Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Haluaisin päästä käsiksi UHD-lähetyksiin tilauksellani. Mutta sitten minun pitäisi ostaa uusi Chromecast, joka tukee tarkempaa kuvaa. Tai sitten vetää HDMI-piuha tietokoneesta telkkariin. Mikä mulla itse asiassa onkin, mutten tiedä tukeeko se 4K:ta.

Vaikea sanoa, miten laajaa käyttäjäkuntaa UHD kiinnostaa ja toisaalta millainen osa osaisi itsekseen tuon hyödyntää. Lähtien ihan siitä, että on riittävä nopeus internetliittymässä ja saa sen valjastettua. Ja tosiaan oikeat laitteet. Mullakin ainut UHD on TV. Puhelimen ja tietokoneen näyttö on QHD.

Tälläkin palstalla kun seuraa ihmisten tietoteknisiä ongelmia, niin on sillä osastolla aika monella hakemista. Mikä on siis täysin ymmärrettävää, koska teknologia on monimutkaista.

Toistaiseksi 4K on niin uusi juttu, että ainut, joka siihen taitaa antaa mahdollisuuden, on Netflix. Ja YouTube.

Jos Telia on tässä jonkinlainen pioneeri, niin on täysin ymmärrettävää, että se on sidottu Telian laitteisiin. Sieltä löytyy tuki ja paras tietous, koska laite ja netti on heiltä. Ainakin pitäisi löytyä. En voi sanoa varmaksi, koska kokemus on nolla. Ja onhan tuossakin liikkuvana osana telkkarin speksit.

Olen tässä asiassa siis myötämielinen Teliaa kohtaan ja ymmärrän strategian. Mutta jossain kohtaa beta-vaihe pitää loppua ja UHD mahdollistaa kaikille tilaajille.

Teliaa voi kritisoida monesta asiasta. Tämä ei mielestäni toistaiseksi ole sellainen vaikka kuinka itsekin haluaisin UHD-kuvan.

4 tykkäystä