Areena: Kannustuslippujen käyttö Tapparan otteluissa

Toistan itseäni. Argumentti on lippujen heiluttamiselle visuaalisuus. Miksei sitten oteta niitä kaulahuiveja aktiivisempaan käyttöön? Niitähän käytetään paljon esimerkiksi jalkapallo maailmassa. Oli nyt viimeisessä pelissä siinä kuvan oton yhteydessä käytössä ja loi sitä visuaalisuutta hienosti. Kaulahuivit kuitenkin on aika monella mukana. Huiveilla tulee helposti viauaalisuutta ja siinä ei sitten tarvitsisi käydä tätä keskustelua.
Ymmärrän, että niitä ei voi koko aikaa käyttää koska taputus chäntit, mutta hyvin voisi olla osana jotain chänttejä ja tilanteita.

18 tykkäystä

Taas taidan istahtaa semmoiseen kusiaspesään mihin ei ehkä kannattasi, etenkin kun asia ei minua kosketa millään muulla tavalla, kuin että kannattamani seuran fanit “riitelee” keskenään ja se aiheuttaa epämukavia fiiliksiä.

Eikös se niin ole, että isoja lippuja ei saa pelin ollessa käynnissä heiluttaa? Noudattakaamme, tai siis te jotka peleihin pääsette, niitä sääntöjä, neuvotelkaa, mikäli mahdollista, uusista säännöistä ja noudattakaa sitten niitä. Näin se homma etenee.
Onneksi joukkueella edes menee hyvin, lippujen kanssa tahi ilman!

Niin siis sehän on Tapparan laatima sääntö, että pelin ollessa käynnissä ei saa heiluttaa lippuja eikä SO:n

Käsitykseni mukaan SO nimenomaa haluaisi heiluttaa lippuja, mutta Tappara kieltää sen. Että en nyt ymmärrä mitä viestillä hait.

1 tykkäys

Laitetaas tähän putoushahmoa 2023 hoenta…voi vattu mä oo loppu…kummeli sais kyl helvetin hyvän sketsin tehtyä tästä kans tai uusi päivitetty elokuva elokuvasta Päiväni murmelina(Groundhog Day ) jatkakaa…

2 tykkäystä

Stefans on kuitenkin yritys ja he ovat hallissa vuokralla ja heillä tietty oletus on kävijöistä ja siitä, että sieltä näkee pelin.

Kaikki varmaan ymmärtävät mikä melu nousee, jos liiketoimintaa aletaan häiritsemään.

Siinä tapauksessa halliyhtiö kieltää kaikki liput ja sitten tilanne voisi olla nykyistä huonompi.

Miksi ei siis mennä nykyisellä?

9 tykkäystä

Ja näissä vielä se, että Tapparalle on varmasti isokin toive, että Stefans myy hyvin. Eiköhän niistä ropise kivasti rahaa. Tossa kun alkaa kyseinen lafka oleen tyhjillään sen vuoksi, ettei sieltä näe, niin ei sekään pitkässä juoksussa hyvä ole.

11 tykkäystä

Näin itsekin olen käsittänyt. Ja mikä tästä tekee vielä absurdimpaa on se, että myös Osasto on sopinut Ilveksen kanssa, että isoja lippuja ei heiluteta pelin ollessa käynnissä. Tää keskustelu on jotain aivan käsittämätöntä.

Muistan keskustelusta myös argumentin kun joku sanoi, ettei niitä isoja lippuja edes jaksaisi heiluttaa koko peliä. Mutta silti on pakko saada heiluttaa juuri silloin kun se häiritsee muita? :rofl:

6 tykkäystä

No niinpä. Miksi ylipäätään niitä jättilakanoita pitää heiluttaa kesken pelin kun yleisö joka tapauksessa keskittyy itse peliin. Pelikatkoilla ne päät saattavatkin sitten herkemmin kääntyä heiluviin lakanoihin.

2 tykkäystä

Paitsi jos on jotain vääntöä maalin edustalla(pelin ollessa jo poikki), niin sitähän ei lippujen takaa kunnolla näe. Kuutio ei ole tässä kohtaa mikään pelastus.

