A52s on jo niin vanha malli (09/2021), että olikohan Sampan lupaus tuolloin vielä 4v ja sittemmin 5v. Ollut kyllä tosi hyvä luuri ja moitteetta pelittää edelleen. OneUI päivitykset ovat huonontaneet käyttöä ja lisänneet Sampan omien palveluiden pakkotyrkytystä.
Teet niin kuin minä ja kyttäät koska Google Pixel 9a menee poistohintoihin. Veikkaan kevättä tai kesää, jos historiaan peilaa. Silloin tosin pitää olla nopea ostosormi.
Siinä olisi takuu ja softatuki kohdallaan (2033). Mutta turhan pieni akku, vähän vajaa suoritinteho ja Pixelin kamera luultavasti merkittävästi parempi.
Itse en ole suoritintehon tai akun pienuutta huomannut omassa käytössä. Tai bluetoothin yli musan kuuntelu näkyy latauksessa enemmän kuin mitä Samsungilla, mutta ei muodosta minulle ongelmaa kun akun kesto on yli 2 päivää omalla käytölläni.
En ole seurannut puhelinmarkkinoita nyt kolmeen ja puoleen vuoteen, niin pitäisi taas aktivoitua ja selvittää mikä on mitä. Sen verran katsoin, että 3,5 mm jakki on taas alati harvinaisempi ja ehkä myös muistikorttipaikka.
Mitään puolen tonnin puhelinta on minun turha ostaa. A56 olisi selkeä ja mutkaton jatko-osa tähän. 280 € BF:ssä.
Joku mahdollisimman puhdas puhelin olisi tietty se unelmien unelma, mutta ei mahdollista minun hintaluokassani.
Minä käytän koteloa jossa kansi niin ei ole toi haitannut koskaan. Mutta asetus löytyy:
Asetukset, Aloitusnäyttö ja lukitusnäyttö, “Taskun virhekosketuksen esto”, liukukytkin on / off. Näemmä päällä oletusarvoisesti (Oxygenos 15).
Noissa Googlen luureissa ihmisiä taitaa haitata hieman se että ne saavat välttäviä tuloksia suorituskyky testeissä. Toki ei varmasti normikäytössä huomaa.
Kamerat ja näytöthän noissa on huippuluokkaa ja hieman olen itsekkin välillä miettinyt kymppi sarjallisen hankintaa.
Joskus olisi testeistä mukavaa löytää kommenttia, miten puhelimella soittaminen sujuu, kuuluvuus heikossa kentässä, äänen laatu ym. Ainakin omassa käytössä tärkeimmät ominaisuudet, toki muitakin saa olla.
Itsellä on nyt kolmas Oneplus puhelin käytössä. Nykyinen mallia 13R. Kaikissa puhelimissa on ollut periaatteessa hyvä kuuluvuus myös heikon kentän alueilla. Tosin edellisessä puhelimessa oli sellainen vika. Että se pyrki väkisin roikkumaan 5G verkossa vaikka sellaista ei oikeasti olisi ollutkaan. Jos tiesin meneväni metsään otin itse 5G verkon pois päältä.
Nykyisessä puhelimessa en ole vastaavaa huomannut. Vaan verkko vaihtuu jouhevasti. Toki alueelliseen kuuluvuuteen vaikuttaa opetaattori.
Myös lataus nopeus plussaa. Aamulla kun herää voi tökätä puhelimen lataukseen. Ja kahvit kun on juonut on akku täysi. Yö aikainen lataushan on sellainen mitä monet tekee vaikka sitä ei paloturvallisuus syistä suositella.
Miinusta muistikortti paikan puutos. Mutta se taitaa puuttua nykyään monista puhelimista.
Ei ole näemmä Applellakaan halppismalleja enää. Ei sillä, että minä tarvitsisin, mutta SE 2020 tuki taisi loppua myös tässä näin.
Halvimmillaan [jonkun] omenapuhelimen saa kaupasta ehkä 500 eurolla. SE 2020 maksoi hetki julkaisun jälkeen muistaakseni 250 € Gigantin kamppiksessa. Saattoi myös olla 300 €. Tai 350 € :----D
Se oli edellinen SE jota sai ~250€. Muistan, kun tuli ostettua 2kpl, mutta jäi ainoaksi piipahdukseksi Apple-maailmaan. Oli hyvä puhelin, jossa surkea akku.
En tiedä miksi tungette puhelimia televisioiden ketjuun, mutta minulla on kuitilla noin 300 Samsungin puhelinta töissä ja perheessä kaikilla . Niiden peruslaatu on todella hyvä ja huoltotarpeita äärimmäisen harvoin.
Muista syistä tulen jatkossa kuitenkin vaihtamaan merkkiä siviilielämän puolella. Syy on OneUI ohjelmistoon nykyään sisällytetty markkinointi/tyrkytys.
Silloin X vuotta sitten halusin älypuhelimen olevan pieni. Puhelimen koko suureni vähän pakon edessä siirtyessäni puhelimesta toiseen. Nykyinen puhelin on selvästi suurempi kuin se, mistä lähdin liikkeelle.
Samsungilta saa nyt alekoodilla ainakin S24:ää hyvään hintaan 350 €, mutta tajusin, että se on nykyistä puhelintani pienempi. En todellakaan halua pienempää puhelinta enää, joten jätin ainakin toistaiseksi tilaamatta.
Perustaja on ruotsalais-kiinalainen, mutta yhtiö on rekisteröity Lontooseen. Nettijuttujen perusteella niissä ei hirveästi ole bloatwarea, mutta kustomoitu UI epäilyttää. Hinnat kilpailukykyiset ja ajoittain aggressiivisia tarjouksia.