199 € kausari pois vaan, hintaa voisi hilata 349 euroon ja varataan yläparvelle muutaman sadan henkilön alue seisomiseen. Tämä ratkaisisi about kaikkien ongelman eikä tätä vänkäämistä tarvitsisi.
Se, että nämä halvan kausarin ostajien poistuminen ei vaikuttaisi kuin siihen, että katsomossa hiukan väljempää. Ääntä niistä ei kuitenkaan lähde, eli mitään sen suurempaa menetystä ei tarvitse pelätä.
Kiitos. Oon siis jatkossa hiljaa?..hitto mitä kommentointia.
Seisomakatsomossa on kyllä mahdollista liikkua sen verran, että lippujen välistä näkee peliä. Edellisessä vieraspaikallisessa ainakin ite olin sattumalta sijoittunut niin, että ei ollut yksikään lippu pelin edessä käytännössä missään kohtaa.
Se, että ostat areenan edullisimpaan paikkaan kausikortin tarkoittaa, että paikka ei välttämättä ole ihanteellinen nimenomaan pelin seuraamiseen.
Kyllä mä sanoisin että niin yleisölle kuin myös ihan vaan itselle ja muille seisomakatsomossa. Tuo elävöittää katsomoa mielestäni paljon ja näyttää myös todella hyvällle. Tuo sitten näkyy sen lisäksi myös somessa, tv-kuvissa.
Ei pidä lähellekään aina paikkaansa, että tuo olisi mahdollista. Ja edelleenkään nämä ei ole myyty näkörajoitepaikkoina, joten näkymää voisi olettaa. Samaa kehää pyörii nämä teidän “argumentit”.
Ilman lippuja, ilman noita halvempien kausikorttien haltijoita.
Minä istun siinä seisomakatsomon läheisyydessä. Ja sieltäkin näkee sen, että oli sitten “halpa kausikortti” tai ei niin aika hyvin on pääty mukana.
Tekisi mieli sanoa, että… no antaa olla.
Hyvä meininki jopa ilman lippuja.
E. Katsonko lippuja? En. Katson peliä ja aistin ääntä.
Päätyhän ei todellakaan ole ihanteellinen paikka katsoa peliä. Se että se on edullinen niin ei tarkoita että sitä pitää entisestään huonontaa.
Siirtymällä ei voi kyllä mitenkään poistaa lippujen aiheuttamaa näköhaittaa ellei sitten mene lippujen ja kaukalon väliin.
Esimerkiksi porkkanapodin YouTube kanavalta löytyy pätkä viimepelistä niin siitä voi jokainen käydä katsomassa näkeekö sieltä vai ei.
Lippujen heiluminen välissä tuhoaa katsomisen täysin koska hukkaat kokoajan kiekon ja pelaajat niin et pysty seuraamaan peliä.
Kyllä. Tämä keskustelu pyörii ihan molempien osapuolien osalta ihan samoilla argumenteilla. Ei tähän keskusteluun ole mitään lisäarvoa tullut kuukausiin.
Laajentuneen seisomakatsomon takia siellä on kyllä aivan pomminvarmasti paikka jossa ei pahemmin liput tule eteen. Pääasiassa niitä kuitenkin heilutetaan siellä seisomakatsomon keskiosassa.
Tuo pätkä on kuvattu yhdestä kohdasta, liikkumalla katsomon sisällä pystyy vaikuttamaan siihen kuinka paljon ne liput on edessä. Olen tämän itse myös kokeillut useasti. Tuo pätkä muuten myös osoittaa kuinka hienolta nuo toisessa päädyssä heiluvat liput näyttävät kauas. Tuossa minusta näkyy parhaiten se @Oijennus kyselemä lisäarvo: se lisäarvo on areenan muille katsojille.
Mitä ihmeen lisäarvoa liput tuovat katsojalle, joka ei niiden takia näe peliä? Siirrytäänkö Stefansissakin pöydästä toiseen aina sen mukaan missä niitä lippuja milloinkin sattuu heilumaan? Ehdotus oli, että lipunheiluttajat menisivät sinne parvelle heiluttamaan, jolloin siitä ei olisi haittaa itse peliä katsoville, joita kuitenkin yleisöstä on se leijonaosa. Tämä ei ilmeisesti kelpaa, vaan pointti on se, että niitä lippuja pitää pystyä heiluttamaan nimenomaan muiden katsojien edessä?
Mikä lisäarvo?
Tunnelma on hyvä. Ihan ilman lippujen liuhumista.
Sanoisin että se lisäarvo on lähinnä muulle hallille, kuin just siihen katsomoon, eihän sitä kokonaisuutta ja sitä miltä katsomo näyttää, pysty oikein samasta katsomosta näkemään.
