Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Areenan mediakuutiolla on ääni ja kuva jostain syystä aika paljonkin epäsynkassa. Johtuu varmaan vaan siitä.

4 tykkäystä

Äänestys!

Tapparan jääkiekko-otteluissa tulisi soittaa…

• Rytmikästä konemusiikkia
  • Perinteisempää rock-musiikkia

0 äänestäjää

Edit: @tp2 Kysymyksen asettelulla vältetään neutraali vastaus. Valitse kahdesta parempi. Jopa IFK laittaa vähän konemussaa mausteeksi väliin.

2 tykkäystä

Mielestäni molempia. En antaisi ääntäni vain toiselle vaihtoehdolle.

3 tykkäystä

Joo, näinhän se on. Ilmaisin vähän epäselvästi itseäni, mutta tarkoitin että tanssijat oli keskenään vähän epäsynkassa. Se nyt ei ollu kuitenkaan kovinkaan iso ongelma.

Olisiko @Aapez mahdollista saada pelaajaesittely oikeaan järjestykseen vielä tälle kaudelle? Kesken kauden tulleista pelaajista osa tulee esittelyn lopussa, mutta osa on oikeassa paikassa ja sitten on 15 Platt, joka tulee 42 Rauhalan ja 71 Kuuselan välissä. Lisäksi 28 Ahlroth on 33 Vittasmäen jälkeen, tämä sama virhe on muuten Tapparan kotisivuillakin

3 tykkäystä

Joo hieman aiheuttaa myötähäpeää, kun vielä uudistetussa alkushowssakin pelaajaesittelyssä järjestys aivan mitä on. Tulee todella vahva puuhastelun maku, kun kuitenkin joidenkin pelaajien kohdalla on ollut lähes koko kausi aikaa laittaa oikeaan järjestykseen.

Vähän rumasti ja suoraan sanottuna pelaajaesittelystä jäi tekemättä se tärkein ja itsestäänselvin tarpeellinen korjaus (pelaajat oikeaan järjestykseen), mutta sitten muutettiin niitä asioita mitä kannattajat olisivat ainakin kommenttien mukaan suhteellisen yksimielisesti halunneet pitää eli musiikkina siihen loistavasti sopinut Pendulumin Come Alive ja ribboneilla pyörinyt hieno pelaajalista heitettiin jostain käsittämättömästä syystä romukoppaan.

9 tykkäystä

Jos noista kahdesta pitää valita niin vastasin konemusiikkia. Olen sitä mieltä, että ottelutapahtuman pitää olla moderni ja kosiskella uusia katsojia tapahtumien pariin, ja mielellään tietysti nuoria, joista saa elinikäisiä asiakkaita. Tällöin nykytrendien mukaan konemusa on perustellumpi vaihtoehto, tietysti jos nuoriso alkaa taas kuuntelemaan rokkia niin sitten sitä.
Meitä vanhoja pieruja ei tarvitse enää kosiskella rokilla, me osataan jo hallille. :grin:

Mutta kuinka kauan jos tapahtuma suunnataan nuorisolle?
Tiedän, peliähän sinne mennä katsomaan mutta kun areenan myötä koko ottelutapahtumaa on kehitetty ja musiikin puolesta en tunne kuuluvani asiakasryhmään.

3 tykkäystä

Tuosta meluhommasta. Ympärilläni on myös ihmisiä joita en tunne. Silmänikin vielä osaa katsoa ympärilleen. On nuorempaa ja vanhempaa. Aika moni laittoi DJ Sampln aikana sormet korviinsa.

On oikeasti otettava vakavasti tuo äänenvoimakkuus. Ei ole todellakaan nautinnollista istua ja kuunnella tuota meteliä.

25 tykkäystä

Toivottavasti tuo äänestyksen tulos osuisi jonkun sellaisen silmään joka aiheeseen pystyisi vaikuttamaan. Ei jää selittelyille sijaa tuossa tuloksessa.

4 tykkäystä

Porukka pistää sormet korviin, kun äänenvoimakkuus on niin epäinhimillisellä tasolla. Sama homma sen paukkumisen kanssa.

5 tykkäystä

@Aapez mitäpä tuumaat tästä(kin) kommentista?

2 tykkäystä

Ikuisuuskysymys ja itseäni hämmentää että tässäkin pitäisi olla joko/tai?

Itselleni ei pelkkä rock iskisi yhtään ja sama homma disco/tekno jumputuksella. Oma musiikkikorva kestää monenlaista laatua ja palvelisi parhaiten.

Tämä on (mielestäni) kuitenkin aihe missä kukaan ei voi olla yksistään oikeassa.

9 tykkäystä

En ole yleensä ottanut meluun kantaa, koska yleensä se on ollut itselle vasta rajoilla häiritseekö vai ei.

Mutta viime matsin alussa oli kyllä aivan mielipuolisen kovalla. Vaikutusta oli varmasti myös sillä, että istuin alakatsomon sivun ylärivillä, johon olen aiemminkin huomannut äänen kuuluvan kovempana kuin moneen muuhun paikkaan areenalla. Mutta silti se oli aivan liian kovalla. Ertyisesti juuri tuo täällä paljon mainittu DJ show ennen peliä sai miltei korvat vuotamaan verta. Paukahdukset samoin. En ymmärrä mikä tolkku tai siis ei tuossa olekaan mitään tolkkua. Vieressäni istui pieni poika nuorehkon äitinsä kanssa ja molemmilla oli aika kova irvistys päällä. Itsekin purin hampaita yhteen.

