Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Lauantaina en päässyt kokeilemaan läppärin kautta, mutta iPad/iPhone + Chromecast ei vakuuttanut. Kuva meni puuroksi muutaman minuutin välein.

Tänään olen testannut tv.telia.fi TPS-Kärpät -ottelussa. Tällä kerralla välineenä työnantajani Dell Latitude (johon en saa asennettua Telia appia, koska työnantajan kone. Omaan Maciini en myöskään voi, koska siinä taas järjestelmä ei tue).

Jälleen samanlaista puuroa kuin perjantaina, jolloin kokeilin omalla Macillani.

Eli… @TeliaPartio mikä siis ratkaisuksi tällaiseen tilanteeseen? (Paitsi noin XX euroa/kk sijoitus uusiin bokseihiin/välineisiin, joille ei ole mitään muuta tarvetta kuin Liigan katselu. Kaikki muu tarvittava toimii nykyisillä laitteilla).

Edit. Esim. Viaplayn kautta katsonut NHL-otteluita parina viime keväänä kummankin läppärin kautta ilman ongelmia.

Kyllä ainakin itsellä iMacissä pyörii moitteettomasti.

1 tykkäys

Johan on…

Safari ei ole enää tuettu selain versiosta 12 eteenpäin.Suosittelemme Chrome-selaimen käyttöä.

Noin kertoo Telia TV.
On se nyt kumma jos Chrome on ainoa tuettu selain.:zipper_mouth_face:

Sisäänkirjautuminenkaan ei onnistu kun ei ole, eikä tule, Chromea.

2 tykkäystä

Mikäs siinä on kun ihan kohtuu uus ja pelittävä Windows pöytäkone ja kuva on puuroisen surkeeta Chromecastin kautta katottuna ja myös jos kattoo suoraan näytöltä? Chrome on selaimena…

Android puhelimella taas on hyvä kuva, niin itte luurissa kun Chromecastilla lähetettynä telvisioon.

1 tykkäys

Minulla on ihan sama ongelma täällä, kahdella eri läppärillä kokeiltuna (toinen Mac, toinen Windows PC). Ja näillä samoilla laittteilla toimii * kaikki muu *. Chrome selaimena, ei appia vaan tv.telia.fi

1 tykkäys

Tämä on sitä SilverLightin tai muun antiikin ihanuutta - epästandardi toteutus joka vaatii selaimen lisäpalikoita. Luvattu HTML5 soitin korjaa tämän, sitten kun korjaa.

2 tykkäystä

Minä otan tuon henkilökohtaisena vi**uiluna.:zipper_mouth_face:
Onneksi katson vieraspelit telkkarista.
Kai Telia tulee kohta kertomaan minkä merkkinen televisiokin täytyy olla?:grimacing:

1 tykkäys

Luulisi Telialla olevan sen verran resursseja että näihin “puutteisiin” ja toiveisiin reagoidaan.

Luultavasti alkavat myymään taas yhtä “lisämötikkää” hintaan XXX, joka korjaa kaikki nämä ongelmat.

1 tykkäys
  • Jos on Windows 10, unohda Chrome-laajennus ja lataa Telian ilmainen Windows 10 -sovellus.
  • Onko muka niin, että kun käynnistää Chromecastin tietokoneen kautta kuva on puuroa, mutta Android-luurilla käynnistetty kuva on hyvää? Ja tämä on systemaattinen havainto? Mä en ole ehtinyt Chromecastia vielä koeajaa, mutta kuulostaa teknisesti vähintäänkin merkilliseltä. Edit. @iceman’in selitys olisi järkevä.

Todennäköisesti tietokoneella peilaat selaimen kuvan Chromecastiin.

Android puhelimella annat Chromecastille käskyn toistaa suoraan video kohteesta (video tulee suoraan Chromecastiin)

Tässä on iso ero.

Edit.

Erikoista, jos näytöltä katsottunakin on puuroa… En huomannut tuota kohtaa viestistä.

1 tykkäys

@Pete27

PC toteutus ei tue Chromecastia, joten käytössä on selaimen kuvan peilaus. Se ei sovellu nopeavauhtisen videon siirtämiseen.

Kolmannen erän ajan on ollut ihan OK kuvaa ottelussa TPS-Kärpät, Dellin Windows-koneella tv.telia.fi kautta.

Edit. edelleen Chrome käytössä.

Appletv:n sovelluksella tosiaan näkyny moitteetta. Nyt oon kattellu iPadilla (air 2) peliä ja ainaki 5 kertaa sovellus kaatunu ilman mitään varoitusta. Poistin sovelluksen ja asensin uudelleen, sama jatku. Nyt on 10 min pysyny päällä, toivotaan parasta…

Oletko koskaan kokeillut mitä Fast.com näyttää netin nopeudeksi?

Tämän jälkeen monesti kotiverkko on syytä syynätä (laitteet, asetukset, sijoittelu, onko samalla WIFI-taajuudella naapureita: 2.4 GHz vs 5 GHz jne…).

Yllä siis yleisiä ongelmia, mikä voi aiheuttaa ongelmia toistossa.

Muistaakseni minimaalaatua (puuroa) TeliaTV:ltä saa 2,5 Mbit/s ja maksimi (HD) vaatii vähintään 8 Mbit/s.

1 tykkäys

Olen kyllä tuotakin kokeillut.

Juuri tällä hetkellä näyttäisi tulokseksi 9.5

Kiitos kaikille, jotka yrittävät auttaa!! :blush:

1 tykkäys

Tuo on aika lähellä minimiä, millä saa HD -laatua. TeliaTV laskee automaattisesti kuvan tarkkuutta saatavilla olevan kaistan mukaan. Asetukset on minimilaatu tai automaattinen. (TeliaTV sovellus)

Chromecast säätää vain automaattisesti.

Mutta päteekö tuo siis myös tv.telia.fi?

Koska se on ainoa vaihtoehto, joka minulla on läppärillä saatavilla.

Oma Mac ei tue appia ja Windowsia käyttävälle työkoneelle en voi sitä asentaa.

No niin. Tämä Otto Karvisen rankkari pomppasi tv.telia.fi -“palvelussa” siten, että näin ensin lähdön keskiympyrästä ja sitten “pomps” -maalin.

Että siten tänään.

Jos netti ei ole riittävän nopea, niin toistavalla sovelluksella ei ole merkitystä (9.5 Mbit/s > 8 Mbit/s, joten HD-laadun rajan yli on hiuksen hienosti).

1 tykkäys