Tämäkin on useamman tahon yhteistyötä.
Täydet kompit. Ainoa pienen pieni kehitysehdotukseni on että emojicamiin hitusen parempi valaistus/valoisampi kuvauspaikka. Tänään meinasi yksi naaman vääntelijä hukkua varjoihin.
Paljon on tapahtuma kehittynyt ja hyvä niin.
Yksi pienen pieni negatiivinen palaute. Se Make Some Noise homma pois tai sitten ainakin se musiikki siitä pois. Soi ihan pirun lujaa ja samalla kehotetaan yleisöä pitämään ääntä. Ei oikein yhtälö toimi.
Joo samaan olen kiinnittänyt huomiota, että jumputus siinä niin kovalla ettei yleisön äänet kuuluisi läpi, vaikka kuinka kovaa huudettaisiin.
Kerran muistaakseni tässä make some noisessa oli Saravon Pekka, sitä lisää ja vähän hiljasemmalla kuin nykyinen.
Olen vältellyt tätä ketjua.
Sen takia, että mua henkilökohtaisesti ei kiinnosta “tapahtuma”, vaan itse PELI ja Tappara.
Mää tykkäisin enemmän klassisesta vanhasta rockista. Mua lähestulkoon vituttaa, että siellä on juontaja, joka valjastaa yleisöä joskus (onneksi harvoin) mukaan. Eikö ne ymmärrä, että kun joukkueella on sielu pelissä, niin yleisölläkin on?
Mulla on 16v poika, jolle oon kausareita välillä antanut. Se on ihan mehuissaan ja kysyy joka hemmetin peliin niitä. Sen mielestä on hyvä show ja se viihtyy.
Tällä perusteella pidän linjaa erittäin hyvänä. Mun kaltaiset “väistyvät urokset” voidaan jäpittää sitä peliä ja kiva, kun toi seuraava sukupolvi nauttii
Tuntuu tosiaan siltä, että DJ yrittää väkisin opettaa meitä “manse-juntteja” johonkin maailman tyylikkäimpien top-yökerhojen nykyaikaisimpaan ja tosi cooliin top-listaan. Mutta kun sama musiikki ei vaan kertakaikkiaan toimi yökerhossa ja lätkämatsissa.
Turussa on saatu yleisö hyvin mukaan ihan niillä kaikkein vanhanaikaisimmilla biiseillä, niin hemmetin kliseisiä kuin ne ovatkin.
Tampereella ei osata hyödyntää edes tässä ketjussa jo usein mainittua Saravon Pekkaa - miksi ihmeessä? Ei ole DJ:n makuun riittävän tyylikäs? Toinen biisi, jota en ole kuullut, on Ukkometso. Aikanaan sekin sai yleisön hyvin mukaan.
Mun puolesta tämän kauden “The Biisi” voisi olla edes se Vauhti kiihtyy, kunhan vaan olisi joku.
Ainakin niihin erien alkuihin on nyt saatu (tuotatettu?) vähän parempaa huumeluolakamaa, ei niin pahaa pahviroskaa kuin muut elektronisetit välillä tai joskus aiemmin.
Muu ei onneksi koteihin niin hyvin kuulukaan. Tietty jos musiikit on huonoja, niin silloin niitä pitäisi varmaan vaihtaa. Siispä rokki soi?
Iron Man filmintarkistuksessa oli aika hyvä – ehkä versio voisi olla vielä parempi? The Cardigans - Iron Man - YouTube
Yön yli nukuttuani avaudun positivisesti. En eilen halunnut kirjoittaa, ettei mene överiksi.
Olin eilen TODELLA ylpeä lähes puoli vuosisataa kestäneestä tapparalaisuudestani. Tapa, jolla voitettiin oli sellaista urheilukulttuuria, jossa on mahtavaa saada olla mukana. Ei buuattu hävinneille, vaan osoitettiin suosiota ja arvostusta. Erityisesti Bonsan ja hänen katsomosta löydettyjen läheistensä huomioiminen oli tyylikästä. Voiton ja tappion hetkellä seurakulttuuri mitataan. Tämä on katossa roikkuvia viirejäkin tärkeämpää.
Hienoa olla osa Tapparan tarinaa. Kiitos teille muille tarinassa mukana oleville.
Sama huomio. Ei jaksa jo muutenkin käheällä äänellä huutaa kilpaa musan kanssa.
Viimeksi kun oltiin finaaleissa, Tapparalla oli mielenkiintoinen kokeilu: pelissä oli jaettu oransseja pikkupyyhkeitä ympäri hallia yhdessä yhteistyökumppani JYSK:in kanssa.
Tämä jäi silloin ehkä hieman torsoksi vaisun ottelun, läpsyttimien ja erityisesti puuttuneen ohjeistuksen takia. Ideana oranssit, ilmassa heilutettavat pyyhkeet ovat kuitenkin mielettömän upea idea ja olen ihmeissäni, ettei tätä NHL:stä tuttua playoff-traditiota ole tuon enempää kokeiltu Suomessa. Ja sekin vähä, mitä pyyhkeet ilmassa pyörivät 2018, näytti todella upealta.
