Aapeli Räsänen ajaa Ilveksen Simon Johanssonia niin rajusti päähän, että kamat lentää 6.3.2026

Onhan tämä sarkasmia?

5 tykkäystä

Onhan tuo Räsäsen ulosajo häpeällinen päätös tuomareilta vielä videotarkastelunkin jälkeen.

3 tykkäystä

No osuma päähän on selvä, mutta ottaen huomioon osuman suunnan ja voiman, 2-min olisi ollut se “oikea” tuomio. Sinänsä se että minä tai kukaan muu kuin ne kaksi tuomaria jotka sen päätöksen tekivät, eivät voi asialle mitään ja täällä kommentointi ei asiaa muuta miksikään.

Ehkä siitä saa omaa mieltä parannettua kun saa omaa sieluaan purkaa, jos se auttaa sitten?

Itse olen oivaltanut näin syksystä 85-jääkiekkoa aktiivisesti seuranneena, että tuomarit on lähes poikkeuksetta aina omaa joukkuetta vastaan (laji kuin laji) ja ettei niihin pysty vaikuttamaan % vertaa. Sen jälkeen kun sen tein olen pystynyt seuraamaan urheilua huomattavasti rennommin eikä tuomiot suuntaan tai toiseen saa verenpainetta nousemaan ja voin seurata itse peliä rauhallisemmin.

Aikaisemmin on tullut hajotettua niin omaa kuin vierasta omaisuutta sekä turhaan tullut pahoitettua sekä oma että läheisten mieli. Asioita joista en ole ylpeä. Sentään urheilun takia en ole kenenkään toisen fyysistä koskemattomuutta loukannut. (Ainoa asia mistä voin olla ylpeä). Vaikka järki tässä päässä on talvehtinut yli 40-vuotta niin siinä se on sentään ollut paikalla.

2 tykkäystä

Ehkä. Tosin tuskin päätös Ilvesfaneja hallissa kauheasti harmitti, osa saattoi pitää oikeutettunakin. Itsellä alkoi motivaatio loppumaan pelin suhteen tuossa kohtaa.

1 tykkäys

Ilves on aika tasapaksu jengi. Jos tuolta Johansson ja vaikka Mäntykivi olisi sairaana/tippuisi pois, niin huonosti kävisi. Leveyttä on lopulta todella vähän. Ja aiheeseen, tuosta ei voi pelikieltoa kyllä tulla..

Kaippa tässä nähtiin tilaisuus päästä kostaan Tapparalle se valitus oikeusturvalautakuntaan. Noh, syödään paska ja eteenpäin​:flexed_biceps:

Johansson onnistui nyt myymään Ilvekselle voiton tuolla vitosellaan. Myynti oli niin vakuuttavaa, että asia etenee vielä kurinpitoon.

Koska säännöt ovat tälläiset, että pelejä ratkotaan myymällä virheitä, niin haluaisin itsekin nähdä parempaa ja aktiivisempaa myyntityötä Tapparalta.

Samalla kannattanee ottaa happea ja jatkossa keskittyä enemmän itse peliin. Tunnetta pitää olla, mutta ei pidä antaa helppoja myyntipaikkoja pelin ulkopuolelta.

4 tykkäystä

Kyllä pääosumissa pitäisi olla tiukka protokolla pelaajan terveyden suojelemiseksi. Eli koppiin huilamaan ja pakollinen lääkärintarkastus. Kentälle vasta seuraavaan peliin.

4 tykkäystä

Tämä. Kuinka useasti on herätty eloon ja seuraavassa yv:ssä mukana kuin mitään olisi tapahtunut.

Itse en halua nähdä missään nimessä. Jääkiekon pitää olla rehtiä. Ei saa olla kyse siitä, että edun saa se, kuka parhaiten kusettaa tuomareita. Niemelän arvoissa tämä on toisinpäin. Se on nähty jo vuosia.

45 tykkäystä

Oppirahoihin? Helppo varmaan katsomosta huudella, mut kyllähän tuommoista tuuppimista joka joukkueella on ja ihan joka pelissä.

Kyllä Johansson ja tuomarit tässä tilanteessa aivan paskoja.

