52 & 5
Lähenee…
Laitetaan 72
Tää meni yli.
Kysymys kenellä Suomalaisella on ennätys NHL yhdessä pelissä play off liittyy pisteisiin ja yks on sivunnut sitä?
Mikki Leinonen 0+6, sivuajaa en tiä.
Sivuaja taitaa olla #99
Wayne Gretzky oli sivuaja
Wayne Gretzky oli se sivuaja silloin…
Tohon mun Peitsamo kyssäriin vastaus kun jäsen Mayer siirtyi jo uuteen… 55 levyä ja 9 erinimistä bändiä.
Mistä tulee (ilmeisesti) pitkän kiekon englanninkielinen nimi icing?
Koska long puck kuulostaa melko tyhmältä!
Se oli alunperin I Sing eli minä laulan, koska jääkiekon alkuaikoina linjatuomari lauloi vähän, kun joku löi long puckin, tuomarien käsimerkit kehittyivät myöhemmin.
Tämähän ei ole väärä vastaus laisinkaan, mutta ei valitettavasti myöskään oikea.
Tätä oli Quorassa kysytty, ja suosituin vastaus kuulosti hyvin loogiselta, kun miettii tilannetta, jossa tuollaista sääntöä joutui aikanaan soveltamaan.
Vetivät järven jäällä ilman laitoja ja kiekko liukui ajoittain kauas horisonttiin. Näin pohdin kysyjän vihjeen perusteella.
Ollaan aika lähellä.
Jatkovinkkinä ja syöttönä takatolpalle: mikä on sanan icing sanakirjakäännös ja miten se voisi liittyä tuohon kuvaamaasi tilanteeseen?
Kiekko putsaa lunta edellään?
Hyväksytään tämä.
Näin Quorassa: As to the etymology of the term, it probably comes from a time when hockey rinks weren’t rinks, but big, frozen ponds, and if someone shot the puck all the way down, past the goal, they were pushing it off the playing surface and “onto the ice.” They needed a word for it, and “shoot” was taken.
Oikeastaan tuon perusteella @SammyO n ensimmäinenkin vastaus olisi hyväksyttävä. Tämä oli vähän tällainen hämärä kysymys, ja ensi lukemalla ajattelin tuon viittaavan siihen, että kiekko karkaa penkkaan ja saa siitä jääkuorrutteen, mutta eipä siitä tuossa oikeastaan puhuta. Anyhow, anywho, jatkoon!
Kiitos, hieno kysymys ja hyvin johdateltu vastaaja maaliin. Olen niin tylsä, ettei minusta ole kysyjäksi juuri nyt.
Otetaan siinä tapauksessa aloite tänne ja kysytään: Minkä niminen on pienen Gallialais kylän seppä Asterix sarjakuvissa?