Jos tehdään jotain niin tehdään se kunnolla heti kerrasta ,tämmösiä areenoita on maailma pullollaan ,pikkusen opiskelua ja tutkimusmatkoja nii tämmöstäkään ketjua ei oltais avattu.
Hakametsässä näki pelin vaikka kuka istu edessä, en ymmärrä miksi se ei ole iso ongelma jollekin että menee katsomaan peliä ja ei näe sitä?! Johan on.
Kaikki eivät toki näe samoja asioita ongelmina kuin joku toinen mutta onhan se nyt tässä kohtaa varmasti selvää että tuolla rahalla, panostuksella, hypellä ja kaikella muulla uuteen halliin liittyvällä oli lupa odottaa enemmän.
Tai sitten jotkut vaan luonnostaan tyytyy v*tun vähään, en tiedä mutta mielestäni uuteen areenaan pistettyyn rahaan nähden, hakametsällä oltaisiin pärjätty.
Ongelmaton sekään ei ollut mutta mielummin siellä kävisin katsomassa pelejä tälläkin hetkellä.
Maailma pullollaan? Missä on tehty radan päälle keskelle kaupunkia?
Taitaa euroopan toiseksi uusin areena olla reilu 10 vuoden takaa.
Tästä samaa mieltä, että miten on voitu saada uuteen Arenaan niin paljon näköesteellisiä paikkoja? Juuri tuo alakatsomon liian loivat penkkirivit ja sitten niitä kaiteita on edessä ja sivulla ja sielä sun täälä. En tiedä rakennusteknisiä ohjeita, mutta olisko näistäkin ongelmista voitu osa välttää?
Olen istunut hallissa monessa paikkaa ja ei kyllä mitään ongelmia nähdä peliä miltään riviltä. Nimenomaan Hakametsässä ei nähnyt pelejä alariviltä
No onhan tää ihan kauheeta kun uusi areena on ihan susi ja täynnä rakennusvirheitä. Ruokakin on pahaa ja kaikki niin kallista. Jos meidän 8v poitsu näkee ihan hyvin pelin niin miten aikuinen mies ei siitä suoriudu. Ollaan istuttu A8 katsomossa. Mulla olis näille kitisijöille hyvä ratkaisu. Osta otteluun lippu ja anna se jollekin joka osaa sitä arvostaa. Jää itse kotiin ni kaikki on hyvin. Jännä muuten että noi ilmaset liput kuitenkin saa halliin lähtemään. Me ollaan pojan kanssa tykätty ja toivottavasti muutkin tykkää uudesta upeasta areenasta.
Sama homma täällä ja on vielä ikäisekseen vielä lyhyempikin. Ei mitään valittamista mistään. On kyllä todella omituista. Ymmärrän kyllä seisomakatsomon takana olevien harmituksen mutta muuten kyllä ihmettelen.
Onko sillä väliä mihin se o rakennettu ,on rakennettu vaikka kaatopaikan päälle. Mut menkää ja käykää maailmalla peleissä nii tommosta sutta ei tuu vastaan.
Kolme paikallispeliä nyt Arenassa takana. Tottakai käytävät ovat noissa tapahtumissa ahtaat, varsinkin kun kaikissa kojuissa ainakaan ylhäällä ei ole myyntiä. Johtuuko se sitten siitä, että ei saada henkilökuntaa, en tiedä.
Yksi asia mitä kannattaa muuten myös huomioida kun vertaa muiden maiden tukkoisiin käytäviin on meidän maamme alkoholipolitiikka. Maailmalla kun itse olen käynyt tapahtumissa, niin siellä voi erän aikana hakea paikalleen ruuat ja varsinkin oluet. Suomessa tälläinen ei ole mahdollista, jolloin ruuhkat keskittyvät juurikin siihen erätauolle.
Osittain kyllä näin. Kansiareena on hyvin geneerinen areena, mitä on nähty viime vuosina. Hieman muovinen. Erikoisuutena tosiaan rautatie, joka menee areenan alla. Toisaalta Madison Square Gardenin alla on mennyt metro iät ja ajat. Kyllähän tuo meidän Kansiareena vetää ihan vertoja NHL-halleille, vaikka puutteitakin Nokia Areenassa on.
Helpolla,olis saanut hallista täys kympin tehtyä mut en tiä…käyn silti pelissä ja ostan joka pelissä sen oluen ja siipikorin ja pusken käytävällä siihen nakkijonoon kun haluun kuitenkin kiertää hallin ympäri joka erätauko ja kattelen mitä kattelen.
