Taisi sanoa jossakin haastattelussa, että ihan kaikki eivät joka päivä Tapparassakaan ole valmiita antamaan kaikkeaan. Vastuu kentällä ei muutu, vaikka itse antaisit treeneissä kaiken ja toinen ei.
− Ei se arki ole aina niin ruusuista, vaikka olet menestyvässä seurassa. Itse olen kova tekemään töitä treeneissä ja tykkään haastaa itseäni. Olen minä sen monta kertaa myöntänyt mediallekin, että kyllä se jossain vaiheessa mietityttää ja rassaa. Jokainen kilpaurheilija haluaa menestyä ja olla siinä isossa roolissa, Salonen kuvaili.
− Totta kai se otti välillä koville, kun huomasit, että ihan joka jätkä ei anna siinä arjessa kaikkea, kun taas itse pistää kaiken likoon ja suorittaa peleissäkin paremmalla tasolla. Syy ja seuraus ei sitten kuitenkaan näy siellä peliajoissa, mikä sitten rassaa, mutta se pitää vain unohtaa ja tiedostaa tilanne, että täytyy jatkaa työntekoa.
Tuossa taisi olla taustalla se, että Kemiläisen optio oli Tapparalla ja Mikki oli aikoinaan tehnyt sopparin hyvällä hinnalla. Valinta oli siis Kemiläinen tai Salonen, itsekin olisin mielummin pitänyt Salosen, mutta arvasihan se vastuusta viime kaudella kumman Tappara pitää.
Valitettavan heikko kehitys siitä Jypin tähtipakista tähän päivään. Pakko on ihmetellä mikä mättää, ei ehkä ole valmis tekemään töitä tarpeeksi huipulle pääsemiseen, vaikka lahjoja on.
Aivan kuten Lehtosen Mikko, luuli tulevansa taivaaseen hakemaan kaikkea mahdollista, mut raaka Tapparalainen työnteko veikin mielenkiinnon,. Lähti mielummin onnen perään Ruotsiin missä treenataan vähemmän.
Ruotsissa ei kyllä treenata vähempää kuin Suomessa
Minä en näe Kemiläisen pelissä noin suurta ongelmaa kuin osa täällä näkee. Jos joku nyt osoittaa sen pelaajan, joka on niin helkkarin hyvä, ettei koskaan tee virhettä niin sanokaa ihmeessä. Kemiläisen liike on kulmikasta, mutta täytti eilenkin paikkansa ihan riittävän hyvin.
Kemiläisen ongelma on tuo kulmikas liike ja välillä pelin lukemisessa on haasteita. Ei uskalla lähteä irtokiekkoon ja pakittaa omiin puolustamaan, mutta sitten ei puolustakaan vaan päästää jonkun kiertämään taustaan ja tekemään maalin.
Kemiläinen on pelaaja, joka tarvitsee hyvää maalivahtipeliä taakseen. Kemiläiselle sattuu virheitä ja silloin korostuu se, pystyykö maalivahti korjaamaan niitä virheitä. Tällä kaudella ei ole vielä Heljangosta ollut korjaamaan Kemiläisen nukahduksia.
Eilenkin peruspeli oli hyvin kuosissa ja Kemiläinen vielä usein tuo kiekkoa hyvin omista ja löytää niitä nopeita syöttöjä liikkuville äijille. Nousee vielä erinomaisesti tukemaan hyökkäyksiä ja harvoin jää täysin tilanteen ulkopuolelle. Kyllä eilenkin maalin arvoiset virheet sattui vähän muillekin: Kemiläisellä ei ollut osaa eikä arpaa niihin kahteen ylihyökkäämiseen, joista maalit tuli pahassa vaiheessa omiin ja siinä yhdessä maalissa päästi sitten äijän taakseen.
Kuitenkin kyllä siellä muillekin virheitä sattuu - esim. Vittasmäelle. Se, joka on virheetön heittäköön sen ekan kiven. Virheet on osa peliä ja ne kuuluu tuohon juttuun. Niistä pitää vaan oppia. Leuka rintaan ja harjoittelemaan niin kyllä ne virheet sieltä vähenee. Tapparan ongelmat enemmänkin kolektiivisia. Ollaan nyt viisi peliä etsitty kahta ekaa viisikkoa, jotka voisi pelata ja nyt ne alkavat löytyä.
Ja 3. ja 4. kenttää on saatu peliin mukaan - eilen saatiin nelonen hyvin mukaan remmiin. Jos sieltä nyt jotain yksittäisiä nostoja haluaa tehdä niin yksilöistä pakistolla menee parhaiten ja ovat lähinnä sitä omaa tasoaan. Hyökkääjistä sen sijaan useammalla on hakemista.
Eikös siellä ollut jotain pitkiä harjoituspäiviä ja vapaapäiviä. Täällä tapana tehdä melkein joka päivä vähän jotakin.
Mitä Kemmuun tulee, niin mielestäni eilen kulmakamppailuista pääsi parilla ensimmäisellä potkulla jopa eroon vastustajasta, mutta sen jälkeen kiekolliset ratkaisut sakkasi.
Muistuttelen sinua eilisen yhdestä ylivoimasta, jossa Kemiläinen heitti oman maalin edessä rystyllä kiekon oman maalin eteen suoraan vastustajan kintuille ja oli luojan lykky ettei verkko heilunut. Näitä on siis tullut 1-2 per peli. Ihan selittämättömiä aivopieruja.
Eikös se ollut ihan kämmeneltä ja M. Järvisen(?) yritettyä katkaista ilmasta jäi siihen luukulle pyörimään. Syötön järkevyyteen en ota kantaa, mutta näkemys tapahtumista aika eri.
Ailahtelevaa vaikuttaisi olevan - vähän niin kuin joukkueellakin? Siellä on puolustuksessa pari loukkaantumista, kokemattomuutta, ja mm. keskenkuntoinen Järvinen yhtenä kantamassa vastuita (eilen -3 hänellekin, ei sentään päässyt tikunnokkaan vielä). Jonkun täytyy joka tapauksessa pelata paljon näissä kehnoissa vaiheissakin.
Sille Salosellehan tarjottiin myös sopimusta - mutta ei varmaan ole tämän ketjun asioita enää se.
Kaverin luistelu on kuin olisi juoksuhiekassa. Kyllä vaan nykypäivänä tällä tasolla pitää jalan liikkua tai noutaja tulee. Joutuu roikkumaan joka vaihdossa kun ei vaan liike riitä vastustajan vikkeläjalkaisia hyökkääjiä vastaan. Jos me halutaan pysyä vuodesta toiseen liigan kärkikahinoissa niin eihän meillä voi olla varaa peluuttaa tällaista kaveria niillä minuuteilla mitä se nyt on pelannut?
Täysin samaa mieltä. Jos vielä tarkoitus on nopeuttaa peliä, niin ei tommosella luistelulla ole mitään jakoa. Ajoittaisia väläytyksiä, mutta kovin tuskaista menoa ollut sen loukkaantumisen jälkeen.
Nyt on Kemmua taas dissattu sen verran että annetaan yksi kehukin sekaan.
Herra on onnistunut tälle kaudella tekemään rankkarista maalin hei…
Moniko muu on Tapparassa pystynyt samaan?
Kun näin Kemmun lähtevän suorittamaan omaa osuuttaan niin meinasi itku päästä.
Odotin sitä perinteistä väsynyttä suupaisua mutta mitä vielä!
Komea maali ja minä suu ihmetyksestä auki katsomossa.