Loppuvuoden ALE-sesonki lähestyy. Tilanne on tavallistakin mielenkiintoisempi pandemian vaikutusten johdosta. Nettikaupan merkitys on kasvanut ja toisaalta missä kunnossa ovat yritysten varastoarvot – onko tarvetta tyhjentää aggressiivisesti?
Kulutusjuhla ei ole kestävää kehitystä, mutta toisaalta monelle kaupalle ALE-kauden myynti saattaa olla tärkeämpää kuin koskaan. Tehkää harkittuja ja hyviä ostoksia, oikeaan tarpeeseen.
Itsellä ei ole oikeastaan mitään ns. hakusessa. Yksi asia mikä kiinnostaa, on musiikin suoratoistopalveluiden mahdolliset tarjoukset (Spotify, Tidal, Deezer…), eli jos sellaista näkyy niin otan mielelläni tiedon vastaan.
Se mikä omalla kohdalla kiinnostaa, niin osakkeet. Muistaakseni viime tai toissavuonna Nordnet antoi mahdollisuudet ostaa Jenkkien osakkeita 1e kuluilla. Tälläkin kertaa kelpaisi vastaava tai Suomen pörssiin kuuluva tarjous.
Itsellä hakusessa mahdollisesti kirkasvalolamppu, villakangas-takki ja/tai moccamaster vanhemmille joululahjaksi. Saa nähdä löytyykö näistä mitään. Kirkasvalolamppuja olen jo katsellut, jotta helpompi löytää “oikeassa alessa” olevat tuotteet.
Yhtä villakangastakkia olen kuolannut, mutta se on Asketilta ja he eivät varmasti black fridayhyn osallistu. Saa nähdä teenkö kompromissin vai panostanko vastuullisuuteen takkivalinnassa.
Olen @PetriV:n tavoin kiinnostunut mahdollisista osaketarjouksista.
Lisäksi jos oikein hyvä tarjous tulee 55" LG:n OLED-televisiosta, niin saatan harkita. Tätä harkintaa olen tosin jo tehnyt muutaman vuoden
Muita hieman kiinnostavia ovat Applen tuotteet (AirPods Pro), ja äänentoistolaitteet. Olen jo pidempään miettinyt, että miten kodin äänentoiston järjestäisi.
Ehjä takki kiinnostais ja jos oikein hullutteleen alan niin sen pitkään haaveissa olleen ilmafritin saatan ostaa.
Viime vuonna tuli hankittua jo kaikki tarpeellinen hyvin pitkälle.
Ja sen lisäksi saisivat laittaa kunnon tarjouksia. Käsittääkseni Jenkeissä ainakin tavara lähtee todella halvalla, täällä taas -10% alkaa olla hyvä alennus. Tietenkin myös Suomessa joitakin hyviä tarjouksia.
Aikoinani kun olin eräässä elektroniikkaketjussa töissä, niin Black Friday oli vasta rantautumassa Suomeen. Silloin ainakin laitettiin tavaraa oikeasti hyvään alennukseen ainakin minun silmissäni. Eli ei näitä “-10%” aleja. Nykyisin homma on “viraalimpaa” ja täten alennuksetkin välillä näyttävät tyhmiltä. Toki ymmärrettävää, että jenkkien myyntimäärillä alennukset ovat isompia kuin mitä meillä täällä.
Telialla näyttää taas olevan Harman Kardonin BT-kajareita ja Klipschin aktiiveja asialliseen hintaan. Sanon taas, koska nämä samat tuotemerkit ja tuotteet ovat heillä näihin hintoihin muutaman kerran vuodessa. Mutta soivia pelejä kuitenkin.