Äänestys: Tappara.co Discourse ensivaikutelma?

Juu, sitten kun tänne jossain vaiheessa saadaan nuo “oikeat” keskustelualueet ja aiheita alkaa muodostua (vai siirretäänkö .infosta jotain?) niin väittäisin, että vielä vähän sekavalta vaikuttava kokonaisuus hahmottuu paljon paremmin.

Taitaa muuten avainasia tässä olla tuo yhden käden käyttö. Mulla kun on niin lyhyet sormet, että käytännössä näitä nykyluureja on mun ihan toivoton ees yrittää käyttää yhdellä kädellä, niin oon tottunu selaan nettiä vallan puhelin vaaka-asennossa, koska se sopii niin päin paremmin kahteen käteen (tääkin voi olla tottumiskysymys). Tappara.infossa ruudulle mahtuu noin tuplasti enemmän ketjuja tai viestejä kuin täällä, mutta pystyasennossa tuo ei ole niin häiritsevää kuin vaaka-asennossa, jossa ero on aika räikeä. Pistän jossain vaiheessa kuvaa kun ehdin kaivaan kännykän latauksesta. Samoin ainakin tällä puhelimella tappara.infossa toimii zoomaus niin että ruutu jää zoomatulle etäisyydelle mutta täällä ei. Liekö sitten joku mobiilisivujen oma juttu, että tuo zoomaus on lukittu palautumaan aina samaan?

Tuohon värimaailmaan, oon ehkä välillä turhan kärkäs tuodessani asioihin näkökulmia (ja erilaisia näkökulmia taas tykkään asioihin tuoda), ois ehkä voinut tässä odottaa että homma on pidemmällä. Mutta tuo etusivujen avatarien vähentäminen varmasti auttaisi asiaa mikäli siihen keksitään ratkaisu. Itse en siis ole asiantuntija näissä asioissa. Avatarit sinänsä eivät häiritse ja varsinkin jos joka tapauksessa tuohon avatarin tilalle tulee se värikäs kirjain, niin mieluummin sitten sallitaan ne avatarit.

Hymiöiden suhteen oon siis niin vanhaa koulukuntaa että katselisin mieluummin ascii-hymiöitä kuin näitä värikkäitä mitä joka suunnasta pursuaa, mutta ehkä mun täytyy tyytyä tässä kohtalooni. :smiley:

Epäilen samaa kuin jäsen gatecrasher, että kyllä tämä homma tästä vielä selkiytyy, kun palstan rakenne alkaa paremmin hahmottua.

Ja tässä nyt nuo screenshotit vertailun vuoksi. Viestiketjuissa itsessään tää ero ei oo ihan näin suuri, siellä .infossa näkyy noin tuplasti enemmän kuin täällä. Ja kuten yllä totesin niin pystyasennossa ongelma ei oo niin suuri, itse vaan pienikätisyyteni vuoksi tottunut käyttään älyluuria vaakatasossa nettiselaukseen. Jostain syystä muuten tuo yläbannerin logo puuroutuu mobiililla.

Anteeksi oftopiikkini, mutta millä sovelluksella saa noita screenshotteja.

Ehkä käyttö vaatii vielä hiukan totuttelua, mutta vanha oli selkeä, klikattiin vain lukemattomat viestit, ja plärättiin mitä kiinnosti.

Tässä ilmeisesti tulee samalla tavalla nuo kaikki ketjut joihin on tullut uusia viestejä / uusia topiikkeja, mutta tällä hekellä varovaisen optimistinen.

Koneelle saat sovelluksen nimeltä gyazo:

Kännyköissä/padeissahan on sitten omat näppäinhommat.

