Tappara on tehnyt loppukauden kattavan sopimuksen ruotsalaisen puolustajan Tobias Ekbergin kanssa. Vasen käsi alhaalla pelaava Ekberg, 30, on Töreboda HF:n kasvatti. Ammattilaisurastaan hän on pelannut suurimman osan Ruotsin SHL:ssä, mutta kuluneeksi kaudeksi siirtyi Slovakiaan HK Dukla Trenciniin. Tapparassa Ekberg kantaa pelinumeroa 50.
Ensimmäinen IG-scouttaus itselle ja osuhan se. @Donizimo teki kyllä myös hyvää työtä ku möyrys ukkon naisen Facebookin läpi mistä selvis lopullisesti
Ekberg tuo leveyttä Tapparan puolustukseen, viime ajat olemme menneet varsin kapealla rosterilla puolustuksen suhteen. Tobiaksella on vahva tausta Ruotsin SHL:stä ja sopeutuu varmasti nopeasti Tapparan pelitapaan, urheilupäällikkö Antti Tuomenoksa kommentoi tuoretta sopimusta.
- Olen erittäin innoissani. Keskustelimme jo viime vuonna Tapparan kanssa, mutta silloin emme päätyneet sopimukseen. Tiedän totta kai päävalmentaja Rikard Grönborgin, mutta emme tunne henkilökohtaisesti. Täällä on erinomainen joukkue ja koitan parhaani mukaan auttaa sitä menestymään, Ekberg kertoo.
Antaa pelien näyttää. Jos uskalletaan peluuttaa niin on jo vahvistus Manniseen.
En tiedä miksi, mutta mulla on jotenkin tosi hyvä viba tästä jätkästä. Ei mikään sateentekijä, mutta vaikka Manninen olisi parempi pelaaja niin veikkaan Ekbergin sopivan paremmin meidän pelitapaan. Antaa miehen näyttää, mutta varovainen peukku täältä!
Virheetön Manninen riittäisi minulle, mutta annetaan pelien näyttää.
Siellä kyllä tiedetään mitä saadaan, varmasti on seurattu tarkasti.
Olen erittäin innoissani. Keskustelimme jo viime vuonna Tapparan kanssa, mutta silloin emme päätyneet sopimukseen.
Tavallaan yllättävää, että Ekberg on ensimmäinen ruotsalainen pelaaja ruotsalaisen valmentajan joukkessa. Eikä hänkään ole Grönborgille ennestään tuttu.
Varovaisella optimismilla liikkeelle ja peli näyttää. Merkillepantavaa on, että Ekberginkin kanssa on näköjään pelattu pitkää peliä, kun jo viime vuonna on avattu keskustelut.
Ainakin yksi pelaaja jota haluttiin pitkään jo viime vuonna niin on Nick Halloran ja se on ainakin pelannut ihan hyvin.
IG: puolella kommenttikenttä lähinnä tuottaa ihmetystä itselle. Kukaan ei hänestä tiedä niin voihan olla että hän upgrade Manniseen verrattuna. Tervetuloa Tapparaan!!
Eikös Bäckman ollut ensimmäinen ruotsalainen?
Who is Mattias Bäckman?
Täytyy muistaa, että siellä on suurimmalta osalta teinejä kommentoimassa joilla odotusarvot ovat Sami Nikussa ja Mikko Lehtosessa.
Pelannut tähän asti tilastojen valossa heikkoa kautta heikossa sarjassa. Saapas nähdä mitä tästä tulee, toivottavasti ei ollut kallis mies.
Eikös nämä kesken kauden meille tulevat Ruotsalaiset yleensä ratkaise mestaruuksia?
Tervetuloa Tapparaan, antaa pelien näyttää mikä mies on kyseessä.
No joo ja oli vielä Riken haku, mutta ei pystynyt permanenttiin kiilaamaan. Toki vielä emme tiedä pystyykö Ekberg sen paremmin – Kulonummi pitää “voittaa”.
Itselle riittää, kunhan korvaa ja on edes hitusen parempi kuin Manninen oli.
Tämäpä se. Uskon että tosta miehestä johonkin on. Tuskin turha hankinta.
Tutut Hifk fanit jo pyytää ottamaan takaisin mutta kokeillaan tätä ruotsalaista ensin