YouTube

Youtube on mennyt aika kakaksi suositteluineen. Vielä jokin aika sitten suositteli evästeiden(?) luoman historian perusteella “sopivia” videoita. Nyt etusivu on käytännössä pelkkää Mr.Beastia ja muita influenssereita, jotka kiinnostaa ehkä 11-vuotiaita minettäjiä. Varmaan ajatuksena, että ihmiset käyttäisi kirjautuneena tai sitten ongelma on selainpohjainen.

Ehh, jonkun napin löysin, mutta aika wonky on edelleen.

Nykyään etusivulle tulee aina valkoista ja ilmoitus, että katseluhistoria on pois päältä (kuten haluankin) ja sen alla linkki “päivitä asetus”. En päivitä. YouTube on palkannut paskoja ohjelmoijia.

Itse todennut, että jos jotain mielenkiintoista katsottavaa haluaa löytää, niin pitää aina hakusanojen kautta etsiä. Siltikin tulee paljon turhaa, mitä ei halua katsoa. Jos sattuu jotain hyvää löytämään, niin pitää ottaa kyseinen kanava hetkeksi seurantaan.

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Perseestä

En kyseenalaista tuota mielipidettä. :laughing:

Harmikseni huomasin että meidän turkulaisvahvistuksemme on hyllytetty. :roll_eyes:
Terveisiä kuitenkin sinne Turku 10-kyltin kohdille jos luet tätä. :rofl:

1 tykkäys
3 tykkäystä

Nyt, kun kausi alkanut ja kuulee taas mouhoa sieltä ja mouhoa täältä niin tuli tämä mieleen😂

Taidan mennä muutamalle ilveshenkiselle maistattamaan😂

7 tykkäystä

Studio Julmahuvin The Joyboys.

1 tykkäys

Ei ole Monty Pythonin voittanutta. Lontooksi.

4 tykkäystä

Corridor Crew -kanava on aivan mahtavaa juttua elokuvien efektien teosta ja parhaita videoita on kanavan omatekeleet - hauskaa näyttää olevan niiden parissa.

5 tykkäystä

Kaikkihan nämä Youtubesta löytyvät sinätuubapaskat tietää. Tässä hiljattain löysin uuden tekijän. Mahtavaa sanamiksausta ilman sitä normaalisti näissä olevaa korvaraiskausta, kun johonkin väliin lyödään ylimääräisiä “ääniefektejä”

Tästä on ainakin minulle tullut realismia: jäin kiinni mainostenestämisestä.
Adblock estettiin ensin. Sain katsoa kolme videota ja sitten tuli kielto. Seuraavaksi löydettiin uBlock Origin. Nyt latasin Total Adblockin, katsotaan, kauanko menee, että Youtube löytää senkin.

Onkohan kukaan keksinyt vielä blokkeria, jota Youtube ei havaitse? Kun on tottunut mainoksettomuuteen, nuo mainokset ovat aivan perseestä. 10 minuutin videoon menee 5 minuuttia ties mitä mainoksia. Lisäksi kuuntelen usein musiikkia ja katson pidempiä videoita. On ihan syvältä, että vaikkapa pianokonserttoon tungetaan väliin joku ******** räppibiisi.

Ja joo, voisin maksaa tuostakin. 13,99 on liikaa pelkästä Youtubesta. Ei pysty.

Jos Windows 10, niin kokeileppa jotain mainosvapaata DNS:ää.

IP osoitteet 94.140.14.14 ja 94.140.15.15

Puhelimessa (Android 13): Asetukset/Verkko ja internet/Yksityinen DNS, sinne voit laittaa dns.adguard.com

Chromecast with Google TV: DNS on kovakoodattu, joten sitä ei voi peukaloida, mutta siihen voi kepulikonstein asentaa mainosvapaan version youtubesta, ohjetta löytyy https://www.youtube.com/watch?v=Ax7sCgWhxJM

1 tykkäys

Erikoista, kyllä mulla uBlock Origin pelaa timanttisesti.

1 tykkäys

Mulla kesti noin viikon, mutta nyt Youtube havaitsi sen. Surffailin ympäri nettiä, ja joku arveli Youtuben valikoivan tilejä, jotka skannataan adblokkereiden varalta – en ymmärrä asiasta mitään joten uskoin heti.

1 tykkäys

Mä oon käyttänyt tuota vuosia niin varmasti ovat havainneet sen. No, katotaan koska blokkaavat.

Joo, minäkin käytin Adblockia vuosia. Nyt tuon uuden testauksen perusteella sitten löysivät sen.

Kiitos! Jos totaaliblokki pettää, niin kokeilen.

Popedan todistajat.

2 tykkäystä

Jatkan itse tähän asiaan, koska tämä pännii edelleen ihan simona.
Youtube on nyt blokannut minulta kolme eri adblockeria, mutta nettipiratismin kultakautena teinivuosiani viettäneenä en jumalavita suostu maksamaan Youtuben premiumia semminkin, kun tuubityypit itsekin vielä mainostavat tuotteita.

Löysin nyt yksinkertaisen keinon, joka on toiminut ainakin pari kertaa, aseenani uBlock origin: kun Youtube väistämättä taas herjaa, että “hähää roisto, jäitpä kiinni! Poista blokkerisi!”, niin ihan vain adblockerin cachen tyhjentäminen on lyönyt videopalvelun polvilleen.

Kuuntelin nimittäin eilen illalla tätä hienoa teosta, jossa Nikola Cvetkovic soittaa yli tunnin Opethin kappaleita pianolla, ja sitten Youtube päätti heittää jonkin hiphopräppiretkutuspaskan korville. Siitä sai.

3 tykkäystä