Viime vuonna se oli 28.11. ja kauden 28. peli ku Zaborsky iski kauden yhdeksännen pisteen. Tänä vuonna 29.9. ja kauden seittemäs peli ni pisteitä yheksän. Mää oon joskus jossain sanonu siitä, kuinka Tapparassa moni nimimies onnistuu vasta toisella kaudellaan… Hieno kattella miestä tällä hetkellä.
HIFK:ssa oli myös jatkuvasti haukena ja ajattelin sen olevan Törmäsen pelikirjasta. Taitaa oikeasti olla Zaborskyn manööveri.
Tapparan valmennukselle on myös annettava kehuja siitä, että luottamusta on ollut Zaboa kohtaan. Ainakin nyt näyttää siltä, että se kannatti.
Mutta missä on ne Zabon Jagr-tuuletukset, mitä Hifkissä nähtiin?
Onneksi jäivät sinne. Nykyinen tuuletus on paljon tyylikkäämpi
Tulee kun on sen aika. Kuka nyt jotain syksyn runkosarja maaleja sen kummemmin jaksaa tuuletella.
E. Tekihän se sen jo viime kaudella playoffeissa Kuopiossa
Antoi tänään ensimmäisen maalin jälkeen todella pitkän ja tuiman katseen Tapparan vaihtopenkin suuntaan. Kiinnostaisi kovasti tietää kenelle.
Voi luoja. Olipahan kauniit maalit, huhhuh.
Etenkin se vetari takakulmaan, huhhuh! Se oli kieltämättä taidetta, ja se oli viesti että tämä ukkelsson voi viedä Tapparan tuolla panoksellaan päätyyn asti. Tuo oli todella dominanssi esitys kaikin puolin. Hattutemppu vaan puuttui, kaikki muu oli tuolla kentällä. 10/10
Omasta mielestä ei kauheesti paljon parempaa peliä pelillisesti voi tuosta enää hyökkääjä pelata.
Tampereelle sopivat paremmin vähän vähäeleisemmät maalinyökkäykset.
Toisaalta jos joukkueen Kehonkielessä on tuuletuksissa välillä havaittavissa jopa alipaatosta, niin Zabo voinee tarvittaessa toimia konsulttina ja mentorina sellaisen tilanteen korjaamisessa.
Napakkoja maaleja ja muutenkin asiallisia elkeitä.
Kyllä ne sieltä tulee
Viime kaudella Zabo heitti ainakin yhden saluten.
”Ja tommosia kuteja”
Jos tällä tarkoitetaan hyvää laukausta niin aika eri näkemys mulla. Mun mielestä Zabon laukaus on aivan ala-arvoinen. Jos sillä olisi kunnon laukaus niin tekisi todella paljon maaleja.
Eilen nähtiin, kun Zabo pääsi laukomaan suorasta luistelusta - tuloksena maali, vaikka veto lähti kaukaa. Zabohan ei viime kaudella saanut juuri koskaan vastaanvanlaisia paikkoja tai syöttöjä vauhtiin - kiekkoa haettiin aina päädystä perus dumppauksella.
Onetimer ei ole ihmeellinen, ja miehen maalintekotaito onkin nimenomaan tilanteiden haistelu maalin lähettyvillä, sekä suorasta luistelusta lähtevät tarkat, napakat vedot. Tekee sen 25 maalia, jos pääsee kauden mittaan jatkuvasti eilisen kaltaisiin paikkoihin. Jos hommasta tulee viime kauden tapaista täyttä kulmarallia, jää 15 maaliin.
Olen nähnyt hyvän laukauksen häneltä. Tämä tapahtui finaaleissa HIfkiä vastaan. Laukaus osui Tapparan maalin ylärimaan.
12 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Laukaisutaito
Zabo laittanut Instaan kuvan missä on puntilla saatesanoilla:
“Luck doesn´t come to you. You have work hard, earn it and go towards it”
Lienee kova halu kirkastaa kolme peräkkäistä hopeaa kullaksi.
Zabon pro-tason ammattimaisuudelle on annettava
Tällä hetkellä Liigan pistepörssissä ensimmäisenä Erik Thorellin kanssa.
Kyl on löytäny hyvä vireen tällä hetkellä