Areena: Kannustuslippujen käyttö Tapparan otteluissa

Kuvastaa hyvin asennettasi asiaan. Ei riitä, että kokeilu tehtiin (toista kertaa) ja nyt kyselyn kanssa ja molemmilla kerroilla sai täystyrmäyksen. Itse toivoisin kuuloaistin olevan tärkein osa meiningin “haistelua”. Ja eipä taputus ja esim. “Peppi Pitkätossu” pahemmin onnistu lippu kädessä. Mun osalta viimeinen viesti aiheeseen, on niin älyvapaata keskustelua ollut.

4 tykkäystä

Tässäkään ei ole mitään näköhaittaa jos isot liput otetaan pois :smiley:

8 tykkäystä

Fani katsomo on kannattamista varten mutta kannattaminen pitää tehdä toiset huomioiden. Perusasi

Jos pelin käynnissä ollessa liput estävät muiden katsojien pelin seuraamisen niitä ei saa käyttää.

Vieras on kylässä isännän ehdoilla ja jos ei kelpaa niin ei tarvi tulla. Näin kotonakin ja normielämässä

Seuraavaksi nämä minäminä teinit haluaa savut, koko katsomon peittävän banderollin, aarnekärpäsen, infarnaalisen sireenin koko pelin ajan tai… ?

12 tykkäystä

Kuulostaa kyllä hyvältä. Kiitos ideasta.

9 tykkäystä

Kerrataanpa nyt hieman miten keskustelu ja tapahtumat ovat yleisesti mennyt.

“minäminä” teinit olemme täälläkin ymmärtäneet vastahakoisuuden ja sitä on jopa huomioitu, vai miten tuo ensimmäinen derby jossa olisi lippuja saanut pelin aikana heiluttaa, mutta niin ei tehty? Tottakai me tuomme asiassa sen meidän näkökulman esiin täällä ketjussa… sitä nyt on ihan turha ihmetellä.

Kun sitten taas suurin osa pelipaita janttereista ei täälläkään tunnu ymmärtävän miksi olemme sitä mieltä, kuin olemme. Niin ja sitten kun niitä luvallisesti heilutellaan, niin huudellaan ja uhkaillaan 9-12-vuotiaita väkivallalla.

Mutta sitten itse kohtaan johon olen vastaamassa. Savut todella iso + hallin ulkopuolella, tifoja vielä varmasti tänävuonna nähdään, aarnekärpänen olisi mielenkiintoinen haku ja infarnaalinen sireeni ei ainakaan jäisi keltään huomioimatta. Kiitos.

10 tykkäystä

Huokuu naapurin foorumilla sen luokan ylimielisyys että alkaa vanhaa oikein etomaan.
Siellä ollaan nyt kehoittamassa kaikkia Ilveksen kannattajia jäämään jatkossa pois Tapparan isännöimistä paikallispeleistä koska osasto41 ei saa heiluttaa isoja lippuja.

Ilmeisesti kyseinen selkeästi keskenkasvuisten hallinnoima ryhmä kuvittelee että ihmisillä ei ole muita intressejä käydä hallissa kuin osasto41.

Vetää aikalailla sanattomaksi. Voisiko joku kertoa missä vaiheessa noilla teineillä on lähtenyt noin pahasti mopo keulimaan ja jalat noussut 3metriä maan pinnalta?

26 tykkäystä

Valitettavasti kyse ei ole teineistä.

6 tykkäystä

Kuten on todettu, tämä ketju kiertää kehää eikä etene mihinkään.

• Osa näkee liput tärkeänä osana tapahtumaa ja haluaa niitä heiluttaa myös pelin aikana.
  • Osa kokee pelin aikana tapahtuvan liputuksen näköyhteyttä häiritsevänä.

Tämä ei tästä keskustelemalla muutu.

Tappara teki pilottitestin ja päätyi ratkaisuunsa (vanha lippukäytänne jää voimaan). Asiakkaalla, oli se sitten omia tai vieraita, on oikeus äänestää lompakollaan.

