En olisi tunnistanut kasvoista juuri ketään mutta tekstien avulla 22/28.
23/28. Konnan tiesin, Sakari Pääsiäisestäkin olin aivan varma mutta metsään meni. Loput arvasin.
26/28 Erinomaista! Harmittavasti pikkuhiomista jäi vielä. Varmaan tiedätkin, missä kohdassa?
oli mun tulos! Toinen joka meni väärin mulla oli missclick
Pari aivopierua, vai pitäisikö sanoa kasvopierua, joten 25/28.
Hmm. Itsellä 19/30, ja paljon niistä tekstien perusteella.
Mutta miten muilla on ollut x/28?
Alkuunsa siinä oli 28 naamaa.
22/30 säkällä ja lähinnä tekstien perusteella
Heimosalmi päätelemällä oikein, mutta Viitasalo pilas täydellisen tuloksen 29/30
Tämmöinen eilen julkaistu testi tuli vastaan Aku Ankasta. Luulin aluksi saavani kaikki helposti oikein, mutta lopulta tulikin tulos 11 / 13. Yksi tarina meni väärin sekä Hessu Hopon lakin väri. Jälkimmäisen kuitenkin kyseenalaistan, sillä Hessun lätsän väri kyllä oikeasti vaihtelee vähän tilanteen mukaan. Niin siksi ei mielestäni ole olemassa yhtä oikeaa vastausta siihen.
Pääasiassa helppoja kysymyksiä jos on akkaria aktiivisesti lukenut.
- 0
- 1-3
- 4-6
- 7-9
- 10-12
- 13
0 äänestäjää
Lätsään myös kosahdin ja sitten yksi minkä tiesi heti vastatessaan että meni väärin. Joten myös 11/13
Tiesin Hessun lätsän, mutta muutama muu meni väärin. Akun toista nimeä ihmettelen, kun mulla tuli tuo Aukusti mieleen ennenkun näin vaihtoehdot. Ankkatietäjät osaavat ehkä sanoa, mistä tuo nimi on mieleeni tullut?
11/13. Akun toista nimeä ei löytynyt ajukopasta ja tunnistin väärin erään taiteilijan kädenjäljen.
Sen voin muuten mainita, että rakkaan punaisen Yarikseni rekisterikilven numerosarja vastaa Aku Ankan rekisterikilpeä, ja olen siitä hyvin ylpeä - mikä sopisi paremmin.
Yksitoista oikein, mukaan lukien Hessun lakin väri. Ankkoja viime vuosikymmeninä on tullut luettua vain satunnaisesti. Uudemmat hahmot ja piirtäjät ovat vieraita.
Hyvin keksitty visan laatijalta, että Akun visassa on 13 kysymystä! Kääk!
Itse tunnistan ankkapiirtäjien kädenjäljet aika automaattisesti, mutta tarinoiden muistaminen on varmaan se suurin heikkous. Joko ei ole lukenut jotain tarinaa vaikka olisi todellakin pitänyt kun klassikko kyseessä, tai sitten lukenut niin paljon tarinoita että on mennyt jo sekaisin niissä.
Mulla meni 11 oikein ja oon lukenu Akuja viimeks lapsena. Eli noin 45v sitten…
Tehokkaasti on ankka tietämys kadonnut päästä, monta aivan mahdotonta kysymystä mistä ei mitään muistikuvaa. Varmaan neljä-viisi tietoa ja loput arvalla. 8/13
Astuin (liuku)miinaan koiran nimessä. Ei tarvitse lukea muita vaihtoehtoja kun nimi on ilmiselvästi Pluto.
Tämä oli kyllä helppo. Täydet pojot
Kaikenlaisia tietokilpailuja kun täällä ollaan innostuttu linkittämään ja niistä keskustelemaan, niin olisikohan mahdollisesti kiinnostusta sellaiselle ketjulle, missä joku aina esittää vuorollaan tietovisa-tyylisen kysymyksen, ja kuka ensimmäisenä tietää oikean vastauksen saa seuraavan kysymysvuoron. Eräältä toiselta seuraamaltani keskustelupalstalta löytyy juuri tuollainen ketju, ja on kyllä ollut suosittu. Toisaalta sopii sinne kenties paremmin kuin tänne enkä tiedä olisiko yhtä kiinnostava/suosittu täällä, mutta eipä tästä viestistäni kai haittaakaan ole. Siellä siis yksinkertaisella nimellä “Tietokilpailu”, ja ainoana sääntönä googlaaminen kielletty.
Kokeilemalla selviää. Kuulostaa ainakin minusta hauskalta.
Sääntöihin voisi skriivata, että jos tulee monta oikeaa vastausta samaan aikaan, niin ensimmäinen jää voimaan ja muut sivuutetaan ilman erillistä viestiä.