1 tykkäys

Olen monta kertaa kirjoitellut, että lähes tulkoon kaikilla kannattajilla on se fiilis, että oma joukkue aina kärsii tuomari toiminnasta, varsinkin silloin kun hävitään. Yksittäisiä pelejä voi tuomaritkin viheltää täysin vihkoon, mutta pitkässä juoksussa tuskin on niin, että aina toista suositaan ja taas “me” aina kärsitään. Kyllä mua eilen viiksetti Aapelin iso rankku, Suvannon ja Joken jäähyt hieman myös, mutta molemmat niistä oli myös sellaisia, että miksi antaa dumarille mahdollisuus viheltää. Jokke täysin vaarattomassa tilanteessa koukkua ja boksiin. Olen minäkin dumareita haukkunut, mutta oon huomannut, että ei se ketutusta helpota, pahentaa vaan kun somessa väittelis asiasta. Mitä tulee kannattajiin ja some kirjoitteluun, niin siihen toivoisin myös jotain rajaa ja aikuismaisuutta. Kaikki kahvarat, mouhot, kusiviiksi lässytykset ovat niin jumalattoman lapsellista. Tai se, että vihataan jotain joukkuetta ja sen kannattajia sydämensä pohjasta….voi luoja. Miksi minun pitäisi vihata vaikka sinua, ethän sinä ole minulle mitään tehnyt. Onneks peleissä näkee myös keltavihreet ja sinioranssit värit, sulassa sovussa (jopa samasta perheestä) vierekkäin ja pelin jälkeen reilusti onnittelut. Terveisin :blue_heart::orange_heart: jo 70 luvun loppupuolelta :grin:

12 tykkäystä

Olet täysin oikeassa.
Valitettavaa on että kaikki joukkueet valmennuksineen eivät jaa samaa arvomaailmaa.
Siihen kun lisätään kylkeen tuomareiden omituiset vihellykset ja viheltämättömyydet muine omituisuuksineen niin alkaa olla melkoinen suo tarvottavana.

Niin kauan kuin tuomarit menevät noihin sukelluksiin ja muihin uimahyppyihin ilman sukellusrangaistuksia, niin etu jää Niemelän ja muiden vastaavia temppuja tekevien joukkueiden eduksi.
Surullista mutta totta.

18 tykkäystä

Harvoin näkee niin suurta kontrastia eri joukkueiden kannattajien välillä kuin tässä tilanteessa. Lauantaiaamun ratoksi lukaisin pari viimeisintä sivua Jatkoaikaa, ja siellä konsensus on se, että oli varsinainen murhayritys ja arvotaan, että annetaanko penaltia 2 vai 5 peliä.

Ehkä minulla on värilasit päässä, kuten otteluseurannassa sanottiin, mutta en mitenkään saa tuosta pahempaa kuin 2-minuuttisen ja ehkä käytöskympin päälle huolimattomuudesta.

11 tykkäystä

Minun mielestäni nyt liikaa keskitytään tuomaritoiminnassa näihin Tapparan jäähyihin vaikka ne tuomiot hieman kyseenalaisia olivatkin.

Todellakin isoin tuomarivirhe nähtiin siinä kun Ilveksen pelaaja ylivoiman alussa työnsi vaarallisesti selästä Tapparan pelaajan päin maalivahtia ja maalia. Tästä olisi ehdottomasti pitänyt tuomita jäähy!!! Samaa mieltä oltiin studiossa ja myös kaikki asiantuntijat.

Ilman tätä ottelun isointa tuomarivirhettä Peli olisi siinä kohtaa pelattu neljällä neljää vastaan ja Ilveksen ylivoimamaalit olisivat jääneet syntymättä. Pelin kuva olisi siis ollut täysin toinen. Näille ei vaan jälkikäteen voi mitään kun tuomarit paskovat housuunsa ja tekevät noin isoja virheitä Mitkä vaikuttavat paljon pelin kulkuun.

20 tykkäystä

Mulla on yksi hyvin lätkää ymmärtävä IFK-kaveri. Haukkuu tarvittaessa omat kyseenalaisissa tilanteissa kriittisestikin ja muutenkin näkee jääkiekon ilman värilaseja. Kommenttinsa oli, ettei koskaan vitonen, 2min estäminen lähimpänä. Ja että kyllä nyt kusetettiin tuomareita.

11 tykkäystä

Jotenkin tästä ja siitä Tanuksen vastataklauksesta tulee semmonen vaikutelma, että Johansson pelaa tarkoituksella huolimattomasti, näyttää tulevan taklaamaan mutta livistää alta pois tai tulee tilanteeseen huonossa asennossa. Myös valitti että kypärä ei pysy päässä - sitä remmiä voi kyllä kiristää ja huoltaja auttaa jos ei itte osaa. Riskialtista pelaamista. Aina vähän auttaa myymään kun kamat lentää.

6 tykkäystä

Tappara oli täysin kuskin paikalla, kunnes ipa sai tuomareista lisää kenttäpelaajia itselleen.

7 tykkäystä

Kokoonpanot julkastaan illalle puolentoistatunnin päästä niin luonnollisesti Liigalta ei vielä mitään kurinpitokäsittelystä

1 tykkäys

On muuten outoa, että Liiga on ruvennut taas lipsumaan näistä. Viime kautta ennen tehtiin iso korjausliike tiedottamiseen ja meni pirun hyvin. Nyt on alettu taas lipsumaan ja “kerrotaan aikanaan”. Ei hyvä.