Toni Utunen

Utuselle kyllä mielestäni tekisi hyvää olla vielä ensi kausi liigassa ja Tapparan runkopakkina, sitten rapakon taakse…

Naurahdan aina, kun joku fani sanoo nämä taikasanat. Vuodesta toiseen sanotaan, että x:n tai z:n olisi parempi olla vielä vuosi Tapparassa ja sitten lähteä. Samaa sanottiin muuten myös Laineesta ja Barkovista. Hyvin mennyt, kun ei ollut vielä vuotta Tapparassa.

Kaikki ei ole Barkovin tai Laineen lahjoilla… Ja molemmat näistä on iso kokoisia.
Ei ole väärin mennä ahl:n kautta, mutta ei se bussiliiga niin hohdokas ole. Riippuu ihan pelaajasta, mitä tarvitsee… Samaa mieltä, että kausi Tapparassa ei tekisi pahaa…

Turhaa naureskelua.
Kaikki pelaajat ovat erilaisia ja kehittyvät erilailla.
Itsekin toivoisin näkeväni Utun ensikauden Tapparassa ja oletan että myös @Renebauman toivoo näin.
Laineeseen ja Barkoviin vertaaminen on ihan hauskaa, koska kyseessä on kaksi todellista timanttia joita löytyy Tapparasta liian harvoin. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ei se ole turhaa naureskelua. En minä ole esittänyt mitään toivomuksia siitä, missä minä näen Utusen ensi kaudella. Pelaajat yleensä tietää itse paremmin, mikä on heille hyväksi. Luotan siihen, että pelaajat ja valmennus luo pelaajille hyviä urapolkuja. Fanit puhuu aina, että olisi hyvä, jos on vielä vuoden täällä. Lopulta aika harvalla on oikeasti tietoa, mikä on taustalla ratkaisussa ja pelaajahan tekee omat uraratkaisut ihan itse.

Juuri näin toivon… Riippuu Utusesta, että haluaako kauden pelata Ahl:ssä vai isossa roolissa liigassa Tapparassa… Laine ja Barkov tosiaan semmoisia yksilöitä, joista näki, ettei kausi liigassa enää kehitä ja olivatkin valmiita heti änäriin… Utusen kohdalla näen, että vuosi liigassa kehittäisi vielä hyvinkin…

Minun mielestäni on turhaa naureskelua jos toivotaan jonkun talentin jäävän vielä kaudeksi Tapparaan. Tottakai pelaajat ja valmennus tietävät asian paremmin ja näkevät asian erilailla, koska heillä on parempaa faktaa kuin täällä.
Nyt oli kyse siitä että Toivotaan Utun jatkavan ensi kaudellakin Tapparassa ja @Renebauman näkee että yksi kausi Tapparassa kehittäisi vielä Utua.
Mielestäni tuossa ei ollut mitään naureskelun aihetta.

Ehkä meidän ei kannata vänkätä tästä, kun ei varmaan yhteisymmärrykseen päästä. Minun mielestäni se on ajatuksena hauska, että on ihan sama, keneltä Tapparan fanilta kysytään niin varmasti olisi kaikille hyville pelaajille paras pelata ainakin vielä yksi kausi Tapparassa. No niin, eteenpäin nyt sit.

Ei se joka pelaajan kohdalla ole näin…Kuten ylempänä mainitsin, niin Barkovista ja Laineesta näki että eivät saa enää liigalta juurikaan… Pääsivätkin heti änäriin… Utusen kohdalla taas näen, että kausi liigassa tekisi hyvää, taustoja tuntematta sen enempää…

Utunen ansaitsee kyllä suitsutuksen tuon 5-3 av-poppoon kanssa uurastuksistaan. Oli kyllä hyvää pelin lukemista ja syöttölinjojen peittäminen Vittasmäki-oppikirjasta. Lukon 2. puolivälierä oli vahvasti siirtymässä heidän laariinsa, mutta ton loistavan av:n jälkeen näkyi heilläkin uskonpuute tasoitukseen…

Utusen kannattaa lähteä Pohjois-Amerikkaan yleispuolustajaksi, kun on samalla tasolla, kuin Laine ja Barkov viimeisenä keväänä. Utusen kohdalle odotan ensi kaudeksi Tapparan pakkien TOP4 peliaikoja, noin 18 minuuttia per peli, lisääntynyttä alivoima-aikaa ja kolmannen erän viimeisiä minuutteja johtoasemassa.

En näkisi kauhean järkeväksi lähteä AHL:n kutospakiksi pelaamaan pienillä minuuteilla, vaikka Utica ei ihan kärkijoukkueita ole AHL:ssä.

Esimerkiksi Repo on tällainen pelaaja, jolle ei olisi ollut pahitteeksi oikeasti lyödä ensin kunnolla läpi. Jotenkin tuntuu että 56 peliä 12+7 ei kuullosta kehittymiseltä ahl:ssä. Toki hänen ikäisellä pelaajalla varauksen tehnyt joukkuekin tekee näitä ohjaavia päätöksiä missä pelata, mutta ei varmaan vielä Utusen iällä…

Taisi muuten Mäntylä ripittää Utusen siinä 2-3 maalin jälkeen kun Danforth löi Utusen edestä maalin? Sen jälkeen olikin hienoa tappoa 5vs3 alivoimalla molemmilta.

En ripityksestä tiedä, mutta lähetyksestä olin havaitsevani Tuukan eleistä sen, että muutama voimasana tuli maalin jälkeen. En tiedä oliko pakki parilleen omistettu.

Itse tulkitsin tilanteen niin että tämä oli vain yleinen turhautumishuutaminen Tuukalta, eikä niinkään kehenkään yksittäiseen pelaajaan kohdistuva. Totuutta tuskin saamme kuitenkaan ikinä tietää, eikä tuskin tarvitsekkaan.

Mä toivoisin, että kypsyttelee otteita meillä vielä ainakin ensi kauden ja sitten valmiina rapakon taa.

Utunen kai onneksi vielä pelasi saamansa taklauksen jälkeen?

Itse en kyllä kentällä nähnyt…

Kolmannessa erässä vaihtoja neljä ja peliaikaa 1:50

15 UTUNEN Toni 16 10:40 7 04:37 5 04:13 4 01:50

En kyllä huomannut , että olisi tällin jälkeen pelannut