Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Kiitos vastauksesta.

Liittymän vaihto Telialle ei valitettavasti onnistu minusta riippumattomista syistä joten jäämme odottelemaan parempia aikoja. Pitää vain katsella pienemmällä ruudulla, jolloin 720p:kin näyttää ihan kelvolta ;-). Onneksi ainakin täällä tekniikka on muuten toiminut hyvin ja tietysti hyvä että parannusta on odotettavissa.

1 tykkäys

Toimiikos Telia-TV jos laitan sen läppäriltä HDMI:n kautta telkkariin?

Nelosen ajoista viive kymmenkertaistunut, Nelosen kaapeli tv:stä lähetys tuli sekunnin viiveellä.

Miksi viive on 30 sekuntia heille joilla ei ole teidän nettiä ja 10 sekuntia heille, joilla on teidän netti?

Yritättekö painostaa ihmisiä siirtymään teidän internetyhteyden käyttäjiksi tarjoamalla heille huonompaa palvelua, jos ovat toisen operaattorin asiakkaita?

2 tykkäystä

Toimii. Itse käytin tätä komboa viime kaudella.

@Dillinger Itse olen joitain matseja katsonut siten, että Telia TV:n Win10-sovellus on ollut auki läppäriltä ja HDMI telkkarissa kiinni. Omalle kohdalle ei ainakaan minkäänlaisia haasteita ole tullut vastaan. @Juhnutin tuossa myös komppasi, että homma toimii.

@jubaleisson Emme missään nimessä painosta ihmisiä siirtymään meidän nettiyhteyden käyttäjiksi. On yleistä, että viive on suoratoistosovelluksella noin 20-30 sekuntia suurempi, kun sitä verrataan kaapeli-TV tai IPTV -lähetykseen. Nämä viive-erot eivät siis koske vain Telia TV:tä.

Telia TV digiboksilla on eri palvelu kuin Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV), joka toimii vain Telian kiinteissä laajakaistoissa. Telia TV -digiboksi laajakaistalla -palvelussa on kiinteän kaistan ohelle konfiguroitu oma yhteys palvelureitittimelle, jonka vuoksi viive saadaan pienemmäksi. Lähetystekniikka näissä on siis eri ja siksi viive-eroja syntyy. Täysin viiveettömän katselukokemuksen saa vain jäähallilta :slight_smile:

//Joonas S.

Listaan tähän kaikki yllättyneet:

Kesäkuun seitsemäs päivä Telia tiedotti, että “seuraavaksi HTML5 soitin tuodaan Firefox ja Chrome -selaimille, arviolta tämä tapahtuu kauden 2019-20 alkuun mennessä”. Todennäköisesti niin ei kuitenkaan tapahdu.

– Tällä hetkellä testaamme browser-tukia Chromelle, Safarille sekä Firefoxille, mutta en voi luvata, että lanseeraisimme soittimen ennen kauden alkua. Testauksissa voi tulla aina yllätyksiä, Telian TV- ja medialiiketoiminnasta vastaava Olli-Pekka Takanen kertoo sähköpostitse.

Hän ei avaa tarkempaa aikataulua. IE- sekä Edge-verkkoselaimille Telia toi HTML5-soittimen maaliskuussa.

5 tykkäystä

Kyllähän tämä alkaa olla jo silkkaa ■■■■■■■■■ maksaville asiakkaille.

2 tykkäystä

Veikkaisin että odottelevat Bonnier-kauppoja jotta saisivat CMoren soittimen käyttöönsä. Nykyistä TeliaTV:tä taidetaan tehdä aika matalalla prioriteetilla, ei tuollaisia aikoja voi muuten mitenkään käyttää kehitykseen. Alkaa mennä koomiseksi koko touhu.

6 tykkäystä

Sovellukset ja palvelut ovat olleet mielestäni ala-arvoiset! Joka asiasta saa vääntää, eikä asiaa edesauta se, että Telian päässä vastaa usein kesäapulaiset, joiden tieto-taito on valitettavan heikkoa. mitään ei saada lupauksista toteutettua, kaikki roikkuu löyhässä hirressä!

Kuinka pitkä sopimus Liigalla ja Telialla on, varmaan mun tuurilla useamman vuoden!

4 tykkäystä

Sopparia tais olla vaaan 5vuotta jäljellä :grin:
Kyllä nää hei kuule toimii jo ehkä 2024 :joy:

3 tykkäystä

Laitetaanpa pieni vinkki eli jos tarvitsee testata TeliaTV:n toimintaa omilla laitteilla/netillä ja omaa tunnukset (tilausta ei tarvitse olla), niin Kärpät-HPK -pelin uusinta on vapaasti katsottavissa TeliaTV:stä.

Ottelu löytyy TeliaTV:n kansion: Kirjasto/Extra alta.

https://yhteiso.telia.fi/t5/Liiga-ohjeet/Kisakatsomo-kuntoon-Liiga-kauden-aloitukseen/td-p/191673

Nyt täytyy sanoa, että onneksi en ole tilausta tehnyt. Aiemmin oli tarkoituksena tehdä tilaus samana päivänä kuin pelit alkavat, mutta tätä touhua katsellessa alkaa näyttämään siltä, että vien rahani läheiseen kuppilaan ja katson siellä peliä tai sitten menen paikanpäälle.

