Aleksi Salonen

Oikein ymmärrettäviä kommenteja intohimoiselta urheilijalta, mutta ihmettelen joukkue valintaa. Itse olisin valinnut jonkun muun kuin alustavasti bottom 3 joukkueen ihan haasteen takia. Esimerkiksi Pelicans/Saipa olisivat olleet minun valintoja. Toivottavasti Sählä näyttää taitonsa ja kauden jälkeen ulkomaille tai isoilla näytöillä takaisin Tapparaan.

2 tykkäystä

Ei jokainen häntäpään jengi nyt sopimusta tarjoa. Sitä paitsi Pelsuissa ei olisi päässyt edes ylivoimakenttiin, mutta Jukureissa varmasti saa kokeilla.

Katsomoon nähtynä Salosen kritiikki on aiheellista. Ei ohittanut peluutuksessa ketään, vaikka hyvinä aikoina olisi vastuuta enemmän ansainnut. Eikä edes päässyt kokeilemaan ylivoimaa, vaikka omaa vahvuuksia nimeomaan siihen rooliin. Jostain syystä Rautakorpi ei miestä paljoa arvostanut.

Minun mielestäni ei omannut. Laukaus oli heikohko, pelinluku huonompaa kuin yv-pakeilla (Rantakari, Kemiläinen, Lehtonen). Syöttötaito, no joo.

Minun tarkoitus ei ole dissata millään tapaa Salosta, mutta nyt vain hän koki, että eteneminen oli kiinni. Ymmärrän täysin.

Jarkko Malinen/KooKoo fibat edelleen. Ei nähnyt/nähty sillä hetkellä tulevaisuutta Tapparassa.

5 tykkäystä

Totuus varmasti nähdään tällä kaudella kun sitä yv-vastuuta tulee. Liike riittää Salosella viivaan ja laukauskin on tarpeeksi kova, tarkkuudessa hakemista, mutta pystyy lämmäämään maaleja viivasta.

1 tykkäys

Toivottavasti nähdään. Vaikka olen muutamia epäkohtia (Minun mielestäni) esittänyt, niin toivon kaikkea hyvää. Olen minä ennenkin väärässä ollut ja tulen olemaankin.

Koen kuitenkin, että Tapparassa ei tehty mitään muuta väärää kuin se, että edellä oli sillä hetkellä parempia pelaajia.

3 tykkäystä

Jep. Vaikka alkukauteen Salonen tehoili hyvin käytännössä ilman ylivoima-aikaa niin en siltikään näe, että pelaajatyyppinä olisi mikään viivapelote. Elää vahvasti luisteluvoimallaan, ei pelikäsityksellään. Varmasti tällä kaudella Jukureissa tekee pisteitä ylivoimallakin, mutta Tapparassa oli ja on siihen hommaan paremmat miehet.

2 tykkäystä

Kärkiparien paikkaa Sählä tuli Tapparasta hakemaan ja kun sitä ei irronnut niin teki mielestäni oikean ratkaisun ja lähti sitä muualta hakemaan.
Odotan Salosen kehittyvän Jukureissa seuraavien kausien aikana kovaksi tekijäksi ja saavan sitä kautta nosteen uralleen.

1 tykkäys

Kun ny vaan ei sitä virhettä tee, että laiskistuu itse varmalla peliajalla. Eikä se rooli tainnut juuri muuttua Tapola vs. Rautakorpi. Vaikka em. koutsit läheistä yhteistyötä ovat tehneet, kai omia päätöksiä tuon suhteen tekivät. Vai peluuttiko pakkeja sama koutsi?

Tää on nyt vähän tätä, että kaikki spekulointi on loppuviimeksi turhaa, mutta eikös vastaus kaikkiin näihin asioihin saada nyt tässä kauden mittaan?

Siis, siihen, että miten Salosella tällä kaudella menee. Se ei kuitenkaan kerro siitä, miten olisi mennyt aiemmilla kausilla, jos Tapola tai Rautakorpi sitä tai tätä, sillä kaudet erilaisia, Salonen eri pelaaja ja samaan virtaan nyt vaan ei oikein voi astua moneen kertaan.

