Kyllä se kilpailuproseduuri löytyy netistä kun jaksaa hakea. Itse juuri lukaisin. Linkki kyllä pääs katoamaan, joten enpä saa tähän näkysälle. Siellä on tuo 45 sekunnin juttu ja sitten ilmeisesti lyhyempiä runeja. Eipä tullut kisaa seurattua kuin aivan ratkaisuhetki. Ja se ei paljon kertonut. Toinen japsi tuli kaiteen nätisti alas, toinen meni takapuolelleen.
En tiedä mitä sanois siitä park-kisasta ja tapauksesta Armanto. Jos se jäisi Suomen ainoaksi mitaliksi, niin… melkein parempi ettei sitä tulekaan. En oikein haluais Suomen mitalin tulevan tätä kautta. En vaan oikein koe “omaksi”. Joku on varmasti eri mieltä.
No, ainakaan minä en ole asettamassa paineita urheilijalle. Jos Armanto mitalin nappaa, niin se on ennen kaikkea hänen oma henkilökohtainen saavutuksensa. Itse en ilmaan pomppaa tai ala mitalikahveja keittämään. Tilastojen kaunistus se vaan olis: eipä sittenkään jääty ilman mitalia.
Tässähän on semmoinen hauska juttu, että Suomi voi saada kaksi mitalia Kaliforniassa asuvilta urheilijoilta, golfaaja Matilda Castren kun asuu siellä myös.
Mutta nuoruus oli valttia. Tuosta Sablonesta luinkin juuri netistä. On tosi pitkän uran tehnyt ammattilainen lajissa. 12-vuotiaana kilpaillut jo ja tehnyt lajissa vaikka mitä performansseja. No, onneksi on ammatti jo opiskeltuna eli isona toimii sitten ilmeisesti arkkitehtina.
Matilda tuntuu kyllä enemmän suomalaiselta kuin Lizzie. Puhuu suomea, käynyt täällä kouluja, urheilulukion, asunut Suomessa lähes 15v jne. Ei Lizzie ihan “Aregawi” ole, mutta enpä osaa häntä suuremmin fanittaa. No, toivottavasti tulee sitten edes Suomeen näyttämään mitalia, jos semmoinen tulee.
3x3 koripallo eli katukoris on kyllä lajina älyttömän raaka. Kauhea tempo, yksi vaihtopelaaja ja vain kaksi “hörppytaukoa” pelin aikana. Ei ihme että siellä viimeisillä minuuteilla tapahtuu, kun alkaa hapot kyllähän ja päät sumenemaan. Kova ja viihdyttävä laji…
Potkosen vastustaja on vissiin huono häviäjä. Toki näin maallikkona kahden vikan erän perusteella olisin ehkä itsekin valkannut ranskalaisen voittajaksi.
Harmi että kohujuoksija Wilsonin kunto jää testaamatta olympialaisissa. Mutta onhan siellä muitakin kovia kisaamassa. Olisi vaan ollut jännä referenssi.
Onkohan tämä sitä “naisen logiikkaa”, mutta jonkun kerran olen hetkeksi jäänyt ihmettelemään TV5:n juontajan Henna-Riikka Kasken eloisia älynväläyksiä.
Esim. Hollannin ja USA:n naisten jalkapallo-ottelu, jonka USA vei rankuilla. Oli kuulemma “toisinto” jostakin aiemmasta kohtaamisesta. Paitsi että silloin voitti Hollanti ja nyt USA. No, toisinto todellakin, jos ei lopputuloksella ole mitään väliä.
Venäläiset olympiaurheilijat voisi laittaa kokonaan kotiin tuolta tai jatkaa vain voimakkaammin sanktioita. Tulisi ehkä edes hyppysellinen nöyryyttä toimintaan.