2 tykkäystä

Ei halliyhtiö ole lippuja kieltänyt, vaikka naapurin peleissä saa heilutella lippuja molemmissa päädyissä. Ei ole noussut melua vaikka liput heiluu.

8 tykkäystä

Ilves ei taida paikallisiin saada myytyä Stefansia puolillekkaan, kun lippuja heiluu edessä.

2 tykkäystä

Eikös Stefans sijaitse toisessa (Tapparan) päädyssä? Eli aivan sama kuinka paljon Ilvekset huiskuttelevat, Stefansin asiakkaat eivät kärsi

5 tykkäystä

Mutta heidän kotipaikallisissaan liehuu liput meidänkin päädyssä.

6 tykkäystä

Eli vertaat 30 peliä 3 peliin? Kyllä tää vaan entistä unisemmaksi menee tämä keskustelu. :yawning_face::yawning_face::yawning_face:

1 tykkäys

Kyllähän siellä Ipan kotimatseissa muutkin vieraskannattajat heiluttelevat noita lippuja koko matsin ajan, kuin vain tapparalaiset.

6 tykkäystä

Jos kommentini on, että paikallispeleihin ilves myy stefansiin varmaan vähemmän lippuja? Eikös se mene tämän stefans-logiikan kanssa ihan yksi yhteen?

Joo. Otan nyt esimerkin Tappara-HPK, jossa vieraspäädyssä oli 2? lippua, jotka nekään ei ihan siitä suurimmasta päästä. Niistä juuri minkäänlaista lippumerta ei saisi, ellei ne lakanaksi laittaisi. Eli pointtini:

Enemmän lippuja on enemmän kuin vähemmän lippuja. 30 peliä on enemmän kuin 3 peliä. Eli näköhaitta tässä tapauksessa Stefansiin on kokonaisuudessaan mitätön verrattuna meidän kotipeleihin.

Mutta joo tähän ketjuun näemmä turha koittaa loogisesti kirjoittaa, kannat on päätetty ja teidän suunnalta ei juuri konkreettisia ehdotuksia ole tullut miten esimerkiksi näköhaittaa saisi pienemmäksi, samalla liput sallien. Itse esimerkiksi annoin yhden esimerkin muutama kommentti sitten.

2 tykkäystä

Olenhan minä esimerkiksi aiemmin ehdottanut, että lippuja voitaisiin heilutella nykyistä ylempänä, jolloin halukkaat voisivat mennä niiden alapuolelle katsomaan esteettömästi matsia. Ehdotin myös, että jos noille lipuille varaisi oman nurkkauksensa tuolta seisomakatsomosta esimerkiksi laajennusosasta, jossa niitä saisi heilutella. Eihän tuo tietysti Stefan’sin kohdalta ongelmaa poista, mutta kyllä itse ainakin puollan molempia osapuolia tyydyttävää kompromissia mikäli sellainen löytyy.

1 tykkäys

Tää lippujen heiluttelu on samanlainen keskustelu kuin “kitkat vai nastat”. Yhteisymmärrykseen ei päästä vaikka kuinka hyvin koittaisi argumentoida, kun niin vahvasti osapuolilla on omat mielipiteet.
Itse ymmärrän molempia kantoja, minua se ei pääasiassa häiritse, mutta ymmärrän että jotain häiritsee. Olen istunut kerran Stefansissa Tapparan kumppanin asiakkaaana, ja kyllä isoista lipuista siellä kesken pelin haittaa olisi, muutenkaan kentän näkeminen noilta paikoilta ei ole parasta mahdollista.
Ymmärrän myös että liput on tärkeää faneille.
Liput on hieno, mutta pelin ollessa käynnissä, paras on joku vaihtoehtoinen visuaalisuus.

5 tykkäystä

Samalla loopilla tämä keskustelu jälleen kerran, mutta sen verta osallstun itsekin, että muistutan ettei lipuista aiheutuva näköhaitta koske ainoastaan Stefansia ja seisomakatsomoa vaan myös päädyn istumakatsomoita. Isot liput peittää näkyvyyden täysin.

4 tykkäystä