Antero Mertaranta

Viimeaikoina kun olen vältellyt Mertarantaa, mitta kun tuli pikkuisen täyteen, niin ainakin Ruotsi-pelin vika erä ja jatkoaika kuulostivat nyt yllättävän hyvältä. Katsoin nuo tuossa juuri uusiksi. Voi sanoa että pieni “selibaatti” teki hyvää. Fraasit eivät nyt niin kiusanneet korvaa. :wink:

1 tykkäys

Kerro nyt muutama esimerkki hyvästä, lista ei näillä vaatimuksilla ole pitkä?

Jonnet ei oo ikinä radion Raimo Häyrystä kuunnelleet :smiley:

8 tykkäystä

Mertaranta on läsnäolevampi, asiassapysyvämpi ja asiallisempi kokonaisuutena. Lisäksi Häyrisen puhenopeus oli suurempi jopa siten, että puhetta oli ääritilanteissa hieman vaikea seurata varsinkin, kun asiat menivät usein sekaisin selostetun aiheen ohessa.

Molemmat olivat selkeitä henkilöbrändejä ja kansansuosikkeja kuitenkin.

2 tykkäystä

Mertsi toimii mulle paremmin timanttiliigan ym. yleisurheilukisojen selostajana kuin latkän selostajana.

3 tykkäystä

Liigan sisältö ketjussa Mertaranta ei ole juuri kehuja saanut tyylistään selostaa. Kuuntelin pätkiä Pelicans pelistä enkä itsekkään kauheasti kehuisi. Itse kun en seuraa Timanttiliigaa niin pärjääkö siellä paremmin? Onko jo aika ajanut ohitse?

Ketju on jo olemassa. Seurannassa minäkin näkisin keskustelua itse pelistä, en 10 kommenttia selostuksesta per erä.

1 tykkäys

En pidä Mertarannasta muutenkaan selostajana, mutta kyllä eilinen oli jo ihan pohjat, kun mies selosti tuuman vahvat turkoosit lasit päässä Pelicans - Ilves ottelua. Toisaalta teki kyllä hyvää kuulla kuinka Antzaa ketutti, kun Pelicanssia kylvetettiin. Onneksi tänään on Jantta puikoissa.

13 tykkäystä

Joo kyllä ne pätkät, mitkä itse näin, niin tuli vaikutelma, että Mertaranta olisi selostanut Lahden paikallisradioon peliä.

10 tykkäystä

Kyllä tuli naurettua, kun katsoi huippuhetket. Lähti myös palaute Telian chattiin. Kertoivat että Mertzillä on persoonallinen tyyli selostaa ja kuulema maistuu useimmille.

1 tykkäys

Persoonallista huutaa ja hehkuttaa sitä Pelicanssin ainoaa maalia ja voivotella Ilveksen osumia. :grin:

9 tykkäystä
15 tykkäystä

Ei kyllä mitään järkeä, että selostaa usein Pelicansin pelejä. Selostikos tuo Tappara-Pelicans harjoitusottelunkin? Sellainen muistikuva on ja siinäkin sama laulu. Tai sitten muistan väärin ja oli joku muu peli mitä olen Anzan selostama katsellut. :grin:

Erityisesti tämä usein mainittu entinen neito alkaa olla vähän entinen juttu.

Sen sijaan yhden timantin bongasin, vapaasti rederoiden: “sieltä lähtee matala veto - yli.”

Edit: Tämän piti olla vastaus ärsyttävimmät sanat -ketjuun, mutta eihän se onnistunut.

7 tykkäystä

Mielestäni suoriutui eilisestä Pelicans-Tappara selostuksestaan kohtalaisesti (oletusarvo huomoiden). Tosin matsin alkaessa kokoonpanoja läpikäydessä totesi Tapparan kokoonpanon olevan varsin yllätyksetön… Ööö🤔 Edellis-iltaan verrattuna neljästä ketjusta kolme uusiksi, “ykkössentteri” Spacek kokonaan sivussa, Smejkal siirretty ensimmäistä kertaa keskelle, Vanhatalo ja Kassu nousseet vuorostaan molemmat kokoonpanoon ja vieläpä samaan ketjuun… Joko sitten yllätyksetöntä tai sitten ehkä kuvaa Mertsillä jäävän taustatyöt vajaaksi.

14 tykkäystä

Kyllä Anterolla taustatyö ja tietämys on aika vajaata ainakin nykyään. Jossain tämän kauden pelissä sanoi, et Tappara peluuttaa pelaajiaan Lekissä :thinking::grinning:.

3 tykkäystä

Eilen Pelicans-Tappara ottelun ensimmäisen erän selostuksessa eniten otti päähän, kun sanoi toistuvasti “Bjööninen”, ilman r-kirjainta. Aloin jo miettiä, kuulenko omiani.
Poika tuli kotiin toisen erän alkupuolella, istahti sohvalle ja kohta kysyi, miks toi sanoo koko ajan “Bjööninen” vaikka se on Björninen.

3 tykkäystä

Perjantai ilta, Lahti, Pelicans - Ilves, Antero Mertaranta. Mikä voisi mennä pieleen. Tiedossa siis taas matalia laukauksia jotka menevät maalista yli, vaarallisia pomppukiekkoja, kotijoukkueen ylistystä ja vierasjoukkueen vähättelyä ja voivoittelua. Varmaan parasta painaa mute.

23 tykkäystä

Sipaise mute päälle.

6 tykkäystä

Kohdasta 2:18 alkaen hupaisaa sekoilua.

Siinä iso vahva Karjalainen joutuu sitten Kärppien puristukseen… niin sanotusti Kärppä-pelaajien oikein todelliseen Kärppien puristukseen.

3 tykkäystä

Antsa otti simapullon evääksi peliin, vapun kunniaksi.