ajattelen, että sen kontaktin pitäisi olla omavalintaista, eli vaikka yläfemma, jos sellaisen haluaa antaa.

Minunkin päätäni ja hattuani Tapsu on ohimennen puristellut takaapäin, enkä erityisesti tykkää tällaisesta yllättävästä ja tunkeilevasta koskettelusta.

7 tykkäystä

Olen samaa mieltä kanssasi kyllä. Kun Tapsu kiipeilee tuolla katsomoissa on aika mahdoton havaita kuka on mitäkin mieltä ” kohtaamisesta”.

Kun oma paikka on ollut jostain syystä sopivalla kohti ( rivin lopusta) niin Tapsu on useinkin jäänyt temppuilemaan näille paikoille.

Onhan Tapsu positiivinen tapaus, ei tätä pitäisi kokea ikävänä asiana?

Tapsu on lajissaan kyllä ihan parasta a-luokkaa, mitä Liigajoukkueiden maskotteihin tulee. Sympaattinen ulkonäkö, todella akrobaattinen kaveri, paljon temppuja jne. Mutta pelisilmää tosiaan enemmän. En itsekään tykkää koskettelusta, popcornien heittäminen ehdottomasti pannaan ja TampereCupin paikallispelissä Tappara sai rankkarin ni Tapsu teki temppujaan katsomossa. Porukka käänteli ja kurkotteli, että näkis rankkarin laukojan ja kuulutuksista selvis, että mitä on tapahtumassa. Silti Puhakka oli jo siniviivan päällä, ennenku Tapsu tajus ja lähti edestä pois.

Kyllä Tapsu taitaa sen verran pelisilmää käyttää, että kiertelee eri katsomonosia ja antaa näin kaikille lapsille mahdollisuuden nähdä ja kokea Tapsu ja toisaalta ei häiritse yhtä katsomonosaa kauaa, mutta ei ollenkaan eteen pelin ollessa käynnissä, ei vieraiden ihmisten lääppimistä eikä popcornien heittelyä, kiitos.

2 tykkäystä

Viime kaudella kävin parissa pelissä pojan kanssa ja silloin Tapsu vietti käytännössä 90% ajasta eri puolella kuin missä meillä oli paikat. Meillä oli aina paikat Kirvesklubin sisäänkäynnin vieressä ja siinä lähellä Tapsu ei käynyt. Tuo jäi poikaa harmittamaan, kun ei päässyt ottamaan mitään kontaktia Tapsuun.

Mutta todella hienoa, jos tähän on tullut muutos ja Tapsu pyörii kaikkialla yhtä paljon.

Olen tämän toki sanonut aiemminkin. Silti sanon uudestaan lapsille tapsu ja halaus on monesti isompi juttu kuin koko peli. Tuo popcorn juttu saisi loppua mutta muuten hyvää tekemistä ollut kun itse olen paikalla ollut.

7 tykkäystä

Tapsu kun ei osaa puhua, niin käytiin elekielellä “keskustelu” jonka tuloksena Tapsu ei enää leiki ruualla.

156 tykkäystä

Tää vois olla joku kiertoilmasu suoraan Sopranosista tai jostain mafia-leffasta.

8 tykkäystä

Osoitettu sormella poppareita ja tehty kurkunleikkausmerkki.

10 tykkäystä

Tapsulle haaste :+1:

Edit: Näköjään pitää olla kirjaitunut Linkedin. Koitetaan TikTok (toimi ainakin itsellä ilman kirjautumista)

7 tykkäystä

Avaatko hieman haastetta niille, joilla ei ole käyttäjätunnusta. Voit muokata viestiäsi.

7 tykkäystä

Tienaa muuten toi Denver Nuggettsin maskotti n. $625 000 vuodessa.
Sen fanikamaa myydään enemmän kun itse NBA-seuran ja maskotilla myös oma TV-show.
Tapsulle tosiaan haastetta.

13 tykkäystä

Tänään yhdessä vaiheessa chäntin aikana ihmettelin, että mites kuulostaa nyt niin oudolta, mutta sitte huomasin Tapsun nousseen taas kaiteelle ja ottaneen kulmasta porukkaa mukaan fanikatsomon chänttien taputuksiin. Ja ihan hyvin lähtivätkin mukaan. Tätä vaan lisää Tapsulta jatkossakin.

26 tykkäystä

Siitä kokeilemaan perässä jokainen :grin:

25 tykkäystä

Oliko eilisen parasta antia?

21 tykkäystä

Harmi, kun tuossa videolla ei näy sitä kun veti tossa kaiteella ”pystypunnerruksia”. Katselin hämmästyneenä, kun Tapsu paino itsensä tikkusuorana pystyasentoon ja punnersi siinä sitte muutaman kerran. :sweat_smile:

20 tykkäystä

Tapsu on tällä hetkellä helposti Tapparan kovakuntoisin ja positiivisin kaveri. Vetää “kun nyt ei sattuis mitään” liikkeitä joka pelissä, taklailee vierailevan joukkueen maskotin, haastaa pleksin läpi “riitaa” vastustajan kanssa ja saa muutaman vanhemmankin katsojan kasvoille hymynkaaren.

23 tykkäystä

18 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Tapsun hyppy pleksiä vasten 20.3.2024