Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Mitä tuo tarkoittaa?

Aihe on noin sataan kertaan tässä ketjussa käsitelty, joten nyt patistan opiskelemaan vanhempia viestejä.

Näistä pitäisi olla fact file.

Useaan otteeseen tämä on ketjussa selitetty, mutta tämä taitaa olla paras selitys.

1 tykkäys

Okei, peilauksen alkeet hallussa. Eli PC- tai iMac-kombolla ei ole mahdollista muuta kuin peilata?

Ainakin PC:llä voi vain peilata. Sama varmaan Mäkillä. Olisi kyllä kätevää ja laitoin ominaisuuspyynnön asiasta Telialle joskus syksyllä tässä ketjussa. En ole yhtään varma olisiko ominaisuus kuinka helposti toteutettavissa.

Juu, Macilla sama cast-painike kuin PC-lläkin. Eikä siis omaa sovellusta ole saatavilla kuin iOS-laitteelle.

Moikka, Telia Yhteisössä on hyvä blogikirjoitus liittyen aiheeseen UHD-lähetykset. Kannattaa käydä lukaisemassa :slight_smile:

// Tanja

Jos haluaa katsoa lähetykset UHD laadulla, niin tulee hankkia Telian digiboksi 10 €/kk = 120€ vuodessa. Ihan perseestä koko homma. Sitten grafiikat tuotetaan ala-aste tason palkeilla ja “faktat” on vain vähän sinnepäin.

2 tykkäystä

Ja se kokopeli ei ole ainakaan minulla näkynyt hoodeenä kertaakaan tällä kaudella. Olen tässä odotellut yhteyden ottoa asiasta mutta ei pari kuukautta näköjään riitä…laskut pompsahtaa ajallaan on sekin jo jotain.Josko jo ensi kaudesta toimisi kun harjoituskausi menee tälleen.
Eilinen KalPa peli meni nykien ,mutta kai tämä on normi.

Tämä ei missään nimessä ole normi. Telian palvelussa on kasapäin ongelmia, mutta kuvan laatu ja toimitusvarmuus on ollut korkealla tasolla:

• Mobiililaitteissa
  • Win10 sovelluksella
  • Chromecastilla

Parhaaseen HD-kuvanlaatuun tekniset vaatimukset ovat korkeat, eli ongelman haarukoiminen kannattaa aloittaa lähiverkostasi ja laajakaistastasi (molemmista on paljon tarinaa tässä ketjussa.)

ja klikkaamalla linkkiä saan silmilleni ruudun todennus epäonnistui. tuttua telia laatua. - kiitos

Kyllähän Telia on järkännyt asiat niin, että mikäli on kilpailijan netti → lähetykset eivät koskaan tule näkymään moitteetta. Tällä pyritään painostamaan viimeiseen asti ihmisiä ostamaan ryöstöhintaisia digibokseja tai vaihtamaan operaattoria.

Hyvin näkyy Elisan netillä (valokuitu ja 4G) ja en tarvitse digiboksia.

Chromecast riittää.

Ps.
Toki UHD -lähetykset on nähtävästi sitten erikseen.

1 tykkäys

Nykyinen laatu Apple TV:lla katsottuna riittää kyllä minulle, DNA: n 4G netti. Omat laitteet kyllä tukevat UHD: ta ja ajatus jonkin uuden boksin hankkimisesta tökkii pahasti.

Niin…sekin asia Telialla hakusessa, siitäkin olen asioinut heidän kanssaan ja syksyllä he ilmoittivat että asiaan tulee parannusta ihan lähiaikoina. Ja myös yhteydenotto pyyntöjä, vielä ei ole kukaan kiltti soittanut ja kysynyt lisää. Siinä vaiheessa kun jännittävä Tappara Saipa peli on toisessa erässä ja kuva menee ala-arvoiseksi olen katsonut parhaimmaksi olla soittamatta asiakaspalveluihin ym…

Itsekin joudun vaihtaan ton boxin uudenpaan malliin. Paljonko se boxin vaihto maksaa? Aika outoa tässä on se että syksyllä hommattu toi nykyinen boxi ja nyt pitää sit hommata uusi.

Jos käytössäsi on joku/jokin noista yllä listatuista päätelaitteista mutta kuvan laatu on huono, niin silloin vika on 99% todennäköisyydellä Internet-yhteydessäsi.

Telialla on tainnut olla noin kahden kierroksen aikana laajamittaisempaa ongelmaa tämän kauden aikana. En muista osuiko SaiPa näihin katkoksiin, joista hyvityksiäkin maksettiin.

Niin tai näin, toimintavarmuus on paljon parempi kuin Ruudussa, mutta muuten riittää vielä tekemistä vaikka kuinka ja paljon.

Ruudun kanssa ei tarvinut kiroilla joka peli. Ja minulla on telian oma boksi liittymineen.

1 tykkäys

Minä voin antaa Telialle plussaa toimivuudesta koko kauden osalta. Ei ole pätkinyt kuin joskus syksyllä yhdessä pelissä. Chromecastin kautta katseltu lähes joka ottelu.