TPS-pelaajan polvitaklaus Veli-Matti Savinaiseen 25.11.2023

Taklaus meni kropasta ohi, kun Savinainen taivutti kroppansa pois. Jalkansa vaan jäi junnumaisesti, joten taklaus osui siihen sitten. Taklaaja itse ei levitä jalkaansa ollenkaan.

Sanoisin huono-onniseksi jääkiekkopelitilanteeksi, jossa molemmat olisivat voineet tehdä asioita paremmin.

Ei levitä jalkaa mutta tulee kyllä polvi edellä taklaamaan.

Mä olen sitten sun kanssa erimieltä. Mun mielestä kyse on täysin puhtaasti tahallisesta vahingoittamisesta.

Kohta joku kertoo somessa kuinka olisi jalkaa “keventämällä” välttänyt loukkaantumisen.

Mutta tosissaan, niin kyllähän tuo polvitaklauksen tunnusmerkit täyttää.

7 tykkäystä

Jääkiekon sääntökirja sivu 98 sääntö 50 kohta 50.1

Polvitaklauksessa pelaaja taklaa polvi edellä ja joissakin tapauksissa levittää polveaan ulos taklatakseen vastustajaa.

Nämä tunnusmerkit täyttyvät. Pelaaja loukkaantuu. Ainoa oikea tuomio tuosta on iso rangaistus.

23 tykkäystä

Paikanpäällä näin päädystä vain Savinaisen selän, joten itse tilanne jäi katveeseen. Heti kuitenkin näki, että nyt tuli loukkaantuminen. Arvelin taklauksen osuneen päähän, mutta polveen se tulikin.

Joka tapauksessa hämmästyttävää, että minä havaitsen tilanteen toisesta päästä kenttää, mutta tuomarit eivät havaitse, vaikka ovat lähempänä. Vai eikö loukkaantumiseen johtaneessa polvitaklauksessa ollut tuomariston mielestä rikettä?

3 tykkäystä

Savinaisella ei ole tapana jäädä kieriskelemään maahan, siksi varmaan eivät “nähneet.”

4 tykkäystä

Seurausta tuomarin (tarkoituksella yksikössä koska Salonen) häiriökäyttäytymisestä kentällä. Veti tarkoituksella vihkoon ja peli riistäytyi tottakai käsistä. Jos tuomari ei hoida hommiaan niin eihän se hyvin pääty. Savinaisen loukin ynnä muiden kusipäätaklaukset voi laittaa sellaisenaan Salosen piikkiin ja sitten kaiken sen kärsimyksen sekä myötähäpeän välillä liikkuneet tunteet katsojilla.

Siirtäkää jos löydätte paremma aihealueen. Haen takkini.

5 tykkäystä

Puistolalle pisteet lehdistötilaisuudesta. Grönborgille pisteet omien puolustamisesta.

Jos joku vielä ihmettelee miksi Rikellä keitti niin saa miettiä rauhassa. Täältä täysi tuki koko valmennukselle.

Toivottavasti Savinainen selvisi säikähdyksellä. Vähän pelottaa, että ei.

74 tykkäystä

Mielenkiintoinen yksityiskohta että Grönborg on heitetty ulos kahdessa TPS-pelissä kun on kritisoinut tuomareita.

5 tykkäystä

On integroitunut hyvin tamperelaiseen yhteiskuntaan, ja siksi heti hirvee Turku-allergia?

28 tykkäystä

Tämähän on aivan totta. Tietämättä tästä tilanteesta kritisoin otteluketjussa Grönborgia.

Silti olen sitä mieltä, että ei tarvitsisi olla joka pelissä ja lehdistötilaisuudessa naputtamassa jotain. Sitten herkästi nämä tuomarit pahoittavat mielensä ja oikeat tilanteetkin menevät väärin.

Mutta aivan varmasti kuuli.
Itse istuin vastakkaisella puolella rivillä kahdeksan kului aivan selvästi polvisuojat kopsahtivat yhteen.

Korkeat mailat ja ko tilanteet ovat niitä miksi tuotiin tuomareille videotarkistukset. Miksi niitä ei sitten käytetä?

2 tykkäystä

Tämä juuri. Ei Savinaisen kaltainen soturi jää koskaan jään pintaan, vaikka taklaus osuisi mihin, vaan menee vaihtoon vaikka yhdellä jalalla.

Silti olisihan jonkun tuomaristosta pitänyt havaita minimissään taklauksen seuraukset ja sen jälkeen videolta voidaan kelata tilanne, että onko ulosajon paikka.

Aikamoisella ryntäyksellä Suomi tuohon tulee, Vellu väistää puolittain ja sitten kolahtaa. Tämän jälkeen ottelu alkoikin sitten ottaa kierroksia.

2 tykkäystä

näkeekö klipin jostain? itellä ei oo mitään katsomoo, josta näkisi koko peliä.

Boman/Salonen kaksikon isoin epäonnistuminen tänään oli se että tulivat kentälle toiseen erään. Eka meni hyvin, samoin kolmas, mutta se toinen erä meni vihellys toisensa jälkeen päin helvettiä. Tämä niitti aloitti oikeastaan sen kaiken epäonnistumisen. Tämän jälkeen ei ollut enää tietä parempaan. Ei mennyt näköjään edes kurinpidon katselmukseen, joten saatiin fantastinen loppu tälle tämän päiväiselle farssille.

43 tykkäystä

Taklaaja oli tosiaan Sisu-Petteri Lehtonen eikä Jimi Suomi.

1 tykkäys

Voi olla että, kun kaikki faktat tiedetään niin muuttuu mielipide(liigan, ei sun)… Huomenna ollaan viisaampia.

Minkä suhteen? Jos ei tilannehuone sitä kerran vienyt kurinpitoon, niin paha sitä enää on sinne oikein Liigan puolelta viedä

Tai, en oo ihan saletti mikä on Tapparan aikaraja viedä keissi eteenpäin maksamalla 5000, (onko se maanantai?) ja Liigan toimitusjohtaja voi myös poikkeustapauksissa laittaa homman kurinpidon käsiteltäväksi (case Tytväisen poikkari Vesalaisen polvitaipeeseen)

1 tykkäys

Eikös otteluvalvoja olis voinut sen viedä, mutta kun ei tuomarit pelin aikana reagoinut mitenkään, niin ei saatu kaikkia kuvakulmia tilanteesta. Livekuvasta oli vaikea tulkita mitään, mut tuskin kelaavat muita nauhoja, jos pelisså ei tuu edes 2min.