Vaasan Sport kaudella 2026-27

Sportin pääomistaja hoiti potkimiset.

Minäkin voi ilmoittautua mukaan kisaa… Mitään osaamista minulla ei ole mutta tuskin paljon huonommin pystyn pärjäämään kuin edeltäjä(ni) :thinking:

2 tykkäystä
1 tykkäys

Joukkueen taistelun ruumiillistuma, todellinen kotkasydän, Lari Heikkinen palaa Sportiin vuoden mittaisella sopimuksella! Heikkisen kummiyrityksenä ensi kaudella toimii IA-Renovation Oy.
Heikkinen itse koki kunnia-asiaksi pukea jälleen kotkapaidan päälleen:
-Tosi iso kunnia ensinnäkin ja minulle tosi tärkeää päästä ensi kaudeksi takaisin kotiin, kun iso kausi tulossa. Odotan tosi paljon tulevaa, Heikkinen kuvailee ensi tuntemuksiaan paluustaan Vaasaan.

1 tykkäys

Sportilta huomenna sopimus uutisia

Olisiko muutaman sanan referaatti paikallaan? Vai pitääkö avata, jotta tietää mitä koskee.

4 tykkäystä

Huomenna

1 tykkäys

-Olen todella innoissani siirtyessäni Sportiin. Olen kuullut paljon hyvää niin kannattajista kuin kaupungista enkä malta odottaa pääseväni sinne, Diaco itse kommentoi ensi ajatuksiaan uudesta sopimuksesta.

2 tykkäystä

Tää Diaco on aika kova haku Sportilta ja ykköstykiksi hänet varmasti Vaasaan hankittiin. Nakuttanut aika kovia tehoja, jokasessa sarjassa, missä on pelannut

1 tykkäys

Kova hankinta varsinkin, kun oli shl joukkueet perässä.

Seurasta itsessään ei varmaan niinkään. :slightly_smiling_face: toki ihan kohtuullinen hauiksen näyttö kyllä Sportilta hankkia tämä kaveri.

1 tykkäys

Mitähän satuja on Vaasasta kerrottu :roll_eyes::joy:

1 tykkäys

HockeyAllsvenskanista ei hirveästi ole killerihakuja tullut Liigaan. Piste per peli siellä on maks. ~0,5 täällä. Vai unohdanko jonkun näiden wonderbeckien ja broockien ja väyrysten lisäksi. Ehkä nyt sitten, jos on SHL-scoutitkin olleet perässä. Ura on ainakin tasaisesti edennyt sarjatasolta toiselle.

Maxime Fortier tuli sieltä. Mutta tietenkin suurimmalla osalla pisteet tippuu kun tullaan kovempaan sarjaan. Tärkeimpänä tietenkin on miten on osattu pelaaja scoutata ja miten sopii joukkueen pelityyliin. Turha tuolta on suoraan mitään pistepörssin kärkiä hankkia. Diaco on ainakin vielä nuori kaveri joten siellä on vielä varaa kehittyä joka vuosi eteenpäin.

1 tykkäys

Vaasassa on Mikkolan mielestä vielä mittaamatonta potentiaalia

Mikkola tietää, että Vaasan ulkopuolella Sportia pidetään heikon historiansa takia yhtenä putoajasuosikeista. Lähdetään yllättämään muita

Kannattajien luottamus halutaan voittaa takaisin

•Raha merkitsee menestyksessä, mutta laadukkaan arjen rakentaminen ei maksa mitään jos sitä yhdessä päätetään haluta.

•Mikkola etsii Pajuluoman potkujen jälkeen niitä sopivia pelaajia Sportiin valmentamisen ohella. Kemppainen vastaa sopimuspuolesta.

Kärkisentteri ja laituri hakusessa. Pelaajia on kontaktoitu

•Työmäärään ja luisteluun kiinnitetetään arjessa huomiota. Halutaan olla luistelevia, hyökätä ja puolustaa viidellä pelaajalla. Pyritään suorahyökkäyksiin jopa neljällä pelaajalla. Ollaan vahvoja molempiin suuntiin ja reagoidaan peliin nopeasti

Osaava johto tuonne tarvitaan. Tälläkin kaudella yleisöä oli yli 4000 katsojaa todella usein, vaikka joukkue hävisi lähes koko ajan. Eli Sportilla on kyllä kakki eväät liigassa oloon. Fanipohja on helposti tarpeeksi iso liigaan. Ihan kuin Kouvolassa, Lappeenrannassa jne..

Siihen on tullut muutoksia haluavat panostaa urheilullisuuteen sekä arkeen. Joukkueet mitkä mainitsit heillä on myös osaava urheilujohtaja Vaasassa ei ole liigan aikana ole ollut osaavaa urheilujohtajaa.

1 tykkäys

Saman tason jargonia mitä nuo “olin kuullut seurasta hyvää” -jutut.

Tekeminen sitten näyttää.

Itse en usko, että ainakaan Hahlin alaisuudessa urheilullisuudessa ja arjessa oli mitään erityisempää moitittavaa. Sen jälkeisestä ajasta en ole ihan varma.

Sen kyllä haluaisin tietää, että kuka/ketkä päätti antaa Hahlille potkut ja palkata tilalle Sheddenin. Tuskin yksin ainakaan Pajuluoma.

1 tykkäys

Juurikin Hahlin arjessa oli paljon moitittavaa alkaen kesätreeneistä ja potkut ihan hyvistä syistä anto pääomistaja sekä sama kaveri toi Sheddenin.