Areena: Kannustuslippujen käyttö Tapparan otteluissa

Jaa a.
Liput heiluu erän niin ollaan ylimielisiä jne…

Lähdetään nyt siitä, että liput heilui erän ja otettiin poies koska ihmisiä harmitti. Vallanhimoisina tms ei olisi tainnut loppua? Ihan hyvin ihmisiä kuunneltiin että joo…

Sulla nyt yks 20 minuuttinen millä oot ny leimaamassa koko ryhmää niin odottaisitko vaikka muutaman muun lisää ennen kuin alat leimailemaan enempää lopulta aika faktoitta.

14 tykkäystä

Eihän tässä minusta kukaan kuitenkaan yritä määrätä miten kaikkien tulisi toimia, ei kukaan kenellekään ole heilutuslippua käteen tunkemassa ja pakottamassa heiluttamaan. Aika rakentavasti tätäkin asiaa on minusta ainakin käytännössä hoidettu kun on kokeiltu askel askeleelta ensin ja kuunneltu palautetta.

Ei tässä myöskään mitään valtikkaa kenelläkään ole kourassa sen suhteen kuka määrää mutta onhan Sinioransseilla tietynlainen vetovastuu katsomokulttuurin kehittämisestä ollut ja samaan tuolla pyrittiin nytkin, kokeilun kautta. Tapparan toimistokaan ei ilmeisesti tuota kokeilua ihan paskana ajatuksena pitänyt tai kokenut SO:n kuvittelevan olevansa seuraa suurempi kun antoi tuollaiselle luvan…

1 tykkäys

Heilutettiin erä lippuja, yläkatsomosta tultiin huutamaan itkuisena ja pääpunaisena, ei heilutettu enään lippuja, SiniOranssit kertoo siis muille miten toimia? Järki käteen.

11 tykkäystä

Väitän että pieniä lippuja voisi heiluttaa tuolla ylempänä juuri tuollaisena omana sektorinaan (mun kuvassa oranssi alue, esim tollainen?) Punaisella ympyröity pieni lippu on katsomon yläosassa ja tästä kuvakulmasta se näyttää sopivan kokoiselta eikä sen pitäisi estää näkyvyyttä stefansiin.
Itse olen lippujen kannalla, mutta tämä meidän monitoimiareena on nyt satuttu suunnittelemaan valitettavasti niin että se toimii kaikissa tapahtumissa. Nään että tämä “lippusektori” on oikeastaan ainoa vaihtoehto ellei seura halua hyväksyä suoraan lippuja koko katsomossa. Tuonne sopisi myös joku keskikokoinen lippu, mutta se voi estää jo näkyvyyttä stefaniin.

En tiiä, vaikeet olosuhteet meillä kannattamista ajatellen :melting_face:

3 tykkäystä

Tuo 1955 peittää käytännössä viereisen b10 katsomon rivien 11-17 näkyvyyden skreenille ja uusintojen näkemisen

Hyvä idea isot liput ylemmäs tuossa katsomossa

Edelleen kysyn, moniko ison lipun heiluttaja on sitoutunut vetämään koko pelin ja mikä se mielipide heillä on? Ymmärtääkseni yhtä lippua on heiluttanut nuorempi poika, hänen harteilleenko tässä nyt rakennetaan katsomokulttuuria? Pieniä lippuja ei ole saatu edes kaikkia porukan käsiin heilumaan, alotetaanko siitä nyt ensin.

Eihän näistä isoista lipuista edes puhuta. Tai eikö se ajatus olisi saada ne pienet heilumaan ja isot sitten katkoilla jne.

Tai joku voi kyllä puhua isoistakin, kun tämä keskustelu on rönsyillyt vaatetukseen ja ties mihin muihinkin asioihin

8 tykkäystä

Kuka puhui isojen lippujen heiluttamisesta pelin käydessä tai niiden nostamisesta ylemmäs fanarissa?

