Ei ollut näköjään kukaan linkittänyt jatkoajan juttua jossa sanotaan että juristien väliseksi keskusteluksi asia on edennyt, eli eiköhän se Jonne lopulliset lähdöt saanut.
Jatkoajan mukaan vapautuksen syitä: 2 kertaa humalassa toimintakyvyttömässä kunnossa faniristeilyllä, nuuskasakot, munasillaan ravintolassa sekä Kaskisen kanssa sukset ristissä → arvostellut Kallen ammatillista osaamista.
Potkuille taitaa olla loppujenlopuksi vain yksi syy: Jonne on liian heikko mies kestämään miestä väkevämpää.
Siltä se vähän näyttää, nuo mainitut alkoholijutut on käynyt seuran omissa kinkereissä. Vapaa-aikahan on ihmisten omaa aikaa mutta aika vauhdikasta toimintaa se silloinkin taitaa olla.
Sanoin keväällä tuosta baarikohusta, että sitä ei seurassa hyvällä katsota ja Jatkoajan juttu vahvistaa sitä oletusta.
Noin ylipäänsä Virtanen lienee saanut enemmän asioita anteeksi mitä moni muu olisi Tepsissä saanut.
Jos Virtanen on ollut kännissä(kuten huhutaan) tps peli reissulla, niin ei siinä potkuista valittaminen auta, kun ei kai ole edes eka kerta…Ei muissakaan työpaikoissa anneta armoa, jos työajalla kännissä pyörii… Näin ainakin itse ajattelen
Joissain ammateissa tämä on ihan hyväksyttävää…
Virtanen on kyllä hölmöillyt ihan huolella, että on “päässyt” tähän tilanteeseen.
Minulla on hämäriä muistikuvia, joihin en löytänyt enää lähdettä, että Virtasella olisi jo uran alkupuolella ollut haasteita urheilullisen elämäntavan ja ehkä jopa elämänhallinnan kanssa. Hänhän oli junnuna legendaarisen Jukka Suutarin ”tallissa”. Jossain kohtaa sitten huomasi että tästähän voisi tulla ammatti ja ilmeisesti ryhdistäytyi.
Hassua muuten että Virtanen juuri puhui Hesarissa likaisista pelaajista, kuinka viisi kertaa ei samalle miehelle ole enää vahinko. Päteekö sama kaukalon ulkopuolisiin kohuihin?
Virtanen sai 2009 potkut SaiPasta kun oli kännissä tapellut junioripäällikön kanssa.
Virtanen vietti omien sanojensa mukaan vauhdikkaasti menevän nuoren miehen elämää.
- En ollut mikään rapajuoppo, mutta silloin tällöin otimme ja pidimme hauskaa. Olinhan minä ihan hirveässä kunnossa ja eihän se nyt sopinut ammattiurheiluun mitenkään. Painoin kymmenen kiloa enemmän kuin nyt, ja nyt on enemmän lihasta, Virtanen toteaa suoraan.
Sanotaan ensin, että kaikille ei alkoholi sovi (…ja oikeasti ei kenellekkään).
Annetut esimerkit Virtasen tapauksessa liittyvät suurimmaksi osaksi juhliin, joissa myös firmalla on voinut olla osuutta asiaan tarjonnan suhteen.
Toki ei ole hyvää markkinointia vetää filmi poikki faniristeilyllä, mutta on se kuitenkin hieman eri asia kuin työmaalla rukkaset kädessä…
En kuitenkaan halua spekuloida asialla enempää, vaan voittajia tässä on juristit, jotka saavat ratkaista asian ja leivän päälle kinkkua…
Kiitos! Tuossa jutussa oli vielä Dufvan erittäin kuvaava kommentti:
- Montaa asiaa en voi ottaa piikkiini, mutta sen otan kyllä. Minä halusin antaa pojalle mahdollisuuden. SaiPassa tehdyt hyvät työt olivat pohjalla, mutta ymmärrys elämästä puuttui näin muuten, Lukon nykyinen päävalmentaja kertoo.
Tanskan-reissulla kyseessä oli kai sovittu pelien jälkeinen yhteinen ilta. Eli kai siihen alkoholi voi kuulua kuten faniristeilyihinkin. Kyse on varmaan siitä, paljonko juodaan. Esim. Leijonien kultajuhlissa ja muissakin kotiinpaluissa on nähty aika laaja humaloiden kirjo, eikä sitä ole suuremmin paheksuttu. Erona kuitenkin Jonneen verrattuna se, että silloin juhlitaan jotain.
