Aamulehden ottelulähetykset syksyllä 2020

Se nyt vielä tähän täytyy sanoa, että ei oikein vakuuta kuvanlaatu Lukko-IFK:ssa, tietokoneella katsottuna. Usvaista on :eyes:

No nyt lähti pelittään puhelimen Chrome-selaimella ja erillisellä Chromecastilla. Ennen on aina kaikki toiminu suoraan tolla telkkarin omalla Chromecastilla, mutta nyt ei sitten millään.

Minä en saa edes tuota euron hommaa. Tällä tilillä ei ole ostomahdollisuutta. Tuommonen tulee.

Ei taida iPhone 8 + Chromecast kombolla saada peliä telkkariin? Ei ainakaan täppää näkynyt.

1 tykkäys

Jos saat niin saa kertoa minullekin.
Taitaa vaatia Chromen selaimeksi?

Lauri Lehtinen on kyllä hyvä. Valmis isompaankin valokeilaan.

1 tykkäys

No mä ainakin sain toimii chromen selaimelta chromecastiin ja toimii hyvin

2 tykkäystä

iPhonella?

1 tykkäys

En saa onnistuun mut tabletista onneks nään, parempi kuin känny mutta kiitos neuvoista :+1:

Ite jaan näytön tabletista (android) Google homen kautta ja ruudun peilauksella televisioon. Kuvan laatu ei varmaan tällä tavoin ainakaan parane, mutta itse pärjään tällä.

Applen laitteesta onnistuu ruudun jako myös ainakin Chromecast sovelluksella

1 tykkäys

Millään muulla selaimella ei onnistunut chromecastilla striimata telsuun, kun Vivaldilla.

1 tykkäys

Onko sulla jotkut rinnakkaistunnarit käytössä? Itselläni herjasi samaa. Piti tehdä tilaus vaimon tunnareilla, koska hänen nimissään pääkäyttäjänä on eräs toinen Sanoman tilaus, jossa omalle s-postiosoitteelleni on luotu rinnakkaistunnukset.

AL:n Cupin pronssiottelulähetys ei näemmä tarjoa Chromecast-vaihtoehtoa sitten millään vehkeellä. Tästä pelistä ei niin väliä, mutta toivottavasti finaaliin mennessä asia korjautuu.

4 tykkäystä

Samaa olin tulossa avautumaan. Puhelin ja tietokone testattu, mutta cast-nappia ei löydy.

1 tykkäys

Television nettiselaimella kirjauduin Aamulehteen ja sieltä vain video kokoruutu-tilaan. Castaus ei onnistunut minullakaan, mutta näin suoraan toimii

Ei pelaa Cast ei. Kuvanlaatukin on (edelleen) suoraan sanottuna surkea. Jos ei illalla parane niin se on viisi lampaan persettä ilman kahta kysymystä.

Kannattaa tarkistaa, että kuvanlaatu ei ole automaatti -asetuksella, vaan lukittu 720p. Ei kuva täydellinen ole tälläkään asetuksella, sillä lähetys on todennäköisesti 25 fps (vrt NHL 60 fps tai Telia 50 fps).

Jostain syystä Chromecast -ei toistaiseksi toiminut tänään. Eilen toimi hyvin molemmissa peleissä.

(Toki Chromen välilehden voi aina peilata Chromecastiin ja näin toimii, mutta suora videon “cast” ei toimi).

Joo 720p on käytössä. Tiedä sitten onko itsellä liian kovat odotukset, mutta esim. Viaplayn NHL:ään verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.

Oon aivan varma, että eilen pysty kelaamaan lähetystä. Nyt ei sitten katotakaan matsia alusta. :face_with_raised_eyebrow:

Hyvää:

• Pelit näkyivät luotettavasti
  • Oli hidastuksia tilanteista. Osin jopa parempaa kuin Telialla. Maalit monesta kulmasta, yksittäisiä taklauksia.

Huonoa:

• Kuvanlaatu tasoa peruna. Stream oli teknisesti 720p, mutta pelitilannekuva todella suttuista ja nykivää (25fps)
  • Chromecast toimi eilen, mutta tänään kuvake puuttui
5 tykkäystä