Yökerhot ja pubit Tampereella kautta aikain

Kuitenkin ehdottomasti siedettävimmistä päästä, kun Tampereen yöhelvettejä vertaillaan.

1 tykkäys

Se mitä Rodeossa tapahtuu, niin myös jää sinne.

4 tykkäystä

Kiitos vastauksista! :slight_smile: Haluaisin enemmänkin kuulla enemmänkin asiakaskunnasta. Millasta porukkaa?

Nuorta ja humalaista. Tanssimusiikkia soi laidasta laitaan ja hinnat on halvat.

2 tykkäystä

Asiakaskunta tosi nuorta. Kerran oon käyny toiste en mene.

3 tykkäystä

enemmänkin kasari-ysäri-10vuotta sitten hittejä olleita. Mutta käy ihmeessä @Treppu testaamassa ja jatkot täällä sitten :smiley: :smiley:

2 tykkäystä

Ja tanssitangolle pääsee näyttämään, että kuinka se korkkiruuvi oikeen sujuu.

1 tykkäys

Nk. “Isoa hätää” ei kannata käydä vessassa toimittamassa, siitä lentää pihalle. Mitään nesteitä ei voi myöskään jättää esim. repussa narikkaan, ei edes vettä.

Äläkä vaa mene lippis päässä, tai ota henkkaria joka on myönnetty sulle ennen ku täytit 18 tai jäät ulkopuolelle ihmetteleen.

On kyllä ihme meininki Rodeossa :smile: Tosin, oon käynyt sielä viimeksi n. 8 vuotta sitten… :joy:

3 tykkäystä

Mulla ei sisäänpääsyssä tule olemaan ongelmia. :wink:

1 tykkäys

Tätä itsekin luulin, kun parin vuoden tauon jälkeen tuli poikettua Rodeossa. Varmaan 5 minuuttia tiskin täti ähisi ja puhisi henkkareita katsoen. Samat henkkarit kuin aina ennenkin. Nyt kuva oli kuulemma muuttunut liian vanhaksi. Kasvoiltani olin varmaan sitten nuorentunut? En ole enää kovin lähellä 18 vuotta. No tästäkin on nyt jo varmaan pari vuotta.

Sitä, että nesteitä ei saa olla repussa, joka jätetään narikkaan en millään jaksa ymmärtää. Sehän ei narikalle kuulu pätkän vertaa, mitä siellä repussa on sisällä. Lain mukaan ei olisi myöskään ongelma jättää narikkaan esim. pelkkää viinapulloa.

Pukeutumissääntöihinkin on sielllä tosiaan tullut törmättyä, mitä voi myöskin hyvin suuresti ihmetellä, kun kyseessä ei ole mikään hienostunein paikka. Välillä tuntuu ettei siellä haluta asiakkaita.

Viimeksi, kun kävin niin soittolista oli edelleen loppuillasta lähes sama kuin vuosia sitten. Jossain kohtaa soi aina Dirlandaa, eikä DJ:n puheesta saa mitään selvää.

2 tykkäystä

Kai olit Dirlandaan aikana letkassa mukana vetämässä letkajenkkaa ympäri paikkoja? :smiley:

Siellä, pyörimässä tanssitangolla tai jurottamassa nurkassa.
Ainiin, eräs Opuksen kappale soi myös muistaakseni aika usein.

1 tykkäys

Ylä-spude oli kyllä loputtoman kova mesta. Se maan alle kaivettu on jotenkin liian hengetön.
Myös JeeJee oli kova ja sen jälkeen Ruma ainakin alkuun, mutta sielläkin meininki gonahti ajan myötä.
Kun Artturissa sai vielä polttaa tupakkaa, se oli todella leppoisa mesta. Nykyäänkin ihan ok.
Yksi aikansa tähdenlento oli Söpön Himalajan tiloissa vähän aikaa kynttilää molemmista päistä polttanut vietnamilainen ravintola, jossa laitettiin viikonloppuiltaisin buffavehkeet syrjään ja paikka muuttui uskomattomaksi karaoketykittelyksi, jossa viina virtasi. Konsepti oli jollain tavalla niin kämäinen, että se toimi loistavasti ja tuo oli aina tupaten täynnä jengiä. Good times.

1 tykkäys

Toi Sputnik oli kyllä todella omanlaisensa paikka. Jotain siitä katosi sen muuttaessa sinne maan alle. Jotenkin sinne Sputnikkiin tuntui aina hukkuvan jotain ja ne raput oli joskus aika murhaavat.

1 tykkäys

Spuden rappusissa oli karsinta - jos pääsi ylös, niin pääsi Pubiin - alas pääsi aina :slight_smile:

8 tykkäystä

Se uus Sputnik oli ihan paska. Aivan liian siisti paikka, mun mielestä Sputnikin piti olla semmonen vähän räkänen. :smiley:

1 tykkäys

Vähissä on “indie” discot tampereella.
Niitä on enää Klubi ja tottakai Dorka eli Doris.
Ikävä kyllä näissäkin nykyään välillä tulee semmosta mainstream syöpää musiikkina.

Maanalaista en lue “diskoksi”, vaikka mainio paikka onkin.
Ilmaisia keikkoja mutta vähän turhan pieni se alakerta.

Paras kaikista oli Ruma legendaarisessa Rastin-talossa. Tilat oli aivan älyttömän hyvät, musiikki pääosin aivan loistavaa sekä hinnat oli edulliset. Roska yritti kai matkia Rumaa, mutta epäonnistu siinä aivan aivottomasti.Ei ole mitään samaa paitsi ehkä sisustus.

Ps. Onko todellakin Sputnik tehnyt paluun, ja mihin?

1 tykkäys

Maanalainen on kyllä hyvä paikka, mutta eihän siellä alhaalla ole juuri mitään ilmanvaihtoa. Kun olin kuuntelemassa siellä Tapani Kansalaista, niin kyllä hiki virtasi.

1 tykkäys

Kyllä se vanha spude oli ihan ehdoton paikka aikoinaan, uudessa en käynyt kun ehkä pari kertaa kun oli jotenkin sieluton vanhaan spudeen verrattuna. Vanha spude oli viikonloppuisin aina ihan tupaten täynnä, ja on siellä joskus Lemmy Kilmisterkin vissiin nähty. Uudessa asiakaskunta oli mun mielestä erilaista eikä muutenkaan ollut tunnelma kohdillaan. Voi niitä aikoja kun Tampereella oli spude, hellä, rusty angel ja inferno samaan aikaan toiminnassa. Nykyään ei taida hevibaareja olla lainkaan.

Edit. Oho, olikin vanha kommentti mihin vastasin, mutta vei niin muistelut mennessään.

3 tykkäystä