@ansa

Ylävaliton Tuoreimmat näyttää ketjut joihin on viimesimpänä viestejä.
http://tappara.co/latest

Saman valikon Lukemattomat näyttää lukemattomat viestit niistä ketjuista joissa:
http://tappara.co/unread

  • Olet osallisena
  • Olet asettanut omaan seurantaasi
  • Ja ilmeisesti myös sellaiset joiden lukemiseen olet käyttänyt enemmän aikaa (tästä en ole 100-varma, vielä)

Lisäksi voit Keskustelualueet-näkymästä lukea keskusteluja .info-tyylisesti.
http://tappara.co/categories

Kuvankaappauksen saat tietokoneella, useammissa käyttöjärjestelmissä, Print Screen-nappulalla näppäimistöltäsi. Lisäksi hommaan on toki omia sovelluksiaankin, kuten SnagIt ja monet muut. Kännyköillä kaappaus otetaan yleensä näppäinyhdistelmällä Virtanappi + Volume ylös tai Volume alas, käyttöjärjestelmästä riippuen.

kysymys oli osoitettu syystä Jarushille, koska on ottanut screenshotit puhelimesta, (oma vika, en tarkentanut kysymystäni, ja toivottavasti Jarush tajuaa tämän, että kysyn nimen omaan, millä WP:n sovelluksella näitä saa tehtyä. Olen aina ajatellut, kun olen “whatsappimaailmassa” törmännyt selvästi puhelimella otettuihin screenshotteihin, että vastaavaa tuskin omalle puhelimelle olisi saatavissa) käyttää WP:tä kuten minäkin. Kyllä nyt tietokoneella osaan screenshotit ottaa :wink:

Mutta myös sitten kysymys Ljpp:lle, koska en löytänyt sellaista “puuta” johon kysymykseni sopisi, mikä varmasti olisi hyvä avata, että kysymyksiä ja vastauksia uuden foorumin ominaisuuksista.

Olen siis pienen tutkistelun jälkeen ymmärtänyt Tuoreimmat / Lukemattomat… Ja pikkasen on tullut jo selailua harjoiteltua, mutta millä ilmeella saan minua kiinnostamattomat topiikit / postaukset merkittyä vanhoin termein “luetuiksi”, Tälläistä en ole vielä täältä bongannut. Ajattelin, että tunnin poissaolo olisi asian hoitanut, mutta ei…

Edit: olisi varmaan pitänyt lukea viesti loppuun asti…

Tämä antoi vastauksen kysymykseeni screenshotista, mutta vielä Ljpp.lle tuosta uusien viestien “kuittaamisesta” kaipaisin “ohjetta”.

Edit V2: Toimi minun puhelimessani, mutta ei vaimon, kun menin innolla hänelle selittelemään uutta oppimaani. Meillä pitäisi olla sama käyttöjärjestelmäversio tietojen mukaan, mutta ei tämä ole ensimmäinen eroavaisuus, jotka ovat löytyneet järjestelmästä. Puhelimen mallit ovat eri, mutta käyttöjärjestelmän versionumero sama…

Nyt jo tätä viestiäni muokannut niin monasti, mutta lisätään tänne loppuun vielä, että suosittelen avaamaan tänne puun, jossa voi esittää kysymyksiä alustan toiminnallisuuksien liittyen joten me kaikki “uudet,” jotka ovat entisen kaltaisia foorumeita käyttäneet vuodesta 1999 oppisivat myös tämän uuden foorumin jutut.

Sellainen on jo: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta.

Tuohon ketjuun kirjoittamisen sijasta kannattaa suurimmissa osissa tapauksista mieluummin avata jokaiselle ongelmalle oma ketju, jotta ne eivät huku megaketjuun. Tulevat näin helpommin esille kaikille muille lukijoille.

Tässä:

Meillä on myös UKK toiminto, mutta sen sisältöön ei ole ehditty vielä tarttumaan. Voisit itseasiassa avata uuden tehtävän otsikolla “UKK”, johon saattaisimme kerätä selvitetyt kysymykset ja niiden vastaukset, sitä mukaa kun niitä nousee esille ja saadaan ratkaistua…

Tuon voisi ehkä tehdä hyväksikäyttämällä Wiki-viestiä?

Voisi. Tällä hetkellä wiki on sallittu käyttäjille joiden luottamus on 2 tai ylöspäin. Taso 1 kuulostaa riskialttiilta, koska sen saavuttaa noin 10min “työllä”.

Voisin rakennusvaiheen ajaksi laskea sen ykköseksi.

Vielä uusista viesteistä:

  • Uudet viestit muuttuvat vanhaksi 48h kuluttua. Asetusta voit säätää profiilissasi.
  • Näkymissä Uudet ja Lukemattomat voit nollata listan oikeasta alakulmasta.