Aleksi Salonen

Jossain kohtaa oli kyllä itselläkin usko mennä Sählään kun tuli paljon puolustuspään virheitä. Mutta täytyy sanoa että mies on tällä hetkellä Tapparan parhaimpia pakkeja. Saa paljon vastuuta Tapolalta ja ansaitusti

Juuri näin. Salonen on näyttänyt ne kuuluisat närhen munat (minulle). Minulla ei ollut juurikaan luottoa, että hänestä saataisiin sen kummempaa iloa. Korkeintaan keskivertoa nopeampi keskivertopuolustaja.

Anteeksi Sählä.

4 tykkäystä

Salosen suuri pistemäärä on toki jonkinasteinen yllätys, mutta pelipaikan nappaaminen Tapparan puolustuksesta ja hyvät kiekolliset otteet eivät minua yllättäneet. Kirjoitin Jatkoaikaan pariinkin otteeseen ennen kauden alkua, että Salonen tulee tulevalla kaudella yllättämään kaikki muut paitsi JYP-kannattajat. Jotain kertoo se, että moni JYP:n kannattaja oli erittäin pettynyt silloin, kun Sählä siirtyi Tampereelle. Läpimurron kynnyksellä olevan kiekollisen rightin puolustajan päästämistä muualle ei katsottu hyvällä.

Joukkueen sisäisessä hierarkiassa kokeneempi ja paikkansa joukkueessa vakiinnuttanut Elorinne on vielä Salosen edellä, vaikka peliesitykset puoltaisivatkin Salosen peluuttamista ylivoimalla. Eiköhän Sähläkin jossain vaiheessa ylivoimalle pääse.

Ainoa mikä tässä kaverissa on minua yllättänyt, että ei viimekaudella saanut isompaa roolia pelaavassa kokoonpanossa.
Mutta siinä taas osoitus, miksi Jussi mestarikoutsi, ja minä vain kannattaja.

Toki omassa päässä tulee hazardeja välillä tiuhaankin, mutta vastaavasti hyvin paljon myös positiivisia asioita tapahtuu kentällä.

Ja kaiken muun lisäksi ERITTÄIN pidetty persoona joukkueessa.

Tulee hasardeja mutta kyllä niitä esim. Rantakarille tulee vielä enemmän.

2 tykkäystä

On onnistunut kyllä loistavasti, paljon paremmin kuin ajattelin. Jalat ja liike on kaikki kaikessa tälle pelaaalle. Pärjää liikkeellä puolustamisessa, mutta isoissa vaikeuksissa staattisissa väännöissä. Liike on avainasemassa myös avauksissa, jos ei pääse jaloilla niin pelikäsitys/syöttötaito kiekolliselle puolustajalle keskinkertainen. Laukasusta en kyllä osaa sanoa juuta, enkä jaata, väliin loistava ajoitus ja tarkka, joskus niin väärään aikaan ja sivurajasta yli.
Eli, vielä pelin sisällä ailahtelee paljon, mutta pelejä lisää liigaan niin voi tulla hyvä kädellinen pakki kärkiketjuihin, mutta pari kovempaa talenttia on olis Tapparassa ohitettavana.

Hasardeja tulee kaikille. Otson lisäksi myös Elorinteelle ja varsinkin Saravolle.

2 tykkäystä

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Pekka Saravo

Niin tulee ja en väittänytkään, että Sählä ja Otso olisivat ainoita. Kyseessä oli vain vastakommentti edelliseen, jossa mainittiin, että Sählälle tulee hasardeja.

Pakki kuin pakki on muutenkin vähän epäkiitollisessa asemassa, mitä virheisiin tulee. Kun hyökkääjä vetää hutikutin, tyhjistä ohi tai molaria syliin, niin todetaan että siinä oli paikka. Kun taas pakilta katoaa hetkeksi mies, kiekko lipsahtaa tai vastustaja katkaisee avauksen, niin kyseessä on “hasardi” tai “nukahdus”.

3 tykkäystä

Näinhän se on. Silti hyökkäys myy fanipaidat ja puolustus voittaa mestaruudet.

6 tykkäystä

Tänään sitten Flunsassa.Pikaista parenemista Sählälle,joka on mainettaan parempi pelaajana.

1 tykkäys

Voi olla, mutta kyllä Sählällä jo kova maine on. Kuka pakki liigassa on tehny tasakentällisin enemmän pisteitä tällä kaudella?

1 tykkäys

Ei kukaan, mikäli Liigan pistelaskureihin on uskominen. Salonen tehnyt 5+11 pistettä ja kaikki tasakentällisin, plusmiinuskin ihan kohtuullinen +11. Melkonen Sählä.

4 tykkäystä

Lainaan vielä itseäni pienellä fun factilla: Teemu Nurmen (Tapparan kolmanneksi paras pistemies) 27 pisteestä peräti 15 on syntynyt ylivoimalla eli tasakentällisin Teemu on painanut 12 pinnaa, joka on neljä vähemmän kun Sohlolla.

Onko missään muuten ollut infoa, että miksi Salonen ei pelaa ja kauanko mies on poissa?

Flunssasta mainittiin jossain, olisko mallia influenssa sitten.

On ku lukee Tappara.fi Itse ainakin siinä käsityksesssä ,että on flunsassa. Sitä sitten en tiedä pelaako jo la. Tossa linkki jos et jo itse lyötänyt. http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/318-tammikuu-2017/9460-tapparan-pakkipaassa-tanaan-tuuraaja

Ei pelaa huomenna.

Ei taida pelata vielä ihan hetkeen. Semmonen kutina on mulla, että Jugi pelaa tätä menoa pakkia vielä helmikuussakin, jollei uutta osteta ja/tai Kemiläinen tervehdy. SOT

Tämmöstä tietoa twitterin syövereistä…

1 tykkäys