En odottanut Areenalta mitään, joten en pettynytkään. Ei sitä mulle ole suunniteltu, eikä edes pelkästään jääkiekkohalliksi, vaan konserttikäyttö aiheuttaa tiettyjä asioita.
Kun itseä ei ledivilkutus ja kuutiontuijotus erikoisemmin kiinnosta, omasta näkökulmasta ei parantunut juuri mikään. Ainakin täydellä hallilla käytävillä on samat infernaaliset ruuhkat kuin Hakametsässä, ja erätauko ei riitä ostosten tekoon ja niiden nauttimiseen. Poistuminen ulos kestää minuuttitolkulla ja kokoaa käytävälle niin valtavat massat, että pelottaa, montako kuolee, jos tuolta tulee äkkilähtö.
Ketjun aihe taisi olla Areenan sijasta Tapparan ottelutapahtuma, siinä on ollut ainakin hyvää yritystä. Lapsiin ja juontoihin satsaaminen on viisasta, oltiin toteutuksesta mitä mieltä tahansa.
Oma tärkein syy mennä paikan päälle mihinkään jäähalliin on tunnelma ja kannustus, ja se on pahasti sammunut Areenassa. Omasta näkökulmasta siis kokonaisuutena ollaan miinuksella.
Mutta maailma menee eteenpäin ja välillä taaksepäin, ja lätkäbisneksen tekoon Areena lienee parempi rysä kuin edellinen.
No tämähän on korjattavissa tarvittaessa jo seuraavaan peliin, toivottavasti hallihenkilökunnalle antamanne palaute meni perille.
Nämä oli jännät. Olen 180cm ja käynyt areenalla päädyssä, kirvesklubin paikoilla sivulla, kulmassa ja myös yläkatsomossa. Missään ei perseen, selän tai näkyvyyden kanssa ole tullut ongelmia, paitsi kun Ässät-pelissä Tapsu seisoi edessä. Penkit on väljemmin kuin esimerkiksi uudella 300 miljoonan olympiastadionilla, mutta totta on että jos vieressä molemmilla puolilla istuu anoturtiaisen kokoinen mörkö, niin ahdasta siinä tulee. Ei tosin yhtään ahtaampaa kuin muissa maailmanluokan hieman uudemmilla stadioneilla joissa olen lähivuosina käynyt (Wanda Metropolitano, Allianz Riviera uudemmista pyhätöistä mainitakseni).
Kummallista että jonkun kokemuksia kyseenalaistetaan sen perusteella että itse ei ole kokenut samaa ja suorastaan ■■■■■■■■■■■■
Hienoa jos olette tyytyväisiä, käykää ihmeessä hallissa niin minä katselen kotoa, eiköhän tämä ollut minun osalta tässä.
Asun muualla, joten Areenassa käynyt vasta kahdessa pelissä. Avauspeli ja tuossa hetki sitten pelattu IFK peli. En mä ainakaan löytänyt pahemmin valitettavaa. Se että on ruuhkaa, ei minua yllätä. Sitä on joka hallissa, kun on reilummin yleisöä. Tuossa IFK pelissä se väkisin yritetty aalto ehkä vähä nauratti. Mutta mielestäni muuten hyviä tapahtumia. Menen itse ehkä siihen osaan katsojia, jotka katsoo sitä peliä ja menee sen takia sinne halliin.
Itse tykkäsin kyllä eilen tapahtumasta. Tottakai kehitettävääkin on.
Voisithan itsekin osallistua keskusteluun ja kertoa näkemyksesi, pelkän ilkkumisen sijasta.
Tässä kun on ristiriitaista puhetta näkyvyysongelmista, niin asia on varmasti sillä tavalla, että osa kokee näkyvyyden haitat eri tavalla. Faktahan on se, että kun normaalimittaiset miehet istuvat peräkkäin alakatsomossa, niin edellä olevan pää peittää jään etuosasta tietyn kokoisen alueen, koska katsomo on niin loiva. Jäästä näkyy silti varmaan 95%. Hakametsässä tätä ongelmaa ei ollut, koska katsomot olivat jyrkempiä.
Itse olen hallissa kuin hallissa jyrkkien katsomoiden kannattaja. Ne parantavat tunnelmaa, eikä kenelläkään ole näköesteitä.
Olin ekaa kertaa eilen hallilla ja tykkäsin kyllä ihan joka asiasta.
Nämä asiat voi näköjään nähdä monella lailla.
Multa tulee kyllä iso
Olen käynyt kymmenissä halleissa ympäri nhl:ää.Nokia arena kestää vertailun ihan mihin vaan näistä.On ihan hyvä että nää kitisijät jää kotiin jatkossakin, saadaan areenalle positiivisempi ilmapiiri.