Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Uusi show on selvää kehitystä, mutta omaan makuun vähän levoton. Kappaleet vaihtuu lennosta genrestä toiseen ja jotenkin siitä tulee sellainen eri osasista kasattu kokonaisuus, jolla pyritään näyttämään kaikki, mitä laitteistosta irtoaa. Fiiliksen nostatus jää jotenkin tekniikan alle.

En tiedä, mitä muut on mieltä niistä ns. historiavideoista, mutta ainakin omaa fiilistä sellainen kunnon historia-/nostalgiapläjäys on aina nostattanut. Nyt olis pelit ja vehkeet repiä tuollaisesta videosta kaikki irti. Taustalle laittaisin itse soimaan esimerkiksi Live is Lifen instrumentaaliversion, joka soi Youtubessa Tapparan 60-vuotisjuhlaotteluvideon taustalla.

Fiilis historiavideolla tappiin ja sen jälkeen joku kunnon tykitys (siis biisin muodossa) ja uudempaa videokuvaa kehiin.

“Ketään ei jätetä yksin” ja “Sankaritarinat eivät synny - ne tehdään” ovat ns. hyvää käyttistä näissäkin :sunglasses:

Eikä itse asiassa haittais ollenkaan jos saatais takaisin niitä vastustajista tehtyjä hyvähenkisiä animaatioita päivitetyssä muodossa mukaan. Ei toki kuuluisi tähän todelliseen alkushow’hun, mutta tulipa vain mieleen.

Pitkää kevättä meille kaikille!!

7 tykkäystä

En tiedä, toimisiko hevi-iltamat ja teknoiltamat vuoropäivinä tai erittäin - tämä siis musiikin suhteen. :grinning: Ja toisaalta, kun Tappara kahmi mestaruuksia kasarilla - niin tulisi enemmän kasarimusiikkia. :thinking: No, nämä ovat omia typeriä ajatuksiani.

1 tykkäys

Ei ollenkaan typerää. Tuohan voisi hyvinkin toimia, että olisi jonkinlaisia teemailtoja musan suhteen. Kokeilemisen arvoinen idea mielestäni.

2 tykkäystä

Hakametsän aikoihin käytiin samantapaista keskustelua. Idea ei ole siis ihan uusi. Noita toivelistoja ainakin osittain kokeiltukin.

6 tykkäystä

Mitä siellä nykyään edes soitetaan? Kun mää yritän miettiä pelikatkojen aikana soitettuja satunnaisbiisejä, ei tuu kuin Hakametsässä soineita mieleen. Areenankin tapahtumissa on musiikkia, mutta ne liittyy tilanteisiin. Tapsu tulee sisään TNT:llä, tanssitytöt jollain huumeluolajumputuksella ja on tietty meidän ylivoimabiisi. Muilla katkoilla tulee emojicameja tai mainoksia? Vai eikö mun aivot kerta kaikkiaan rekisteröi? En pääse ainakaan enää valittamaan että biisit olisivat ärsyttäviä.

2 tykkäystä

Juuri tämä. Itkuvirret taustalta helvettiin ja sitä Tapparan hienoa historiaa esille menevään malliin. Miten olis jos siihen taustalle laittais musiikiksi vaikka toi noin Opuksen Live is Lifen. En ole vielä nähnyt tilannetta missä se ei toimisi ja sytyttäisi ja siinä olisi sitä historiaakin.

Itse kaipaisin alkushowhun pelkkää 3d-tykitystä. Fiilistelyvideoita voi vetää kuutiossa ennen varsinaista alkushowta ja vaikka erätauoilla, mutta alkushown pitäisi olla show eikä mitään jäähän heijastettuja videoita.

5 tykkäystä

Spotifyn kauden 99-91 ottelubiisilista muuten toimisi pääosin yhä

Varsinkaan maalintekijöissä, kun huudatetaan Kkrrrissstiiiiaaaaan… Kuusela, Tanus tai Heljanko!

Ilveksellä avauskentällinen näkyy kuutiolla, joten ei ole ainakaan teknisesti mahdotonta. Riittää kun toteuttaisi. Itsekin tuota olen odottanut näkyviin varsinkin kun on taas aika huudatuksille. Sama homma tietysti maalintekijän kanssa.

