En lähtis heti päätteleen ettei kiinnosta. Tuollaiseen 1-5 kyselyyn tarvitaan jonkin verran vastaaja massaa että sieltä saadaan edes jotenkin luetettavaksi todettuja keskiarvoja. Jos katsomoita alettaisiin rajaan vielä enemmän nousisi saadun keskiarvon virhemarginaali ja saadulla tuloksella ei ole kauheaa merkitystä koska siihen ei voi luottaa.
Pyörätuolikatsomossa on sen 10-20 henkeä? jos tälläiseen nettikyselyyn vastaa 10-20% sen saaneista niin tulokset tuon ryhmän osalta voivat olla mitä vain. Eli mitä isompi vastaus massa sen luotettavampi on saadun keskiarvon paikkansapitävyys.
Kyselyssä oli mukana myös kirjallinen palaute jonka kautta saa varmasti mielipiteensä paremmin kuulluksi. Eiköhän siellä ne kaikki kirjalliset tulla lukemaan ja ne todennäköisesti tulevat vaikuttamaan päätöksiin enemmän kuin tuo saatu numero palaute.
Toki myös koska pyörätuolikatsojia olisi enemmän kuin vierasfanikatsomoa? Tuskin koskaan, mutta ymmärrän pointin täysin ja itse vastustan lippujen heiluttelua
A) kotipäädyssä (joo itse haluan nähdä pelin
B) myös vieraspäädyssä (haluan että pyörätuolikatsojilla ja muilla jotka haluavat pelin nähdä, on siihen mahdollisuus).
Jos et saa sähköpostiviestejä joita sinun kuuluisi saada, niin kannattaa olla yhteydessä toimistoon. Todella pieni todennäköisyys, että kukaan toimistolta lukisi juuri tämän viestisi, hahmottaisi kuka asiakkaista on ”Miku” ja korjaisi tilanteesi.
Pirun hyvän näköistä tekemistä tänään meidän päädyltä, itse en revennyt paikan päälle, mutta näytti lähetyksessäkin todella hyvältä tuo heiluttelu. Varsinkin kun muutama isompikin lippu oli mukana, mm. tuo vaakunakuvioinen.
Mun mielestä ei tuonut lähetykseen(kään) mitään. Osastokin tajusi olla heiluttamatta isoimpia pelin käydessä. Viikko sitten olin Mannheimin pelissä ja oli erittäin hyvä meno kun liput liehui vain katkoilla ja pelin käydessä sitten ihan eläimellinen älämölö. Parasta meininkiä pitkään aikaan mitä oon todistanut
Ei minusta näkynyt yhtään äänessä tämä. Sitä pääsi hyvin vrt katsomoon ja ihmismäärään.
Yhtälailla se ylärivi on hiljaa heilu liput tai ei.
Ja itse asiaan. Liput tuo ison visuaalisuuden. Tykkään niistä. Pienikin määrä väkeä saa vakuuttavan menon sillä, että liput heiluu ja ääni kuuluu.
Itsellänikin oli n. 52 minuuttia ottelusta lippu naaman edessä. Eikä se mua haittaa. Kyllä siitä näkee se on vain asennekysymys, kun tärkeintä kannattajakatsomossa on kannustaa ja sitä tein!
Itse painottaisin juurikin tätä, että laatu > määrä. Tämä on todistettu monta kertaa mm. eri CHL-vieraskannattajaporukoiden kohdalla. Pienelläkin ryhmällä saisi pelistä toiseen luotua todella komeaa meininkiä visuaalisesti sekä ääneen, mikäli kumpaakin saa toteuttaa täysillä. Yhä enemmän ihmisiä taatusti liittyy mukaan kun meininki on komeaa, mutta mielestäni turhan usein kuulee, että laatua tulisi korvata määrällä.
Eli minusta kannattajatoimintaa ei tulisi jarruttaa sillä perusteella, että joku nyt mahdollisesti ei huuda mukana, sillä tuskinpa tällaiset henkilöt muutenkaan kovin aktiivisesti ovat kannattamisessa mukana, mikäli siihen kannattamiseen liittyy joitakin “ehtoja”.
Osasto on Ilveksen kanssa sopinut ettei ne aivan isoimmat liput liehu pelin aikana. Katselin että taisi se Sinioranssien pystyraitainen (? muistikuva, en jaksa tarkistaa) olla sitä kokoluokkaa ettei meidän päädyssä pelin aikana liehu.
Ylärivit on aina hiljaa, mutta eilen myös heti 2. Kaiteen takana oli vihaisia tuppisuita
Capo joutui joka väliin huutamaan miten hiljaista on, varmaan eniten Areenan aikana. Jos tähän ei yhteyttä huomaa niin en tiedä mitä sanoa
Lippujen takaa näkee jos seisoo capon tasolla, taaempaa ei. Ei ole asennekysymys.
En itse nähnyt matsin aikana yhtään maalia tai jäähyä. Ei siinä, ääni käheänä taas tänään mutta anyways.
Moni normaalisti edes jotenkin huutava oli eilen kyllä hiljaa. Ja ainakin Capon huudatusten perusteella äänitaso oli eilen ihan surkea. Ei pelin pääosin näkeminen edes ole mikään ”ehto”
Jos itseni pitäisi valita, niin valitsisin äänen mielummin kuin liput, mutta ydinporukka päättäkööt itse (tapahtumajärjestäjän ehdoilla) kumpaa haluavat preferoida. Osastolla monien lukemieni kommenttien perusteella arkimatsien äänitaso on heikentynyt tälle kaudelle. Omakohtaista kokemusta ei ole sillä ainuttakaan ilveksen peliä en ole nähnyt. Syitä äänitasoon toki voi olla monia.
Jos lippuja halutaan heiluttaa niin jakakaa ne nyt ainakin laajemmalle alueelle alhaalta ylös. Nyt 90% lipuista oli keskellä alhaalla.
Ä
Eilen liput liehui hienosti mutta muu Tappara kannatus kuin seisomakatsomossa olematonsa.
Tänään fanikatsomo yllättävän hiljaa ja ei edes yritetä saada muita mukaan helpoilla kannatuksilla esimerkiksi ”Tappara Tappara”. Onko kolme peli Areenassa viikossa liiga faneiile?’
Itseasiassa äänentaso oli likimain parasta mitä vieraspaikallisissa on koskaan ollut, mutta halu oli ruoskia irti mahdollisimman paljon ääntä. Lopussa alkoi vaikuttamaan että epäusko iski porukkaan kun tappio oli tulossa niin siinä lopussa joutui sen takia piiskaamaan enemmän. Lippujen heilutus näytti kyllä erittäin hyvältä omaan silmään ja kyllä se väriä tuo nätisti katsomoon. Ja tähän ei tarvitse nyt vastata mitään ”väri ei ole niin tärkeetä jos kaikki ei näe peliä, tai pukekaa pelipaidat niin siinä on väriä” kun ne vastaukset nyt on nähty jo satakertaa.