Yökerhot ja pubit Tampereella kautta aikain

Keltainen talo ja ikkunat taisi olla Tampere talolle päin.

1 tykkäys

Ainejärjestön opinto-oppaassa oli niiden mainos:

100 metriä päätalolta, 150 metriä takaisin

3 tykkäystä

Okei😁, sama idea kuin Ohranjyvän mainoksessa siis.

2 tykkäystä

Mallas2 jäi historiaan. :pensive: :heart: Tää sopisi loistavasti myös surullisia uutisia käsittelevään ketjuun.

1 tykkäys

90-luvulla tuli keikkailtua ravintolatanssibändeissä paljonkin Tampereella. Hämeensilta, Hullu hevonen, Seurahuone… viimeksi mainittu oli hyvä työnantaja, 6 iltaa viikossa kahden viikon ajan. Mukava henkilökunta. Meininki välillä sellaista, että olisi soittaja saanut jopa kesken biisin lähteä Tesomalle tai Hervantaan… :smile:

6 tykkäystä

Tampereella on aika paljon tullut vehdattua baareissa ja tasoltaan ihan laidasta laitaan, mutta kolme on jäänyt erityisen paskoina mieleen: Epilän keidas, Sininen laguuni ja Cafe Kalke.

Missäs nuo 2 viimeksi mainittua olivat, kun en muista/tiedä?

No voi hitto! Caskiin sitten vain useammin ja tänään toivottavasti moni, ei LPR:ään lähtijä, tulee Champsiin peliä katsomaan.

1 tykkäys

Tarkoitatko kuitenkin tohlopin suunnalla ollutta keidasta, jonka paikalla nykyisin pub kivitasku.
Sopis ainakin paskempien joukkoon. :rofl:

Nyt täytyy kyllä myöntää, että “hiukan” on vettä virrannnut Tammerkoskessa viime kerrasta, kun Tampereen yöelämässä olen käynyt, mutta olin syvästi järkyttynyt, että vanha London Pub oli muuttunut Pataässä -karaokebaariksi.

1 tykkäys

Ite en oo keikkailut muualla kuin Tanssitalossa ja siellä oudoksutti baaritiskin päällä oleva pitkä valojono. Paljastui soundcheckissä että kyseessä oli volyymimittarin näyttö :slight_smile: . Enpä oo suomenmaalla toista nähnyt. Kun alotettiin soittaa niin ladossa kaks tanssiparia ja parin tunnin päästä varmaan tuhat ja meteli ylitti bändin metelin.

2 tykkäystä

Sininnen laguuni oli lounais-Hervannassa ja Cafe Kalke Satakunnankadulla hyvin lähellä Näsilinnankadun risteystä.

@Labrys Epilän keidas oli siinä Tahmelanrannassa lähellä Epilänkadun risteystä, nyttemmin purettu jo.

3 tykkäystä

Tässä maksumuurin takana olevassa jutussa vilisee tuttuja yökerhoja.

2 tykkäystä

Peltolammin Saluuna oli aikanaan varsin edistyksellinen lähiökapakka, jossa oli panostettu villin lännen menoon.

3 tykkäystä

Tuolla monet kerrat olleena. Yks huikeimpia “paikallisia” missä ollut. Kohta varmaan Aikalisä Jankassa kokee saman kohtalon.

3 tykkäystä

Jutusta tuli itselle mieleen, että kun asuttiin siinä LA Garagen vieressä niin käytiin siellä selvinpäin ihan vaan tanssimassa.

2 tykkäystä

Ifse olen ollut Peltolammin Saluunassa kerran kuuntelemassa kaverin bändiä, varmaan noin vuosi ennen purkua. Ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut, mutta olihan toi jo atmösfääriltään jotenkin uhkaavin paikalliskapakka missä olen käynyt. Oon tietoisesti vältellyt kaikkein karmeimpia lähiökapakoita, mutta vaikka olen varsinkin Tampereen ulkopuolella käynyt paljon pahemmissakin mestoissa niin silti mieleen muistuu se helpotuksen tunne kun pääsi autoon ja helvettiin Peltolammin Saluunasta.

5 tykkäystä

Olen juonut Peltolammin Saluunassa kauan sitten muutaman oluen. Opiskelemaan tultuani asuin eka vuoden Vaahterakuja 5:ssä ja kämppäkaveri sai kerran houkuteltua sinne. Ei jäänyt siitä visiitistä kummempaa muistikuvaa. Porukkaa sekä olutta riitti ja tarinaa väännettiin.

Reilut 5v sitten juuri ennen purkamista poikkesin ihan päiväsaikaan tsekkaamassa tilat. Ei herännyt mitään muistoja silloinkaan. Muutama sälli siellä vaan tempoi olutta kurkkuunsa. Saluunarekvisiitan kyllä edelleen noteerasin. :wink:

Epilän keidashan oli siis Tohloppijärven kupeessa “Winterin mutkassa” radan toisella puolella Jussinhannan leipomon viereisellä tontilla ollut punainen lautarakennus.

Ei tullut ikinä käytyä siellä, en muista oliko siinä vielä täysi-ikäistyttyäni, todennäköisesti kyllä.

1 tykkäys

Aihe kun liippaa, niin tunnustaako joku käyneensä Messukylänkatu 34:ssä sijaitsevassa talossa ihan oluellakin, millainen paikka oli? Se vaalea, jo aikalailla ränsistynyt talo suunnilleen Messukylän koulun vieressä. Pub 34 siinä taisi viimeisenä olla ikkunateippien perusteella.

Itse en kaljalla käynyt koskaan, mutta alaikäisenä tuolta sai tupakkaa ostettua, joten lyhyitä visittejä tuli tehtyä, muistan että jo tuolloin oli rakennuksen parhaat päivät oli ns. nähty :smiley: