Niin määkin oon käynyt ISON meren takana ja toisenkin rajantakana,muutamassa muussakin euroopan Areenassa ,mutta olis pienellä vaivalla ja kotiläksyillä tänkin kitinän saanut pois täältä.
Mun puolesta porukka saa “kitistä” jatkossakin, koska pelkällä “Jeesjees, kaikki on loistavaa” hymistelyllä ei asiat kehity. Mulla ei ole paljoa annettavaa tähän ketjuun, koska mua ei juurikaan muu kiinnosta kuin itte peli.
Sen verta annan kyä voikukkia ja sapiskaa, että alkushow on edelleenkin aika hmv vaikka parempaan suuntaan ollaan menty. Biiseiksi perinteisiä ja toimiviksi havaittuja ralleja kuten:
-Kickstart my heart
-Get loud for me
-Kirves rinnassa
Tai ainakin mulle noi toimii!
Voin sulle mielipiteenäni kertoa, ettei areenassa ole muutamilla myyntipisteillä käytävillä tapahtuvaa ruuhkaantumista lukuun ottamatta mitään mainittavampia puutteita tai vikoja.
Mää oon viihtyny areenassa. Parissa loppuunmyydyssä pelissä oon ollu ja niissä on hieno tunnelma ja toisaalta elämys se ahtaus ja ruuhkakin on. Tosin mitään ei silloin viitsi ostaa. Sitte esim. eilinen Pelicans peli on myös mukava kokemus. Näissä n.4000 katsojan peleissä ehtii ja pystyy ihan eri tavalla katteleen ja kiertään areenaa. Kaikkein mukavinta on se, että kun poistuu Areenasta, ruuhka loppuu käytännössä heti ku pääsee hallista ulos. En kaipaa yhtään Hakametsän poistumisjonoja. Autollekki oon löytäny joka kerta paikan Areenan lähistöltä ja jonkun kerran oon jättäny kauemmas ja tullu ratikalla peliin. Ei se täydellinen oo, mutta mukava. Oon käyny reilusti enemmän pelejä kattomassa livenä tällä kaudella aiempiin kausiin verrattuna.
Oulussa on muutama jäähän heijastettava mainos (mm. keskiympyrä). Areenalla kun on projektorilaitteisto, niin eikö kaikki jäämainokset voitaisi hoitaa näin?
Itse en ole Areenalla vielä kertaakaan käynyt, mutta voisi kuvitella, että puhdas jää toisaalta parantaisi kaikkea muuta jäähän heijastettavaa, kuten alkushow’n animaatioita. Lisäksi projektorilla heijastetut mainokset kaiketi mahdollistaisivat monipuolisemman mainosmyynnin, kun jäämainoksia voitaisiin laitojen tapaan kierrättää pelien aikanakin.
Vai onko tässä jotain esteitä, mitä en nyt hoksaa?
Eikös Raksilassa ole ledit jään alla?
Juuri näin on eli ledit jään alla:
No sitten tässä hajatelmassa on se haaste, että miltä heijastettava mainos näyttäisi silloin, kun siinä on pelaajia alla. Miltä ne Areenan animaatiot yms. näyttävät silloin, kun joku henkilö on siinä alla? Varmaan sellaisiakin tilanteita on jossain vaiheessa ollut. Ja sitten toinen haaste on ehkä se, että kun pelitilanteessa on täysi valaistus päällä, niin näkyisikö heijastettava mainos mihinkään.
Sitten taas toisaalta, miksihän Areenaan ei laitettu noita ledejä jään alle? Voisi kuvitella, että jos CHL-peleihin pitää olla eri mainokset jäässä, ja ensi kaudella kaksi eri joukkuetta pelaa siellä, niin saattaa syntyä tilanteita, että eri mainosten välillä pitää veivata useamman kerran lyhyen ajan sisällä. Eli ledimainokset varmaan helpottaisivat ainakin siinä. (Ei ne toki ehkä kaikkein kauneimpia mainoksia Oulussa ole, mutta onko mainokset koskaan?)
Itse sorruin alkuun ihan vaan periaatteesta mollaan areenaa, koska se ei ole Hakametsä, vaan periaatteessa vähän muovinen. Alkuun oli ongelmia seisomakatsomossa seisomisen kanssa, koska rakenteet ei ollut valmiit, sen jälkeen korona ja sitä rataa. Nyt areenaan on alkanut tottumaan, mutta ottelutapahtuma taas on sellaista kuraa, että ehkä osa kaataa senkin turhautumisen areenan piikkiin. Hyvä siitä vielä tulee
Pikku vinkki, kun peliä ei paikaltaan tilapäisesti näe, niin isolla kuutiolla peli näkyy koko ajan. Katson monesti nuo kulmaväännöt kuutiolta, kun näkyy sieltä paremmin.
Hidastuksia pelitilanteista saisi tulla enemmän katkoilla.
Omasta puolesta voin sanoa, että olen hyvin tyytyväinen areenaan. Aina löytyy parannettavaa ja uskon että toimintaa kehitetään koko ajan.
Itselläni ei ole kyllä yhtään ikävä Hakametsän autoruuhkiin, joissa röyhkeimmät kiilaajat pääsivät nopeimmin pois parkkipaikalta. Itse hallissa tapahtuma kehittyy mukavasti. Ei ole negatiivistä sanottavaa.
Olen ollut paikalla jokaisessa Tapparan kotiottelussa ja yhdessä Ilveksen kotiottelussa.
Huomioita / hyvää:
Marraskuussa kerrottiin ihan suoraan areenayhtiön väen toimesta, että show tulee aluksi olemaan 1.0 versio ja siitä lähdetään kehittämään eteenpäin.
Tilatkin ovat olleet pitkään keskeneräiset. Avausviikonloppuna ei suinkaan ollut kaikki valmista (eikä kukaan toivottavasti niin olettanutkaan), ja edelleenkin taitaa jotain erätaukokelloja puuttua sun muuta.
Lisäksi siirtyminen uuteen areenaan kesken kauden on varmasti ollut kova ponnistus organisaatiolle ja tuonut kaikenlaisia haasteita.
Siitä huolimatta parannus avausviikonlopusta on ollut suuri. Show on mennyt selvästi eteenpäin siitä, mitä se aluksi oli ja sama pätee taukoviihteeseen yms.
Esimerkiksi heijastukset jäähän ja mediakuution käyttö ovat parantuneet merkittävästi. Emoji-cam viihdyttää perheen pienimpiä todella paljon ja niin edelleen.
Nyt on jo ihan aidosti ja oikeasti suuren maailman meininkiä! OJ sanoi olevansa kateellinen siitä, että Tampereella on NHL-tason puitteet.
Myös yleisön toiveita on kuultu esimerkiksi ensimmäisen erätauon “hevishow:n” suhteen ja niin edelleen.
Parannettavaa toki on edelleen
Ensi kaudelle voisi miettiä alkushow:ta vielä tarkemmin kokonaisuutena (takomisvideo on edelleen hieman irrallinen, vaikka historiavideolla koetettiin nivoa kokonaisuutta yhteen), että saataisiin kunnon tunnelmannostatus siihen.
Sitten toinen homma on, että saataisiinko jonotussysteemiä vielä fiksattua paremmaksi käytävillä, mutta tämä ei taida olla seurojen heiniä. Tällä hetkellä osa jonoista on käytävänsuuntaisia, mutta osa edelleen blokkaa kulkua.
Areenan penkit ovat myös oikeasti kapeat, jos vähänkään leveäharteisempaa porukkaa istuu vieressä, mutta sillekään eivät seurat voi mitään.
Bottom line
Kaiken kaikkiaan ei kyllä ole ikävä Hakametsään, vaikka se hieno halli onkin. Nyt on kansainvälisen tason puitteet ja vielä kun saadaan pieniä asioita paremmaksi, niin sitten on jo aika täydellistä. On kyllä ollut ilo kävellä areenalle peliin joka kerta.
Siinä oman katsomon vieressä ollaan saatu nauhat ohjaamaan jonotusta (B7).
Tuo ei ole ollut itselle ongelma, vaikka istutaan käytäväpaikoilla (eli sen kaiteen vieressä) ja vieruskaveri on 196cm eikä punnita neuvolassa.
Ja ikuisuuskysymys. Ei ole liian loiva katsomo, mutta ehkä keskimääräistä suomalaista pidempi mitta auttaa.
3 viestiä siirrettiin ketjuun: Areena: Katsomokartta
Viesti siirrettiin ketjuun: Areena: Seisomakatsomot
Minusta tänään ottelutapahtuma oli pääpiirteittäin mainio yli 10 000 ihmisen yleisölle. Erätaukoshowt olivat todella hienot ja imo hienommat kuin itse alkuintro jääscreenauksen hyödyntäminen esim. Pehmokiekkopelissä oli hieno lisä ja näytti hyvältä!
Tapsu tuntuu vievän iloa kaikkialle missä liikkui, joten en jaksanut häiriintyä siitä, että keikuili edessäni pelin aikana noin minuutin verran. Perheen pienimmät näyttivät iloitsevan.
Yleisö saatiin pitämään meteliä Soinnun pyynnöstä ja vihdoin pyynnön jälkeen soi helpporytminen musiikki, mihin kaikkien oli helppo liittyä, hyvä Tappara! Edistystä! Vielä tuon äänen pitämisen ajoituksen kanssa on petrattavaa, sillä ainakin kahdesti yleisö laitettiin möykkäämään Kärppien hyökkäyspään aloituksessa
Hyvää pelinlukua nähtiin myös siinä, kun SO hyppi ja loi uskomatonta tunnelmaa, ja heidän annettiin sitä jatkaa. Valotaululle vain kuvattiin SOta ja laitettiin teksti “kaikki mukaan” + musiikki hiljennettiin. Harmittavasti kukaan ei tuntunut lähtevän mukaan, mutta ainakin yritettiin ilman puhetta tai muuta.
Kokonaisuudessaan hyvä tapahtuma ja viihdyin kyllä selvästi paremmin kuin Hakametsän vklp-peleissä.
Eteenpäin on menty, hyvä Tappara!
“Maailmanluokan ottelutapahtumaa” on lupailtu. Tänään koin sellaisen saaneeni. Iso peukku.
En tiedä tuleeko oikeaan ketjuun, mutta kuinkahan noita areenan katsomoita siivotaan? Oon nyt
nimittäin seurannut neljän ottelun ajan erästä nuuskapussia B9 katsomossa rivillä 21. Siinä se pussukka on jo siis useamman pelin ajan nököttänyt kaiken kansan keskellä, hyvinkin näkyvällä paikalla rappusilla, eikä kukaan ole tohtinut siivota pois.
Itseasiassa kyllä lähti. Istumakatsomoissakin jotkut nousivat ylös mukaan touhuun, mutta järkkärit kävi käskemässä takaisin istumaan.
Mitääh? Ei saamari.