Jep, mennyt on mennyttä ja oli miten oli, Salonen oli hyvä jätkä kentällä ja ulkopuolella.

1 tykkäys

Olen samaa mieltä noista, mutta eikö kaikki spekulointi ole turhaa?

Tästä tekee mielenkiintoisen se, että (oletetusti) laukoo noinkin jyrkkiä kommentteja joukkuekavereista. Toki voinut olla huolimaton heitto haastattelutilanteessa. Hyvä jätkä tosiaan kaikin puolin ja hoiti tonttinsa.

Minusta tuo on tosi kiinnostava ja paljastava kommentti, jonka sisältämä ajatus voisi johtaa jopa ihan omaan ketjuunsa tyyliin “Kuinka ammattimaista on ammattijääkiekko vuonna 2018?”

Neljän pelin jälkeen Sählä on odotetusti Jukurien peliaikaykkönen 23:43 keskiarvolla, seuraavana Valtteri Hietanen 19:43 keskiarvolla. Kaikkia joukkeita koskevassa peliaikatilastossa Salonen on neljäs(!).

Liigan sivuilta ei vieläkään näe suoraan keskiarvoja yv- ja av-ajoista, mutta ylivoima-aikaa Sählä on saanut 7:27 mikä on joukkueesta viidenneksi eniten ja puolustajista toisiks eniten. Alivoimalla ei ihan yhtä suurta roolia ole ollu tarjolla, sitä on kertyny yhteensä 3:46 ja oikeuttaa peliaikatilastossa 12. sijaan.

3 tykkäystä

Onks kukaan seurannu Salosen otteita? Miten on mennyt?

1 tykkäys

No ei tietystikään… Mutta hitosti peliaikaa ja aika vähän tehojahan näyttää tulleen (Liiga).

Pelannut 3-4 minuuttia enemmän ottelua kohti kuin joukkueen seuraavaksi eniten vastuuta saaneet. 0+2=2 / +1 toistaiseksi. Pelaa Jukurien ykkösparissa Valtteri Hietasen kanssa. Teemu Suhonenhan on joukkueen ykköspakki hyökkäyssuuntaan, tehoissa lisäksi (-01 prospekti) Mikko Kokkonen Sählän edellä tässä vaiheessa.

1 tykkäys

Jep, hieman olen seuraillut koska oikeasti odotin (ja odotan kyllä vieläkin, mutta eri asia kuinka pitkään) seuraavaa steppiä uralla. Nyt vetelee vielä lähes identtisillä viime-Tapparankauden pistepörssi- ja +/- -ennusteilla, vaikka on saanut viimekauteen verrattuna 10 minuuttia enemmän peliaikaa.

Pieni pettymys siis itselle henkilökohtaisesti tähän asti, mutta, mieshän meni uuteen joukkueeseen ja se voi ottaa aikansa.

Suhonen on ollut taas maaginen.

Liiga antoi Sählälle 3 matsia penalttia päähän kohdistuneesta taklauksesta:

Mitäköhän Saloselle lienee tapahtunut? Viime kaudella pelasi vielä Tapparassa mielestäni ihan ok tasolla. Nyt on koko ajan pudonnut Jukureissa alemmas ja alemmas. Ehkä loukkaantumisen takia? Vai olikohan herralla sitten itsellään jonkinlaista asenneongelmaa (vrt. aiemmat haastattelut).

Edit. Nyt taisi tulla off-topic ja väärään ketjuun. En valitettavasti itse osaa siirtää… yritän tässä katsoa, jos ehdin oppimaan.

1 tykkäys

Nyt näytää sählä tippuneen Jukureissakin 7. Pakin rooliin. Harmi, mielellään olisi miehen nähnyt etenevän uralla tai jatkavan meillä.

Harmi sinänsä. Niin kun täälläkin on jotkut sanonut, niin taisi meilläkin kuitenkin se seiskapakin rooli olla juuri se, mihin taidot ja ominaisuudet riitti. Olisin kyllä ajatellut, että ns. heikommassa rosterissa olisi riittänyt isoon rooliin.