Alkoholihan on ollut kuvassa mukana Jonnen koko uran ajan. Välillä alkoholilla on ollut pienempi rooli ja välillä suurempi. Ura on kuitenkin jatkunut, eli joku kontrolli on ollut. Mutta onhan se seuran kannalta ongelma, jos yksittäinen pelaaja vetää perskännit joukkueen järjestämissä tilaisuuksissa kerta toisensa jälkeen.
Kuitenkin joka alalta löytyy omat jonnensa: duunareista, virkamiehistä, lääkäreistä, juristeista, rahamarkkinoilta ym. Joskus peli vaan pitää viheltää poikki, ja TPS päätti nyt tehdä sen.
Ihan viimeinen niitti on varmasti ollut tuo puhuttu sanaharkka ja erimielisyydet päävalmentajan kanssa. Varsinkin jos sanaharkka on ollut muun joukkueen kuullen.
Ei tässä nyt vielä ole näillä näytöillä saatu mitään alkoholi ongelmaa Jonnelle. Joo, ei varmaan sylje lasiin, eikä aina käyttäydy parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta so far ei ole mun silmääni vaikuttanut kun vähän tavanomaista tohellomalta duunarilta jolle sattuu ja tapahtuu.
Ehkä Tepsin kanssa meni hommat solmuun, mutta ei varmaan ole pelaajana mennyt pilalle.
Jos haluat äijämäisen duunarin, joka pelaa kovaa ja juhlii kovaa soita Jonnelle. Jos haluat elämäntapa urheilijan ja ykköskentän megaurheilijan älä soita Jonnelle.
Seura ainakin kokee tilanteen ongelmallisena jos tilaisuuksissa ei omat jalat kanna.
Joillain on näköjään alkoholiongelman määrittelyllä melko väljät rajat.
Ja miksi yksikään huippu-urheilun ammattilaisjoukkue valitsisi riveihinsä muita kuin huippu-urheilijoita?
Hmm… en oo ollu Tpsn kopissa, pelireissuilla tai juhlissa.
En myöskään tunne tilanteen osallisia, mutta mitä nyt oon muilta pelaajilta kuullut niin taitaa olla ns.jäävuoren huippu vaan tää case.
Eli jotain isompaa mätää olis seurassa.
Sellanen juttu mitä Jonnen pippeli kuvassa ei oo hirveesti huomioitu.
Kuka otti sen kuvan ja kuka päätti painaa välitä näppäintä. Mullekin se kuva tuli varmaan jo ennen kun Jonne heräs.
Vaikka itse en käytä alkoholia, enkä siten halua puolustella itsensä siihen kuntoon dokaavaa ammatti urheilijaa.
Mutta munasilleen sammuminen jossain suljetussa tilassa ei liene rikos, eikä edes joukkue henkeä latistavaa. Siitä kuvan ottaminen ja jakaminen lienee molempia.
Toisaalta älä anna ”tuomarille” mahdollisuutta viheltää.
Veikkaan että samankaltaisia kuvia ei tulla näkemään Barkovista(ei ainakaan sr),JMJstä, Laineesta, Jugista… jne jne.
Olen tässä tämän vuoden aikana seurannut lähipiirissäni kahden ihmisen taistelua eroon päihteistä ja alkoholista. Ja kuunnellut luentoja kyseisestä sairaudesta, riippuvuudesta. Sehän ei tarkoita, että olet jatkuvasti kännissä vaan sitä, että olet riippuvainen kyseisestä tuotteesta. Meistä ei kukaan taida Jonnea tuntea henkilökohtaisesti? Itse olen 2008 juhannusfestareilla viettänyt aikaa sillon parikymppisen Jonnen kanssa, muuta muuten en tunne. Ongelmahan se on myös silloin, kun ottaa, niin homma lähtee aina käsistä. Ja se näyttää nyt olevan sitä. Mutta joo, ehkä turhaa tarinointia, mutta alkoholiongelma voi olla muutakin kuin se, että juo Lasolia jossain puiston penkillä. Toivottavasti Jonne hoitaa omat asiansa kuntoon.