Mitä tulee lippujen taakse jääviin ihmisiin, olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että sielllä hallissa on 12 000 muuta paikkaa siihen pelin katsomiseen.
Stefans on minusta ainoa olennainen huoli. Lippujahan tosin haluttiin testata toimiston halusta siitä huolimatta. Ainakin minulla on käsitys että isoimman mölyn tästä piti parin sadan halvan kausikortin hommaajat, ei Stefan’sin punaviinin nauttijat. Tämä keskustelu täällä tuo minut samaan johtopäätökseen asiasta, että isompi haitta tuntuu olevan että halvalla kausarilla ei välttämättä näe joka hetki peliä. Eipä ne toisen päädyn aitiotkaan ole tainneet haitata toisen päädyn lippujen heilutusta.
Tämähän on sinun subjektiivinen näkemys, eikä mikään kaikenkattava totuus. Visuaalisuudella ei välttämättä ole joillekin mitään merkitystä, joku taas ei pidä äänekkyydestä sen kummemmin, mutta visuaalisuus iskee.
Oon itse sitä mieltä, että tämä ongelma alkoi, kun seisomakausikorttien hinnoista tuli halpoja. Miettisin toimistossa todenteolla, tulisiko seisomakausarien hintaa hilata reilusti ylöspäin.
Luetko lainkaan muiden viestejä tässä ketjussa?
Kirjotuksestasi voisi päätellä, että lipunheiluttelijoilla olisi jokin etuoikeus tuohon katsomon osaan ja toimintaasa siellä. Näin nyt ei vain ole, vaan jokaisella kyseisesta katsomolohkosta lippunsa/kausarinsa ostaineilla on yhtälainen oikeus tulla jääkiekkopeliin katsomaan jääkiekko-ottelua. En ymmärrä miksi tästä asiasta täytyy aina aika-ajoin vääntää asiaa, päätökset on jo tehty aikaa sitten miten toimitaan. Tarviiko tästä ainavaan jankuttaa ja jankuttaa.
En vieläkään ymmärrä.
Tässäkään ei luonnollisesti ole sellaista välimaastoa, että joku haluaa huutaa äänensä käheäksi SEKÄ katsoa peliä. Eli joko seisot tuppisuuna ja seuraat peliä tai heilutat lippua tanssit laulat mutta peli ei kiinnosta pätkääkään. Hyi olkoon kaikki pois seisomakatsomosta jotka haluavat myös katsoa seurata peliä
Näin ei ole tainnut kukaan sanoa. (Paitsi Osasto)
Käsittääkseni ne ei kuitenkaan hiljennä ääntä?
Se on täysin totta, että tälläkin kaudella on ollut mahtava meno. SO on osoittanut, että ilmankin lippuja pystyy kannattamaan ja ylläpitämään loistavaa tunnelmaa. Näen kuitenkin, että jos liput saataisiin mukaan aiheuttamatta näköestettä mm. aitioihin, niillä saataisiin luotua vieläkin enemmän tunnelmaa.
Tälle kaudelle seisomakausikortti
Tällä kaudella käynyt Stefansissa
Pyrin jatkossa käymään noin kerran kauteen Stefansissa jos ei liput liehu. Molempiin todennäköisesti tulee muutos jos liehuu. Todennäköisesti en olisi ainut.
Itse en kiinnitä huomiota koko lippuihin edes katkoilla. Istun onneksi sivu katsomossa. Ääni on se mikä tunnelman luo.
Tähän on pakko tarttua. En voi puhua kun omasta puolestani mutta veikkaan että en ole ainoa laatuani: Minä istuskelen pääasiassa pitkällä rivillä. En oikeastaan ikinä katso lippuja. Pelikatkoilla hyvin harvoin. Naapurin peleissäkin missä niitä saa heiluttaa 24/7 en niitä katso. Ei ne anna oikeastaan mitään. Kuten @Oijennus totesi: peliä katson, ääntä aistin.
Toki seisomakatsomo on hienomman näköinen sillon kun on lippumeri vs ei (näyttää alkushowssa yksinkertaisesti ■■■■■ siistiltä kun joukkue tulee jällee ja March of the dead pauhaa kajareista ja “uhkaava” lippumeri luo tunnelmaa) mutta muuten tuo lisäarvo “muille hallissa” jää aika laihaksi. Tai ainaki itsellä.
Ääni ja visuaalisuus täydentävät toisiaan.
Mukavasti tuo liputtelu onnistunut vierasmatseissa, ehkä vielä joku kaunis päivä kotonakin.