Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Olet oikeassa. Ilveksen peleihin mennään osittain myös otteluissa olevan tunnelman vuoksi. Ilman sarvia ja hampaita, tässä ollaan tällä kaudella jääty statiksiksi. Ja toisaalta vaikka taistellaankin runkosarjan voitosta niin pelien viihdearvo on ollut välillä huono. Välillä toki myös hyvä.

1 tykkäys

No tätä juuri mietin, että haastattelujen tarkoitus on varmaan saada ihmiset jäämään vielä pelin jälkeenkin areenalle kuluttamaan rahaa, mutta kuinka moni pystyy arkipäivinä jäämään odottelemaan, että pelaaja tulee pukkarista haastatteluun.

Ehkä arkipeleissä haastattelun voisi toteuttaa heti kaukalon laidalla ja näyttää mediakuutiolla, ja sitten viikonloppupeleissä pelaaja paikan päälle YesBoxiin.

Ilmeisesti YesBoxissa kuulutettiin. Varmaan useimmilla mennyt ohi tämä jos se on kuulunut vain YesBoxin kohdalla (?) käytävällä, eikä siinä taidettu edes kertoa, missä haastattelun näkee.

Kyllä varsinkin sunnuntain kaltaisissa perhepeleissä se saattaa mennä aika lähelle fifty-fifty ketä kiinnostaa peli ja ketä oheistuote. Oheistuote olisi pakko olla sunnuntain kaltaisissa tapahtumissa todella hyvässä kunnossa jotta näitä kerran vuodessa pelissä kävijöitä saadaan käymään 2-3 kertaa vaikka vuodessa. Nyt kun halli sijaitsee erittäin hyvien yhteyksien päässä ja mahdollisuus on myös turismiin niin täyttöaste ratkaisee ja se oheistuote on isossa osassa tätä.

1 tykkäys

Iso osa ihmisten pettymyksestä johtunee varmasti isoista odotuksista. Uusi upea halli, mahtavat puitteet, puheet NHL-tasoisesta (alku-)show:sta jnejne. Näihin odotuksiin ei ole seura kyllä vastannut oikein millään tasolla hallia ja puitteita lukuunottamatta.

Amerikan päässä en ole NHL-ottelussa käynyt, mutta pientä esimakua varmasti sai Hartwallissa pelatuissa Panthers-Jets matseissa. Tapahtumana niistä ollaan paljon jäljessä. Alkushow:n osalta itse kuvittelin, että joka peliin tehdään jotain uutta. Vähän samaan tyyliin kuin aikanaan Hakametsässä ne animaatiot joka joukkueesta. Nyt tuo show on yhdellä kertaa nähty.

Itse tapahtuma, alkushow, seisomakatsomon sijoittelun katastrofi ja musiikkimaailma ovat ainakin itselle tuottaneet odotuksiin nähden pettymyksen. En koe, että Areenaan siirtyminen olisi tuottanut mitään lisäarvoa Hakametsässä koettuun ottelutapahtumaan. Itse kuulun siihen porukkaan jolle riittää pelkkä Tappara. Silti oma kokemus Areenan ottelutapahtumasta on pahasti pakkasen puolella nimenomaan odotuksiin nähden.

Puitteet on seuralla nyt kunnossa, mutta ulkopuolinen ammattilainen voisi tuoda näkökulmaa itse tapahtuman järjestämiseen.

15 tykkäystä

Jos lauantai iltana klo19:30 alkavan “ottelutapahtuman” pääosassa on taas “tapsu” niin en tiedä haluaako enää tulla areenalle ollenkaan tämän viikonlopun jälkeen.
Sunnuntaina koko perheen tyyppisessä pelissä ymmärrän että maskotille annetaan roolia mutta että normaali tapahtuma rakennetaan maskotin ympärille näin vahvasti niin ei voi käsittää kuka sen on keksinyt .
Minusta pitäisi jonkun Tamhockeyn henkilökunnasta nyt kommentoida että mikä on tilanne ottelutapahtuman suhteen ja tuleeko tämä jatkumaan samalla tavalla tästä eteenpäin.
Ainoa viihde mitä siellä hallissa tähän asti on ollut, olisi itse peli ja valitettavasti ne matsit mitkä olen itse nähnyt paikan päällä on ollut siltä osin vähän heikompia.
Viimeksi kun istui katsomossa, oliko Rouen peli niin ajatteli ihan oikeesti että Hakametsässä viihdyin paremmin. Ei ne ruokapaikat ja kuppilat ole oikein nekään sytyttänyt.
Kovat oli odotukset varsinkin alkushown osalta mutta se oli kyllä sellainen pettymys mistä on vaikea toipua.
Ja erittäin pettynyt olen että sitä ei ole muutettu millään tavalla vieläkään.
Toivottavasti nähdään huomenna sellainen tapahtuma että voimme olla ylpeä uudesta hallista.

13 tykkäystä

Alkushown laatua on parannettu siten että se oikeasti nyt näkyy. Jos viimeksi olet ollut Rouen pelissä hallissa niin siitä on hieman vettä virrannut tammerkoskessa….

Mitä tulee maskottiin niin ovat esimerkiksi NHL:ssä aika kovassa huudossa.

Puitteet ovat oikeasti aivan helvetisti paremmat kuin kohta 70 vuotiaassa betonibunkkerissa :grin:

Täällä osa näistä kommenteista on jo sellaisia, että kun kanta on päätetty niin se ei vaihdu, tekisi mitä tahansa…

9 tykkäystä

Tappara voisi pistää työryhmän pystyy poffeja varten. Ottaa täältä muutamat halukkaat henkilöt mukaan. Ja hakea sitä näkökulmaa fanien vinkkelistä. Ja näin saadaan yhdessä rakennettua tätä hommaa.