Lopullista ratkaisua asiaan ei tule kuin katsomojärjestelyjä jotenkin muokkaamalla, jos halutaan mahdollistaa liputus esteettömästi, tai näköesteestä huolimatta. Tappara arvioi tilannetta omin perusteinensa (liiketalous, ottelutapahtuma) ja voi halutessaan käytäntöjään muokata. Sen verran aktiivisesti toimisto tätä palstaa seuraa, että varmasti tämäkin debatti on noteerattu. Ilveksen faniryhmän boikotit ovat irrelevantti asia. En minäkään käy Ilveksen järjestämissä paikallispeleissä.

Otetaan pieni happitauko aiheesta.

28 tykkäystä

Ketju avattiin automaattisesti 9 päivän kuluttua.

Luin kaikki n.900 viestiä läpi. Hyvää, että huonoa argumentointia molempiin suuntiin.

Ymmärrän sen, että näköeste ärsyttää, mutta ymmärrän myös sen näkyvyys ja tunnelmanluontipointin. Toki hieman noissa “Näköeste” argumenteissa hivenen haisee ongelman pullistelu oman agendan puolesta. “Yksikin lippu eteen niin kiroan ja lähden kotiin ärrinmurrin” aika prinsessa meininkiä, että oikein naurattaa. Ymmärrän, että peli halutaan nähdä ja ymmärrän ärsytyksen jos on luvattu, ettei ole näköhaittaa, mutta jos siinä millisekunnin ajan heilahtaa hivenen lippu eteen niin vaikea uskoa, että se on NOIN iso ongelma. Stefanin näkökulman ymmärrän, koska paikka maksaa ihan sikana, mutta ei kai sielläkään 24/7 katota peliä kun pitää sitä ruokaakin syödä, kerta ravintola on, mutta pöydän tuijottelu ei ole ongelma kesken pelin, mutta auta armias kun lippu tulee eteen.

Ymmärrän kyllä, lippujen tuovan lisäarvon. Näyttää todella upealta B6 katsomoon kun sisääntulossa March of the Dead pauhaa arenan kajareista ja valaistussa fanikatsomossa lippumeri myrskyää. Kylmikset.

Mutta tosiaan kesken pelin en näe niille isoa käyttöä. Pitkältä riviltä minä ja ympärillä istuvat seurataan peliä ja ei seurata oikein ikinä, mitä fanarissa tapahtuu, kunhan ääni kuuluu. Minusta lippujen vaikutuksesta pitkille riveille kertoo se, että en kevään ekan finaalin avauserässä edes tajunnut, että siellä oli kokeilu menossa, kun seurasin peliä ja häkellyin vasta jälkikäteen kun kuulin asiasta PorkkanaPodista (kuunnelkaa, hyvä podcast :wink: ), että pitkille riveille ei noilla niin väliä. Ja yleensä jos silmät harhailee kesken pelin muualle arenaan niin yleensä kyylään mediakuutiota tai ribboneita, en fanaria.

Ja fanarissa olen pari kertaa kans ollut ja siellä tulee, jopa ihmisistä näköeste, mihin itse tokaan “mitäs pienistä, pääosin pelin näen”. Sama homma lipuissa. Olin keväällä katsomassa Ilves-Ässät game 5. Ekaa maalia en nähnyt kun lippu edessä (oltiin fanikatsomon ihan vieressä), mutta pääosin tilanteen näin ja tuuletuksista ja summerista tajusin, että den glider in.

Itselle siis ihan sama heiluuko. Näköhaitta on, mutta sen siedän, ja kyllä lippumeri siistiltä näyttää ja siitä tulisi hieno yhtenäisyyden tunne kun yhdessä liputettaisiin. Toki ne ovat vain lippuja ja ääntä (mikä on se tärkein) lähtee ilmankin. Ja jos siitä on liikaa ongelmia muille niin mennään sillä, että ei heiluteta. Itse olen niin poliitikko, että oma kanta on: Ihan sama, molemmat käy niin mennään enemmistön ja sääntöjen mukaan. Ei liputeta Tapparan peleissä kun se ei ole sallittua ja liputtakaa vaan sitten jos se jossain on sallittua.

Ja loppuun muuten viä yks jännä havainto: tuntuu, että tässä keskustelussa lippuja vastaan olevat ajattelee muita, liputtajat vain itseään.