Hietasen Maamme-laulun aikana korkeissa kohdissa huomasin äänentoiston särkevän pahemmin kuin koskaan aikaisemmin. Siitä se oli helppo huomatava, kun Pena vetää niin puhtaasti, mutta todennäköisesti särkemistä oli jo dj-setin aikanakin - se oli vain niin hirveetä sekamelskaa ettei siitä niin hyvin erottanut.

Varsinkin korkeita ja keskiääniä luukutetaan aivan liian kovalla ja pitäisi jo järkikin sanoa kun laitteet särkee. Matalat äänet eivät sieltä niin puske esiin, mutta sekin johtuu varmaan vaan siitä ettei laitteissa riitä potku.

Nyt ihan oikeesti tolkkua niihin volyymeihin. Tuolta katoo loputkin katsojat tällä meiningillä. Ja käytävän sais rauhottaa kokonaan, siellä on kauhee meteli jo ilman turhaa humpan jytkyttämistäkin. Jotain taustamusiikkia Jeesboxiin korkeintaan.

10 tykkäystä

Vastasin rock, vaikka mun mielestä genre ei ole tässä hommassa ongelma. Eikä rock mitään autuutta toisi ja esim. Hifk pelien soittolista on omasta mielestä hyvinkin ankea. Eikä suurta osaa varmasti haittaa, jos pelissä soi jossain vaiheessa Saravon Pekka tai Tampere 2 (mitä genree nyt sitten ikinä onkaan). Rockilla kuitenkin vaikeempi mennä täysin pieleen kuin konemusiikilla.

Mun mielestä nykyinen ongelma on se, että jääkiekkopelin ei tule kuulostaa yökerholta eikä sielä pidä olla mitkään bileet djn toimesta. Musiikin pitää vain joissain kohtia nostaa tunnelmaa eikä olla pääosassa ja jyrätä kaiken yli.

Mun mielestä peli ilman musiikkia on parempi kuin nykytilanne missä dj:llä ei ole osaamista toimia jäähallissa. Mutta meidän mielipiteillä ei ole tässä mitään merkitystä, samasta asiasta on puhuttu niin kauan kuin muistan eikä siihen ole mitenkään reagoitu.

Ehkä ongelma on myös se, että Tappara tavoittelee jotain NHL tyylistä ottelutapahtumaa, kun Ilves Eurooppalaista. Yleisömääristä voi ehkä päätellä kumpi toimii Suomessa paremmin.

Tämän kaiken vuodatuksen jälkeen voi onneksi sanoa, että itse peli on onneksi pääosassa ja se on kunnossa. Myös pelitapa on nykyään viihdyttävämpi kuin pitkään aikaan.

11 tykkäystä

Aivan. Loputkin katsojat :yawning_face:

Miksi käytävät pitää rauhoittaa? Sen takia ettet sinä tykkää? Siellä on eri teemat eri ”ravintolan” kohdalla. Yesboxin musat on säädetty hyvälle tasolle.

Edelleen jotain tolkkua näihin juttuihin…

@Visiiri Aika rajua mennä sanomaan, ettei toimi kun rikotaan ennätyksiä jatkuvasti… ja mistä ihmeestä keksit taas tämän NHL / Eurooppa asian? Oletko todella sitä mieltä, että Ilveksen pelissä käy väkeä enemmän hyvän alkushown takia? :grin:

2 tykkäystä

Foorumin ikäjakauma ei vastaa jääkiekkopelin jakaumaa. Jos kysely tehtäisiin vaikka tiktokissa, vastaajakunta ja lopputulos olisi todennäköisesti hyvinkin erilainen.

8 tykkäystä

Jep. Myös Koukkuniemestä saataisiin erilainen lopputulos.

Onko tähän jotain parempaa faktaa kuin oma mielipide?

3 tykkäystä

Takerrut lillukanvarsiin, mutta se vaikuttaa sulle olevan aika ominaista. Oli huono sanavalinta minulta tuo “loputkin katsojat”, myönnetään. Tarkoitin tällä nyt lähinnä tätä kun kiinnostus näihin pleijarien alkupeleihin on muutenkin aika heikkoa verrattuna runkosarjaan.

Mutta takuuvarmasti luotaantyöntävä volyymi joka vielä sattuu korviin ja särkee laitteissa karkottaa ihmisiä. Enkä minä ole ainoa jonka mielestä käytävällä ei tarvisi paukuttaa musiikkia niin kovalla ettei pysty keskustelemaan kaverin kanssa kuin huutamalla.

Tapparan alkushow on mennyt aika kovasti amerikkalaiseen suuntaan ja @Visiiri n teksti oli varsin osuva. Minä ihastuin Luulajassa paikalliseen ottelutapahtumaan ja ottaisin kyllä sellaisen suunnan paljon mieluummin.

6 tykkäystä

Minä tunnen, vaikken en tiedä ketä tapahtumissa käyvät tubettajat ovat, jne. Ei se minua haittaa. Minua kiinnostaa seurata mihin suuntaan homma menee ja tärkeintä on, että tekijät ovat ajan hermolla.

Onneksi todellisuus ei ole niin mustavalkoinen kuin tuo kyselyn asettelu.