Huonontaako liput omaa katsomistasi?
  • Kyllä
  • Ei
  • Ei ole kausaria niin voin ostaa lipun missä ei haittaa

0 äänestäjää

1 tykkäys

Enemmän tässä minusta on kyse siitä että kulttuuria ja toimintaa on mahdollista kehittää yhä enemmän eikä se että se olisi kenenkään harteilla tai että lupa velvoittaisi että jatkuvasti 15 ihmistä heiluttaa. Eihän samoja chänttejäkään aivan joka pelissä vedetä eikä kolmannessa finaalissakaan jatkuvasti heilunut kaksinumeroisissa luvuissa lippuja. Ajoittain vain about kaksi, näin varmasti olisi ajoittain jatkossakin, osassa chänttejä sitten enemmän osana jne.

Kyllä itse ainakin olen halukas heiluttamaan lippua vaikka sen 60 minuuttia jos mahdollisuus tällaiseen on. Eihän sekään että tifoiluun on lupa tarkoita että kokoajan tehdään tifoja mutta mahdollisuus tällaiseen avaa paljon ovia hienoille jutuille.

Ilves edelleenkin ihan pikkaisen eri tilanteessa ja erilaisessa buumissa. Ei tässä kohtaa ole mun mielestä mitenkään mahdollista verrata yksi yhteen Ilveksen yleisömääriä meihin. Ennemminkin vertaisin tämän lippukokeilun jälkeen yleisömäärää edelliseen kotipeliin. Ja esim. Stefansin täyttöastetta. Tuo Stefansin kuihtuminen itseä ainakin tässä koko saagassa eniten pelottaa. Ne tuottaa parissa pelissä saman verran tuloja kuin puolet seisomakausikorttimyynnistä.

3 tykkäystä

Pitäisi olla myös kohta: Ei, fanikatsomo ei ole sektorilla.

Terveisin katkarapuosasto.

2 tykkäystä

Minä tuossa.

@a1r6 Jep. ~10000 katsojaa ei ole sektorissa. Näkyvyyshaitta koskee vain alapäätyä, Stefanssia ja parven päätyä.

Omat kaksi senttiäni tähän keskusteluun; tajusin vasta tämän topicin myötä, että pelissä oli tällainen lippukokeilu. Tarkoittanee omalla kohdallani sitä, että
a) liput eivät merkittävästi häirinneet omaa näkyvyyttäni. Istun B10 katsomossa, seisomakatsomon vieressä ja aika ylhäällä.
b) lippujen visuaalinen näyttävyys ei ylittänyt omalla kohdallani edes huomiokykyni kynnystä. Mieleen jäi hetki kun Pelicans-kannattajat nostivat yhtä aikaa huivinsa ilmaan, se näytti ihan hienolta.

3 tykkäystä

Olisiko pitänyt tarkentaa kysymystä, niin että kyseinen kysely olisi osoitettu vain seisomakorttilaisille kannattaja päädyssä ja mahdollisille pyörätuolipaikoilla oleville?
Nythän vastauksissa voi olla myös pitkillä sivuilla istuvien ääniä( tosin yhtälailalla he voivat myös “rajatussakin” äänestyksessä :thinking:

Kai tässä organisaation puolelta ajatuksena oli se, että kerran kun pikkulippuja on jaettu kannattajapäätyyn, niitä saisi myös heiluttaa (milloin haluaa). Tällöin luonnollisesti kaikki pienet/keskikokoiset liput olisi sallittu.

On kyllä todella harmillista, että jotkut saivat ajettua tämänkin kokeilun vain yhden erän mittaiseksi.

4 tykkäystä

Itse en kokenut sitä lainkaan harmilliseksi, että sain nähdä kaksi erää lähelläkin tapahtuvat asiat kaukalossa muualta kuin mahdollisesti kuutiolta. Tuota kuution seurantaakin haittaa pelikatkolla isot liput jonkin verran.

4 tykkäystä

Kokeilu finaalipelissä ilman ennakkovaroitusta ei ole oikea paikka tällaisille. Näitä voi tehdä runkosarjan aikana. Kokeilussa vika oli, ei siitä valittaneissa. Ensi kerralla tarvitaan parempi toteutus siihen.

10 tykkäystä

Liput alas pelin ajaksi!
Ihmeellistä edes olla toista mieltä koko nimi esiin jos haluaa jankata tästä asiasta. Ihan selvästi ilvesläisten aiheuttamaa p…kaa

4 tykkäystä