Senteistähän se oli maali kiinni ja työn määrä on hyvä. Syöttö Ojamäen maaliin. Kärsii huonosti roolitetusta ketjustaan.
Vaikee sillain sanoa noista roolituksista. Mun mielestä ihan hyvää tekemistä ketjulta. Vaikka kolmanteen erään sentteri vaihdettiinkin.
Mun mielestäni Zabo on ollut alkukaudella joukkueen paras pelaaja, ei kahta sanaa.
Tällaista Zaborskyä ei ole ennen nähty missään. Todella kovaa mies uurastaa ja työmoraali
on huippu luokkaa. Taisi tämän Lukko-pelin jälkeen painaa jaloissa, niin kovaa yritti…
Mahtava nähdä, että kaveri onnistuu. Kyllä miehestä on jo tullut oma suosikkini tämän kauden jengistä.
Minust jaksoi nuy back-to-back -matsissa painaa aika kivasti.
Siis sekä kiekkoa pömpeliin että luistella menemään.
Mun suosikki oli jo viime kaudella.
Liigan pistepörssissä tällä hetkellä viides tehoilla 3+6=9.
Ja jatkuvasti selostuksissa mainitaan kuinka “huono” viime kausi oli.
En ole keskittynyt selostuksiin. Mutta tavallaan mä näen, että viime kauden Zaborsky on kuitenkin jatkumoa tämän kauden Zaborskyyn. Teki jo viime kaudella aivan käsittämättömän määrän töitä joukkueen eteen. Sellaista sopivan voittavaa peliä; kiekon viemisiä, vastustajan pelin hidastamista, voitettuja kaksinkamppailuja, jne.
Nyt sama työnteko jatkuu, mutta peliin on tullut jokin “unknown factor” ja pisteitä kertyy. Edelleen hukkaa paikkoja (pelaa omituisen passiivisesti), mutta vastaavasti myös luo niitä. Kaikkinensa tosi outo pelaaja ja Tapparaan tullessaan tietynlaisen maineen “vanki”.
Tuo on muutenkin erittäin hyvä, että on koko ajan huono viime kausi. Vähän samoin kuin Kuusela ei ollut joskus yhtään oma itsensä.
Ilme on kyllä niin keskittynyt maalienkin jälkeen, että ei ole vielä läheskään tyytyväinen. Nyt on vauhti ja kova itseluottamus päällä. Zabo tulee olemaan joukkueen paras pistemies tällä kaudella.
Nyt on kyllä Slovakian ihme semmosissa liekeissä että alta veks. Miehellä on keveästi mm-kisa tason kuti.
Zabo tekee myös uskomattoman määrän duunia kentällä ja luistelee "höyhenen"kevyesti kentällä. Tänäänkin tehojen lisäksi oli monta hienoa riistoa sekä katkoa. Lisäks 80-lukumaiselle “vetarimaalille” Litti peukkua. Oli dominoiva esitys.
Zabo alkaa pikkuhiljaa vastaamaan huutoon. Kova treenimotivaatio ja voittamisen halu alkaa näkyä otteissa. Saattaa naputella melko jäätävät pisteet tällä sesongilla. Polkee myös hyvällä sykkeellä omiin, mikä on erityisen arvostettavaa. Hieno mies!
Vähän pelkäsin, että onko mennyt muuttamaan peliään, kun tuntuu, että joka paikasta on vaan hakenut syöttöä. Tapparalla kun noita pelintekijöitä on ihan tarpeeksi. Huojennukseksi kiskaisi sitten pari sellaista Zaborsky-maalia, joita nähtiin IFK:ssa ja Ässissä ja ei nähty viime kaudella. Eli tuollainen puolihuolimaton pikkurannari alanurkkaan.
Ai että mä tykkään tosta Zabosta. Tykkäsin jo viime kaudella myös siitä pyyttettömän työnteon määrästä (ja laadusta) ja hienoa että työ alkaa kantaan tällä kaudella hedelmää
Taitaa tuo napsun verran parantunut luistelu olla homman avain. Saa nyt sen metrin enemmän tilaa, joten ei ole vastustajan pakki koko ajan liiveissä kiinni.
Tarjoaa nyt itseään koko ajan vasemmalle läpiajoon, josta snap shot -maalikin tuli. Oli meinaa 20 sekuntia siellä kytällä ja on hakenut tuota varmaan joka pelissä.
Ja tommosia kuteja , noilla vauhdeilla ja noista vauhdeista - ei siihen moni tässä liigassa kykene. Mikähän siinä sitten mahdollisesti viime kaudella oikein mätti luistelun puolesta, että mitä on duunattu erilailla tai enemmän/jopa vähemmä. Mulle on jääny mysteeriks
Olisiko mahdollista että viime kaudella vielä totutteli kovaan treenimäärään mitä Tapparassa vedetään? Nyt taas alkaa sen kovan treenimäärän tulokset näkyä.
Viime kaudella maalit ja pisteet olivat sen verran harvassa, että niistä kannatti riehaantua.
Nyt pisteitä tipahtelee tasaisesti rutiinilla ja maalien jälkeen nähdään tyynesti nyökyttelevä Zaborsky. Pari maalia tänään, ei mitään ihmeellistä, normipäivä. Mahtavaa katseltavaa on ollut alkukausi.