Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

Omat arvaukset:

1. Patrik Laine
2. ???
3. Juha Kankkunen
4. Eino Grön
5. Teemu Selänne (nähnyt aiemminkin)
6. Marja-Liisa Kirvesniemi, MacGyver tai nuori Pepe Willberg

Sauli Niinistö on vahanukkejen klassikko.

2 tykkäystä

1 Putin
2 Anneli Jäätteenmäki
3 ???
4 Juha Kankkunen
5 ???
6 Eino Grön

Vaikea oli, kuten lupasit.
Arvelin, että nyt on valittu ihan paikallisia suuruuksia, eikä meikäläisellä ulkopaikkakuntalaisena ole mitään jakoa tässä turnauksessa. Yhden arvasin oikein. Paljastan kanssakilpailijoille, ettei numero kakkonen ole Vladimir Putin.

5 tykkäystä

Kakkonen näytti enemmän Putinilta kuin ykkönen, mutta koska visa oli tunnetuista suomalaisista, en osannut arvata ketään.

Sain kiinni kaikki muuta paitsi Hartsaa.

Jaa mulla onkin eri järjestys, katsoin vain aloituskuvaa enkä jaksanut selata alaspäin missä olivat numeroituina.:blush:

1 tykkäys

Petteri Ahomaalta hyvää nippelitietoa Valavuoren Twitch -tilillä. Tässä pari esimerkkiä:

1. Kuka syötti Jari Kurrin ensimmäisen NHL -maalin?

Vastaus: Matti Hagman

1. Minkä lajin olympiavoittaja oli Aale Tynni, vuosi 1948 Lontoon olympialaiset.

Vastaus: Lyriikan

1. Mikä on määrittänyt sen paljonko pesäpallo painaa, eli miksi se on sen painoinen kuin on?

Vastaus: Suomen armeijan käyttämät käsikranaatit olivat saman painoisia ja pesäpallosta haluttiin saman painoinen.

Itse en tiennyt näistä yhtäkään.

11 tykkäystä

No, joo. Kakkonen ja kolmonen oli kyllä aika tuttuja. Aale Tynni tuli kotona tutuksi, eräs äitini suosikeista. Vieläkin muistan mistä kohdasta hyllyä löytyi. Lauri “Tahko” Pihkalahan tuo pesäpallon ideoi ollessaan mukana suojeluskuntatoiminnassa. Kehitti sotaan valmentavan pelin.

4 tykkäystä

14/15 :muscle: tämä oli ihan hauska testi.

1 tykkäys

15/15, eikä yhtään arvausta😎

4 tykkäystä

Samoin täällä.

4 tykkäystä

Viisitoista oikein. Viimeinen piti arvata.

1 tykkäys

Niin täälläkin

2 tykkäystä

10/10

6 tykkäystä

10/10 helppo

10/10, nyt on hyvä putki päällä :wink:

10 oikein, mitä tässä vaikeroimaan. Taitaa olla sen verran kuluneita ikivihreitä kappaleita, mutta aina niin hienoja.

Saanks mä tulla enää Tampereelle, kun sain vain 9/10?

2 tykkäystä

9/10. Merkonomit ei aja Saabeilla… :sunglasses:

3 tykkäystä

En todellakaan ole mikään Popedan suurkuluttaja, mutta 9/10.