Olisin enemmän kuin innoissani, jos tätä päätettäisiin taas kokeilla. Näkisin, että olosuhteet ovat tällä hetkellä paljon otollisemmat uuden areenan myötä. Läpsyttimet ovat toistaiseksi jääneet pois, lisäksi ottelutapahtuma tuntuu kehittyvän koko ajan tunnelman rakentamisen osalta myönteisemmäksi (DJ ei soita musiikkia kannustuksen päälle, videotaululla kerrotaan luvasta seistä). Jos pyyhkeitä jaettaisiin esimerkiks alakatsomoihin samallla logiikalla ja niitä ohjeistettaisiin videotaululla ja kuuluttajan toimesta heiluttamaan Tapparan tullessa jäälle, olisin varma että homma lähtisi rokkaamaan ja katsomossa olisi valloillaan oranssi meri. Olisihan se törkeän hienoa saada tästä uusi tapparalainen kevätperinne ja toteuttaa tälläinen tempaus isosti ensimmäisenä seurana Suomessa.
Sen verran olisin asiasta tohkeissani, että jos tätä innostuttaisiin taas kokeilemaan, lupaan kustantaa vaikkapa 100 pyyhettä Sinioransseille (tai heille/muualle jaettavaksi, jos Sinioranssit panostavat lippuihin tai metelin ylläpitoon).
Tämä olisi muuten upeaa! Seisomakatsomossa ehkä hankala, mutta jos vaikka siihen päätyyn ja kaarteisiin jaettaisiin pyyhkeitä tällä idealla, niin olisin tohkeissani ja innolla mukana pyyhkeellä vispaamassa.
Jussi Tapola ajassa 4.20:
Aivan mahtava tunnelma! Tässä monia muita joukkeita kehutaan ja arvostetaan, niin kyllä täytyy sanoa, että kyllä Tappara paras on näistä. Mää oon ollu monessa pelissä kattomassa ja tän päivän tunnelma vei kyllä voiton.
Tämän kevään biisi voisi olla Summer of '69; soi eilen hetken aikaa ja mielestäni ainakin Sinioranssit lähti laulamaan mukana. Just tämmöisiä itsestään mukaansa tempaavia biisejä pitää viljellä. Eikä tarvitse sitten erikseen käskeä möykkäämään.
Mielestäni tuota erätauoilta palatessa tulevaa Alan Parsonsin Siriusta voisi käyttää jo alkushowssa. Muistaakseni oli aikanaan jo Chicago Bullsilla kyseinen kipale käytössä.
Itsekin tykkäsin tuosta uudesta napakammasta, mutta alkuperäistä kunnioittavasta versiosta, joka soi erätauoilla.
Siriuksessa on jännä melodia, joka sopii pelin odottavaan tunnelmaan paremmin kuin hyvin.
Tuosta Heljanko ketjusta tuli mieleen että hieno paikka tuo kun lapset pääsee antaan läpyjä pelaajille.
Ite istuttiin siinä paikoilla pojan kanssa ja sai antaa läpyjä ennen peliä ja ekalla erätauolla. Toisella erätauolla oli pari pientä poikaa meidän paikoilla antamassa läpyjä. Poika antoi niiden antaa sillä kierroksella läpyt pelaajille vaikka varmasti harmitti. Pojat odotti kaikki pelaajat ja toinen jäi ehkä hämilleen siihen odotteleen. Sitten yhtäkkiä tuo pieni poika huusi että isi sinne Tapparan käytävälle ja sieltä tallusteli Savinainen.
Oli eilen hieno ilta areenalla ja tykkäsin fiilistellä ihan ihmisten hyvää meininkiä. Esim. bongasin jonkun perheen hotellihuoneen parvelta katselemassa peliä, ja kaikilla Tapparan paidat päällä. Samassa katsomossa kanssani oli isä ja poika katsomassa peliä ja skidillä oli kova meininki varsinkin paitatykkien aikana, vaikkei ne taida oikein yläkatsomoon kantaa.
Siksi onkin hirveä sääli, että järjestysmiehet on opastettu pilaamaan ihmisten ilo. Maalin jälkeen katsomon harvojen ihmisten taputtaessa seisaaltaan tulee järkkäri hätyyttelemään istumaan. Vielä käsittämättömämpää oli lopussa kun mediakuutiolla opastettiin seisomaan ja kannustamaan, niin järkkäri tulee käskemään tämän isä-poika parivaljakon istumaan. Kun juhlitaan finaaleihin menoa. Oli aika likellä, etten opastanut järkkäriä suksimaan ■■■■■■■■
Tälläinen puuhastelu täytyy saada Tapparan tapahtumista pois. Vielä on aikaa toimia ennen finaaleja.
Ilon pilaamisen ei pidä olla määrittävä tekijä Tapparan pelitapahtumissa.
Samoiten on järjettömiä nämä järkkäreiden saamat ”ehdottomat määräykset” siitä, kuinka katsomot täytyy tyhjentää melkein heti ottelun jälkeen. Toimiston väki kun luette tätä kuitenkin, niin tehkää jotain! Tässä terrorisoidaan nyt ihan selvästi orastavaa kannatajakulttuurin nousua näiden järkkäreiden toimesta.
Meidän seurueelle parvelle eilen järkkäri tuli pelin jälkeen vaan tokaisemaan että “nyt olisi virallisesti poistumisaika, mutta ei tarvi pitää mitään kiirettä että lähtekää vaan kun haluatte” siitä propsit.