Sanoiko joku, että välitön muutos tehtäisiin? Aina samat kaverit vastailemassa miten sattuu. Tämä muutoshan voitaisiin tehdä esimerkiksi ensikaudelle.
Tästä olen samaa mieltä. Ei toimi kesken kauden noin iso muutos. Kenties johonkin yksittäiseen peliin tätä voitaisiin meidänkin fanipäädyn suhteen kokeilla, kerätä siitä kokemuksia ja sitten miettiä asiaa uudelleen ensi kauden suhteen. Tää kausi täytyy nyt vetää vaan puolin ja toisin joustaen.
Ei kai fanikatsomon tarvitse mihinkään muuttaa jos isoja lippuja ollaan heiluttamatta pelin ollessa käynnissä.
Viesti siirrettiin ketjuun: Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista
Sama keskustelu, mutta tyypit on mielestäni vaihtunut, vänkäys ei ole isommin muuttunut.
Jos liput liehuisivat yläkerrassa, estämättä kenenkään näkyvyyttä. Normaali fanikatsomossa voi hyppiä, pomppia, laulaa, vemputtaa pulkannaruja ja kannustaa kuinkas tykkää. Kaikilla on kivaa ja kaikki näkevät pelin, oli paikka sitten missä tahansa.
Kuten yllä jo sanottiin tietenkään moista muutosta ei voi tosta noin tehdä kesken kauden. Mutta keskustelu kannattaa aloittaa jo nyt jos sen ensikaudeksi saisi.
Lisäksi seisomakatsomon siirto osaltaan ylös ei tietenkään tarvi poistaa nykyistä seisomakatsomoa. Vispaajat ylös muu voi jäädä alas ei ongelmaa.
Tottakai keskustelu kiertää kehää kun mitään uutta keskusteluun ei oikein tule nyt tuli sentään uudestaan tämä lippujen vispauksen paikan muutos.
Tapparalle.
Visuaalisuus jäisi kyllä aika piiloon parvella - on sen verran kaukana tapahtumista. Ääni varmasti kuuluu - ei siinä mitään. Heljanko ainakin saisi pelin päätteeksi pompata korkealle, jos aikoisi yltää yläpleksiin… Toki paikallispelissähän tuota voi seurata miltä näyttää.
Aikanaan ehdottelin seuraavaa ratkaisua, että onko nykyisen katsomon laajennusosassakaan sellaista paikkaa yhdellä sektorilla missä jatkuva lippujen heiluttaminen ei niin paljoa haittaisi kesken pelin… Onko kukaan tätä edes miettinyt?
Muutenhan tämä on ikuinen kehäkeskustelu, joka ei etene.
Itse olen ainakin tämän kannalla. Paljon helpompi ratkaisu kuin mikään seisomakatsomon siirtäminen, ja voitaisiin ottaa käyttöön heti. Kyllä ainakin minusta tuo olisi aivan riittävä kompromissi tässä hetkessä areenalla, mikäli lippuja saisi heilutella jatkuvasti vaikka tuolla päädyn laajennusosassa, jolloin se muu seisomakatsomo olisi puolestaan sitten tällaista enemmän näkörajoitteetonta aluetta.
Kokeilun arvoinen idea kyllä 100%.
Muuten ihan hyvä ajatus, mutta Stefansin ravintola siinäkin takana on. Pieni siivu se laajennusosa on, mutta kyllä sekin muutamaan pöytään tuolla ylhäällä näkörajoitteen aiheuttaisi.
Ja aitioita siinäkin. Eli yläkatsomo lienee ainut ratkaisu jos ei haluta alkaa myymään näkörajoitettuja paikkoja. Lipun vispaajia tuskin on useita kymmeniä puhumattakaan sadoista, joten koko katsomon siirto ei olisi pakollinen. Sata paikkaa riittäisi varmasti hyvin.
Jotenkin hellyyttävää, kuinka huolissaan täällä jaksetaan olla kalliin illalliskortin Stefan’siin ostaneiden esteettömästä näkymästä kaukalon jokaiseen nurkkaan.
Pari kertaa tuolla ruokailleena uskallan väittää, että vain pientä murto-osaa kiinnostaa peli missään määrin ja vielä harvempi on joutunut itse maksamaan lippunsa/ruokansa.
Muiden piikkiin minäkin olen tuolla notkunut ja molemmilla kerroilla olen ollut seurueestamme ainoa, joka on edes yrittänyt välillä katsoa peliäkin. Muiden aika on mennyt “verkostoitumiseen”, eli perus aitioryyppäämiseen ja paskanjauhantaan.
Pienenä erona on se, että jos jatkuvasti liehuvat liput olisi ylempänä katsomossa kulkuaukon kohdalla - aiheuttaisiko tämä näköhaittaa niin paljoa? Isot liput ja muut liput voisi liehua katkoilla jokapuolella.
Eihän tuo vaadi kuin vähän pohtimista ja testailua - yleensä kyllä ongelmat saa jonkinmoisen kompromissin, kun ryhmällä miettii - ei kaikki täysin tyytyväisiä, mutta homma saadaan toimimaan.
Hyvä haaste vuoden viimeiseen kotipeliin vähän katsella paikkoja uusin silmin tulevaa vuotta kohden.
Nostan kuitenkin hattua koko huutosakille - jatkakaa samaan malliin tai entistä kovempaa tulevana vuonna, kun tosipelit lähestyvät
Ps.
Enempää en tähän ketjuun postaile - yritys on vain saada ilmoille vähän uusia ajatuksia jumiutuneeseen keskusteluun.
Itse olisin mielissäni jos saatais jonkinlainen kokeilu edes siitä parvesta, tosin tämä on vain minun kantani mutta ois kiva edes kokeilla.
Käy siellä kuule ihan tavan tallaajiakin, joita peli kiinnostaa, kuten minä. Ei välttämättä monia, mutta sanotaan nyt näin että yksi käyjä Stefansissa tuo kutakuinkin saman verran rahaa laariin kuin yksi alennusseisomakausari.
Vieraat naapuristahan hoitaa sen kokeilun. Katotaan ja kuunnellaan miltä näyttää ja kuulostaa. Eihän yläkatsomo tokikaan niin hyvin näy kaikkialle katsomoon tai telkkariin, mitä maalin taus. Muutenki jos halli ei oo täynnä, olis aika typerää jos äänekkäimmät fanit olis yläkatsomossa.
Silloinhan se laulu juuri raikaisikin aika komeasti ympäri areenaa.
Ja koko pääty olisi lähes tyhjä. Tässä ei olisi mitään järkeä.
Eikös siellä päädyssä silloin voisi olla ne tyypit ketkä haluavat halvalla lipulla täysin esteettömästi katsella peliä? Kuulemma heitä on todella massiivinen enemmistö päätyläisistä, tai ainakin näin tästä keskustelusta olen tulkinnut.
Älä nyt noin itsevarmasti sano etteikö mitään järkeä.
Ei se ainakaan Saksassa näytä haittaavan. Liput liehuu ja meteliä on!
Ylös pääsisivät porukka vispaa lippuja ketä kiinnostaa se homma ja sitä kautta vetäisi muuta porukkaa ylös. Halvalla kausarin ostaneet voisivat peliä katsoa alhaalta.