8 tykkäystä

Onneksi tämän foorumin mukaan ei järjestetä mitään :grin: annetaan heille työrauha, jotka tämän asian kanssa painivat.

Ajatus Tapsusta kannustamassa Tapparaa mukipelissä muutaman mukin nauttineena sekä kiehtoo että pelottaa. Kuinkahan aggressiivista olisi kannustus kun ei se normaalistikaan mitenkään erityisen staattista tai rauhallista ole :rofl:

13 tykkäystä

Varaukseton peukku tämän illan ”mukipelille”. Koko ylähylly anniskelualuetta. Eihän tällaista neljän kotiottelun keskellä pelattavaa El Clasicoa saa täyteen kirveelläkään, mutta näillä pienillä kikoilla saa yksittäisten otteluiden katsojamääriä kasvatettua. Tämmöisen järjestäminen maksaa lähinnä luovutta, ei rahaa. Mukipeli on myös nimenä loistava. Selkeä viittaus poikkeukselliseen anniskelualueeseen, kuitenkin ilman mitään tyylitöntä kännileikittelyä.

Ottelutapahtumasta uudessa areenassa annettu (ilmeisesti syystäkin) keppiä, joten muistetaan myös kehua kun paikka on. Näitä lisää!

32 tykkäystä

Tappara on tehnyt kyllä paljon juttuja tän viikon peleihin ja pyrkinyt hakemaan kulmia joilla ihmisiä halliin saisi. Mielestäni hyvää yrittämistä. Jos ihmisiä ei tule niin sitten ei tule. Yritetty on ainakin.

11 tykkäystä

Laitetaas kunnon möykkä päälle tänään!

4 tykkäystä

Itse olen tulossa lasten ja heidän isovanhempien kera huomiseen perhepeliin. Itse kävin areenalla avauspelissä ja olin aivan hukassa ihmismassan takia. :sweat_smile: Nyt olen vielä isommalla porukalla ja kokemattomien kävijöiden kanssa. Omaa kokemusta hallilla parantaisi se, että etukäteen infottaisiin mistä mikäkin lapsille suunnattu aktiviteetti löytyy. Tilat on niin isot, ettei huvittaisi kiukuttelevien lasten kanssa suhata ympäriinsä ja etsiä sitä pomppulinnaa ja yrittää olla ajoissa näkemässä kikattavaa kakkiaista. Toivon todella paljon, että nämä tiedot löytyisi halliin tultaessa jostakin tai vielä parempi vaihtoehto: ne löytyisi nettisivuilta.

Stressaan meinaan jo alkuun hieman, että mitä tästä huomenna tulee. Perhepelit ja lasten lauantait olivat Hakametsässä tosi toimia tapahtumia ja toivon todella, että tästä ottelutapahtumasta ei jää huono maku.

1 tykkäys

Ai saatana, nyt on joku ollut hereillä toimistolla. Jos tää konsepti toistuu viikonlopun peleissä jatkossa niin lupaan lähteä paikalle. Tänään ei valitettavasti ehdi ja huomenna on paha ottaa mukia pelissä… :grin:

3 tykkäystä

Siä taas valitetaan Ipan otteluketjussa meidän tunnelmasta. Tervetuloa laittamaan sielua peliin tuossa 2,5 tunnin päästä!

8 tykkäystä

Se on muuten juurikin näin. Ensin oma kannustus kuntoon.

Tänään oli jo vähän parempaa. Tapsu-hassuttelut oli jätetty pois, eikä ollut mitään sekoilua. Yläkatsomo anniskelukatsomona toimi hyvin. Tuo olisi ehdottomasti harkinnan arvoinen jokaiseen viikonloppupeliin avata yläkatsomon yksi sivu anniskelualueeksi. Laittakaa vaikka sama lipunhinta kuin alas, jos ei halua halvemmalla myydä, pelin näkee ylhäältä loistavasti.

Tänään oli varmasti monta satunnaiskatsojaa, jotka kokivat yhden kauden parhaista peleistä sekä hyvän tunnelman. Nyt vaan kaikki keinot käyttöön, että näitä katsojia saadaan lisää tulemaan ensi kertaa halliin. Lippukampanjoita siis lisää.

Ilmeisesti ruuat taas osittain loppuivat ja juomaa joutuu jonottamaan liian kauan. Tätä ei pidä missään olosuhteissa tapahtua. Olennainen osa hyvää tapahtumaa. Yläkatsomossa voisi myydä myös suoraan katsomoon olutta tölkeissä kuten Jenkeissä.

25 tykkäystä

Toi yläkatsomo homma kuulostaa kyllä hyvältä, toivottavadti tulee jatkuvuutta.

Oli ihan mukava 8v poitsun kanssa ottelukokemus. Hiukan niukasti yleisöä mut huomenna saattaa olja enemmän. Kyllä juniori tykkäs ku oli kunnon jytinät ja voittokin tuli. Yksi miinus asiasta jota ei saisi tapahtua. Oikein mainostettiin nakkimukia ym. Tokalla erätauolla tallustettiin ostoksille ja kas ei oo enää nakkeja. Ite en niin asiaan reagoinut mutta nuori herra totes aika kovaan ääneen jotakuinkin seuraavaa. ”Pitääkö tänne huomenna tuoda omat eväät”. Tytöt tiskillä oli vähän hämillään. Totuushan on että eihän nakit ny voi hallista loppua… häh. No huomenna uudestaan.

11 tykkäystä