3 tykkäystä

Tää menee jo niin naurettavaksi ettei enää edes naurata. erityisesti tuo HTML5, mutta samoin tuo laskupelleily. Jännä ettei raha kelpaa.

Ei tarvitse katella Liigaa ensi kaudella siis, edellisestä kerrasta onkin aikaa kun näin on käynyt. “Kiitos” Telia! Hienosti se teidän pomo porras vetää. Mutta hei, tehkää johkin isoon lehteen taas juttu jossa taputtelette toisianne selkään ja kehutte kuinka hienosti hoidatte duuninne sekä haukutte asiakkaita lisää niin kyllä se siitä!

5 tykkäystä

Montakohan vuotta tää jankkaaminen kestää :thinking:
Ilmeisesti itse olen jo pudonnut kehityksen kyydistä, kun en tarvitse internet-selainta pelien katseluun.
Sovellukset toimii pääosin moitteetta, niin puhelimella kuin muillakin älylaitteilla. Telian digiboxi pyörittää pelit TV:n ruudulle.
Talosta löytyy myös appleTV, johon saa myös ladattua teliatv sovelluksen, sieltäkin ne pelit näkee. Täytyy varmaan hankkia vielä kannettava ja sotkea se pöytäkoneen kanssa sekoittamaan pakkaa, josko ne ongelmat sieltä sitten löytyisi.

6 tykkäystä

Osta Mäkki niin alkaa asia avautumaan ja loppuu ihmettely.

1 tykkäys

Joko @TeliaPartio on tiedossa mitkä ja miten UHD matseja lähetetään?

Sinänsä tulee ehkä tähän vähän turha kuitti, mutta kun nyt itsekin tämän tällä tavalla toteat niin tässäpä herää kysymys, miksi tämän logiikan päteminen loppuu siihen hetkeen, kun kyse on tuosta itse Telia-TV:stä? Kuten itsekin sanoit niin erilaiset sovellukset ja mobiilitoteutus ovat niitä tämän päivän helppoja ja nopeita tapoja kaikille päästä käsiksi sisältöön.

Sen vuoksi onkin hieman erikoista, että UHD-lähetykseen ei pääse käsiksi mobiilisovelluksella eikä sen puoleen pääse kaikkiin kanavapaketteihinkaan. Eli tämäkin perustelu on hyvä perustelu ainoastaan niin kauan kuin se sopii Telian agendaan.

3 tykkäystä

UHD näkymättömyyden ymmärrän.

Itse olisin rakentanut Telia TV sovellukseen ilmaisen Liiga vahdin mukaan. Sinne sitten ujuttanut helppo käyttöisen Liiga pakettien tilauksen.

Tällaiset simppelit ladattavat App:t on muutenkin niin last season juttuja kun voisi rakentaa progressiiviset nettisivut.

Liiga UHD -kanavalla lähetetään kauden 2019 – 20 aikana yli 50 Liiga-peliä parhaalla Ultra HD -tarkkuudella, tarkempi tieto peleistä julkistetaan piakkoin sen varmistuttua.

// Katja

Haluaisin päästä käsiksi UHD-lähetyksiin tilauksellani. Mutta sitten minun pitäisi ostaa uusi Chromecast, joka tukee tarkempaa kuvaa. Tai sitten vetää HDMI-piuha tietokoneesta telkkariin. Mikä mulla itse asiassa onkin, mutten tiedä tukeeko se 4K:ta.

Vaikea sanoa, miten laajaa käyttäjäkuntaa UHD kiinnostaa ja toisaalta millainen osa osaisi itsekseen tuon hyödyntää. Lähtien ihan siitä, että on riittävä nopeus internetliittymässä ja saa sen valjastettua. Ja tosiaan oikeat laitteet. Mullakin ainut UHD on TV. Puhelimen ja tietokoneen näyttö on QHD.

Tälläkin palstalla kun seuraa ihmisten tietoteknisiä ongelmia, niin on sillä osastolla aika monella hakemista. Mikä on siis täysin ymmärrettävää, koska teknologia on monimutkaista.

Toistaiseksi 4K on niin uusi juttu, että ainut, joka siihen taitaa antaa mahdollisuuden, on Netflix. Ja YouTube.

Jos Telia on tässä jonkinlainen pioneeri, niin on täysin ymmärrettävää, että se on sidottu Telian laitteisiin. Sieltä löytyy tuki ja paras tietous, koska laite ja netti on heiltä. Ainakin pitäisi löytyä. En voi sanoa varmaksi, koska kokemus on nolla. Ja onhan tuossakin liikkuvana osana telkkarin speksit.

Olen tässä asiassa siis myötämielinen Teliaa kohtaan ja ymmärrän strategian. Mutta jossain kohtaa beta-vaihe pitää loppua ja UHD mahdollistaa kaikille tilaajille.

Teliaa voi kritisoida monesta asiasta. Tämä ei mielestäni toistaiseksi ole sellainen vaikka kuinka itsekin haluaisin UHD-kuvan.

4 tykkäystä