3 tykkäystä

Laitetaas nyt itsekin muutama oma huomio tänne:

Ensinnäkin,

Taputtamisesta tai sen puutteesta sen verran, että tällä hetkellä paras tapa jolla jokainen tämänkin palstan jäsen voi siihen vaikuttaa on taputtamalla/kannustamalla itse, vaikka vieressä ei niin kukaan tekisikään. Nimittäin ihminen on siitä outo eläin että se apinoi aina muiden tekemisiä. Tämän huomannut monesti yläkatsomossa istuneena, että aluksi kukaan ei taputa, mutta jos itse alkaa taputtaa niin siihen yhtyy heti moni muukin. Samoin, jos en itse taputa, mutta joku lähellä alkaa taputtaa, niin väkisinkin siihen yhtyy itsekin mukaan.

Toiseksi,

Nyt tuon playoff-alkushown nähneenä pakko yhtyä tähän Miksan kommenttiin. Mielestäni suurin ongelma ei ole se mikä kappale tai genre soi, tai millaiset valot ja kuviot vilkkuu, kunhan alkushow on rakennettu johdonmukaisesti niin, että tunnelma on nousujohteinen ja isoin kliimaksi osuu siihen hetkeen kun kotijoukkue kuulutetaan jäälle. Tällä hetkellä tuo alkushow vaikuttaa valitettavasti aika sillisalaatilta.

2 tykkäystä

Mikä biisi soi toisella erätauolla ennen erätaukoshown alkua? :blush:

Johtuko sunnuntaista vai onko palstaa luettu. Ei ollut yhtään make some noise hetkeä. Todella hyvä pidetään tämä,

5 tykkäystä

Kyllä ribboneissa oli.

Osaako joku auttaa? :grinning:

Allekirjoitan tämän. Alkushowssa on laitettu kaikki mihinkä värkit pystyvät tehosekoittimeen ja katsotaan minkälainen smoothie tuli. Musiikkivalikoima on todellakin sillisalaatti.

Tapparassa olisi ehkä laajemmankin brändikeskustelun paikka, musiikin osalta. En tiedä mitään muuta yhteyttä jossa discohumpasta leikataan Ramonesiin. HIFK on rock’n’rollia. Mitä me ollaan?

4 tykkäystä

Aki ja Turo soimaan ja Mahtisonnilla sisään niin loppuu tämä levyraati täällä.

4 tykkäystä

Vähän ennen jäälle tuloa soi varmaan jonkinlainen versio Ecstacy of gold-biisistä. Tuohon oli mahdollista kehitellä jotain hoilausta. Muuten juuri tuo jäälle tulo tapahtuu kuin veitsellä leikaten. Ei mitään tunnetta tai fiilistä.

Itse tykkäsin erätaukojen seteistä. Niissä saattaisi on jopa hyvää jäälle tulomatskua, joilla saadaan tunnelma kattoon.

Pelistä kotiuduttu. Onhan nuo jäähän heijastukset vaikuttavia, mitä erätauolla on. Musiikkeihin en niin kiinnittänyt huomiota muuta kuin, että Metallica toimii aina. Nyt ei ollut kukaan kiljumassa joka katkolla porukkaa kannustamaan, mistä posia.
Ihan hauskoja nuo emojin matkimiset ja muut pelikatkoviihteet. Paitatykit oli hauskat kun toinen tykittäjä ei pysynyt pystyssä ja toinen raahasi kentältä.
Kyllä mulle kelpaa, mutta olenkin aika vaatimaton tuon muun tarjonnan suhteen. Peli jos toimii niin kuin tänään niin viihdyn kyllä.

4 tykkäystä

Vilkaisin tallenteelta, että ainakin tokan erätauon alussa soi Coldplayn Viva La Vida, oliko tämä mitä tarkoitit?

Jos ei, niin anna vähän vihjeitä (esim. mikä genre, mitä siinä laulettiin, suomeksi vai enkuksi, mies- vai naislaulaja) niin ehkä joku muistaa.

1 tykkäys