“eteenpäin”

Koko Stefan’s kohdasta huokuu, ettet ole ollenkaan kartalla miten siellä on tahditettu nuo tarjoilut. Kerran käyneenä voin sanoa, ettei tarvinnut pelin käydessä syödä, mutta mitä sitä faktoilla.

24 tykkäystä

Siksi siellä on tuo ei “kai” sana Koska en ole Stefanissa koskaan käynyt (köyhä opiskelija) niin en voi tietää. Puhdas oletus. Mitään en faktana sanonut siinä kohdassa. Luetun ymmärtäminen taitolaji. Vai astuinko miinaan?

1 tykkäys

Joo 24/7 ei katsota peliä varmaan missään paikalla, sikäli olet oikeissa tuon kai sanan kanssa. Loppuun pätkään Stefansista tuo useampi rivi ennen oleva “kai” tuskin viittaa. Ilmeisesti kirjoituksessa yksi kai sitten riittää koko tekstiin, tai sitten oli vain todella tökerösti kirjoitettu.

1 tykkäys

No mä olen huono kirjoittamaan (ja lukemaan) mutta mielestäni tuossa kohdassa toin asiani hyvin esille, toki ymmärrän omaa tekstiäni helpommin kuin muut, luonnollisesti.

Jottei mene ofariksi niin totean, että vaikka meillä on hieno Arena niin ikävä, että meillä on tälläisiä tekijöitä kuten Stefan, jotka estää huvia monilta. Mutta näillä mennään ja nykyinen käytäntö toimii.

Se on oma mielipiteesi. Mun mielipide on se, että koko aitiokerros on pakko olla, että voidaan pyörittää ylipäätään koko bisnestä tuon kokoisessa pytingissä. Eli “pakollinen paha”. Nyt se sitten rajoittaa esimerkiksi lippujen käyttöä, mutta se ei ainakaan itseäni haittaa tippaakaan.

5 tykkäystä

No parisataa paikkaa Stefanissa tuottaa huvin lisäksi liikevaihtoa. Loistava paikka asiakastilaisuuksiin jos sattuu olemaan kiekkohenkisiä asiakkaita, hyvä ruoka, hyvä palvelu ja näkee pelin hyvin jos ei liput liehu.

24 tykkäystä

Voi ärrinmurrin kun väkisin yritetään ymmärtää pointtia väärin.

Muotoilen uusiksi. Hienoa, että meillä on Stefan, mutta harmi että sen ohella tulee suuri vastaääni lippujen heiluttamiselle.

Mutta parempi näin kun toisinpäin että liput liehuu ja Stefania ei olisi. Unelmahan olisi että liput eivät Stefanista pelin katselua, mutta se jääköön ikuiseksi haaveeksi.

1 tykkäys

Niin en minäkään missään kohtaa ollut sitä mieltä että koko Aitiokerros pitää ignorata lippujen takia, harmittelin vain että jotkut eivät voi pitää hauskaa lippujen kanssa sen takia. Se on pieni voivoi mutta voivoi kumminkin. Haluan vähän ajatella myös lipun Liehuttajia, jotka jäävät vähemmistöön, vaikka mielestäni nykyinen käytäntö on parempi kun se että ne heiluisivat “24/7”.

Edit. Olen siis ns “lippuvastainen” mutta puhun nyt sen vastaisesti koska saan sillä avarrettua omaa näkemystä liputuksesta, että ei tarvitse tapella kenenkään kanssa, vaan pyrin ymmärtämään kaikkia, koska kaikki ollaan samalle puolella after all.

Edit 2. Tai en ehkä niinkään lippuvastainen. Vaan neutraali

1 tykkäys

Osasto41 näyttäisi Aamulehden mukaan päässeen lippujen heiluttelun suhteen yhteisymmärrykseen Tapparan kanssa. Hoitavat kannatuksen Tapparan isännöimissä peleissä jatkossa parvelta.

Ehdotan, että tehkäämme samoin! Tällöin ne, jotka kokevat lippujen heiluttelun olevan oleellinen osa pelitapahtumaa, voisivat heilutella kaikenkokoisilla lipuilla aivan niin paljon kuin haluaisivat ilman, että toiminnasta aiheutuisi mielipahaa itse peliä seuraaville kanssakatsojille. Näin toimien kaikki ”voittaisivat”, eikö?

3 tykkäystä